![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft één van jullie enig idee waarom jullie godheid of ID in feite het buikgriepvirus heeft geschapen?
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Indien van toepassing, veel beterschap.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd van toepassing
![]() ![]() nog geen antwoord van een creationist hé? het zou me nochtans grote troost bieden te weten welk nut hun godheid erin zag dat ik even gastheer speel voor een zo noodzakelijk stukje "leven" dat ik de helft van de dag met krampen op het toilet moet zitten!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Deze kan ik wel voor je antwoorden, Circe.
God heeft de mens genetisch perfect geschapen. Ziektes zijn er pas gekomen na de zondeval. Fouten in onze genetische code waren er in het begin dus niet, en zijn pas later in onze genetische code geslopen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() ik denk dat het de schuld is van de Walen!!!!!!!!
![]() allee toch beterschap gewenst.... Laatst gewijzigd door De Waal : 9 april 2008 om 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Breng de vlaamsnationalisten maar niet op ideeën.
![]()
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
enfin, net een zakje rijstwater gedronken. was lekker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Strikt genomen worden bacteriën als organismen beschouwt en virussen niet omdat ze niet zelfstandig kunnen reproduceren maar alleen de informatie bevatten om zich te reproduceren. De eigenlijke reproductie laten ze dan over aan de gastheercellen.
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
proest man o man Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zit ik ze nog zelf te reproduceren ook! ![]() enfin, nog steeds geen antwoord op de noodzakelijkheid waarom ze geschapen werden door het o zo machtige scheppersgeval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zou kunnen! nooit gedacht dat mijn kapper VB neigingen had in feite. moet ik hem eens vragen.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Ik ben geen creationist, verre van. Maar er zijn verschillende (buik)griepvirussen. Nadat je door één van hen bent besmet, zal je levenslang imuum blijven voor dat bepaalde virus, en vaak ook voor sterk ermee verwante vormen. Tenminste als je gezond bent.
Dus: af en toe ziek zijn is... gezond. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb dat nog nooit gehad, dus ik WAS immuun....
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Ik heb ook nog nooit buikgriep gehad - gelukkig maar. Dat betekent niet dat ik imuum ben, maar wel dat dat virus mogelijk evenmin imuum is voor... EFL zélf.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Op de vraag wanneer deze organismen (virussen, bacteriën en dergelijke zijn )geschapen geeft de bijbel volgens mij wel degelijk een duidelijk antwoord zie daarvoor exodus 20 vers 11 : "Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is," Hij heeft dus alles in de eerste 6 dagen geschapen (alles is alles dus ook virussen en dergelijke ). Wat voor de zondeval de noodzaak van deze organismen was, is niet altijd te zeggen. Maar we weten dat de mens zelf vol zit met bacteriën. We zouden zonder zelfs niet kunnen overleven. Het is dus zeker mogelijk dat ook virussen een dergelijke functie hadden. We zien trouwens nog steeds dat bijv schimmels alhoewel door ons vaak als schadelijk gezien, eigenlijk nog steeds in vele gevallen een positieve functie hebben nl recyclage (soms wel ongewenst natuurlijk). Dus het is zo dat de virussen en dergelijke die er voor de zondvloed al waren maw de voorouders van de huidige virussen dat die geen slechte eigenschappen hadden, maar enkel goede en dat ze dus geen ziekte, lijden of dood veroorzaakten. Wat die functies toen waren is zoals ik al eerder zei niet altijd duidelijk maar bijv bij slangen heeft er iemand een experiment gedaan door ze in een afgesloten ruimte te houden en ik dacht de luchtdruk te verdubbelen en ook het zuurstofgehalte met 50% te verhogen (ik ben niet zeker of ze ook het magnetisch veld hebben versterkt, maar ik dacht van wel ). Het resultaat was in elk geval dat het gif van de slang niet langer giftig was en dit bereikte men op een 2 tal weken geloof ik. Dus het is best mogelijk dat gelijkaardige dingen zouden gebeuren als men virussen en andere organismen onder deze omstandigheden zou gaan kweken. We spreken hier dus wel over degeneratie en niet over evolutie. De virussen en dergelijke van nu zijn maar een schim van wat God origineel heeft geschapen. (dit geldt trouwens ook voor de mensen van vadaag ) Na de zondeval heeft God een vloek uitgesproken over het aardrijk en ook doornen en distels laten groeien zie hiervoor genesis 3 verzen 17 en 18 : "zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens. Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten." Hier heeft God dus ingegrepen en vanaf dit moment is er een algemene degeneratie opgetreden van het gehele universum en dus ook bij de mens en alle dieren en planten. En hij heeft dus ook bepaalde "slechte" eigenschappen die ofwel recessief waren laten naar boven komen ofwel heeft hij die eigenschappen toegevoegd dmv die vloek. Maar tot aan de zondvloed waren de mensen eigenlijk nog steeds vrij goed beschermd (zie hun leeftijden van ervoor en vergelijk met de leeftijden van erna ). Het is pas na de zondvloed dat de wereld eigenlijk stilaan in zijn huidige toestand is gekomen nl een puinhoop en in niets meer te vergelijken met de wereld van voor de zondeval. Het is dan ook vaak heel erg moeilijk om ons een voorstelling te maken van hoe het er voor de zondeval aan toeging. Maar de bijbel zegt wel dat God de wereld zal herstellen en hem weer zal maken zoals toen zie hiervoor Jesaja 65 vers 25 : "De wolf en het lam zullen te zamen weiden, en de leeuw zal stro eten als een rund, en stof zal de spijze der slang zijn; zij zullen geen kwaad doen noch verderven op Mijn gansen heiligen berg, zegt de HEERE." (lijkt er trouwens op dat God eindelijk die straf gaat toepassen op de slang waaraan ze zich de laatste 6 000 jaar niet heeft gehouden ) U noemt een virus daar ook "een beest" en dit kan dan wel correct zijn volgens onze huidige classificatie, maar dat is niet de classificatie die de bijbel gebruikt bijv walvissen worden door ons bij de zoogdieren gerekend net zoals vleermuizen terwijl de bijbel ze respectievelijk tot de vissen en vogels rekent.(als het zwemt is het een vis en als het vliegt (of vleugels heeft) is het een vogel). Om een dier te zijn volgens de bijbel moet je bloed hebben en virussen hebben dit voor zover ik weet niet en zij behoren daarom dus tot het plantenrijk. Ook over insecten is er veel discussie in dit verband omdat ze niet hetzelfde bloed hebben zoals "echte" dieren en ook de mens dit heeft. Dus of ze al dan niet als dier moeten geclassificeerd worden in bijbelse termen is niet geheel duidelijk. Tot slot nog even terugkomen op de noodzaak van die virussen en dergelijke. Het is op dit moment wel zo dat zowel bijengif als slangengif wordt gebruikt bij het behandelen van bepaalde ziekten. Dus zelfs nu hebben deze dingen nog steeds een positieve functie in bepaalde gevallen. Als we over het griepvirus spreken moeten we toch wel 1 heel belangrijke opmerking maken en dat is de volgende ..... dat virus komt tot stand door een kruising van een eendevirus en een varkensvirus en daarna gaat het nieuwe virus over van dier tot mens (en van mens tot mens) en wat zegt leviticus ook al weer over varkensvlees ......... het is onrein !! Met andere woorden als we zouden stoppen met het kweken en eten van dit onrein dier zou griep wellicht zo goed als zeker verdwijnen. Daarnaast is het ook zo dat in Azië waar dit virus elk jaar opnieuw zich ontwikkelt men zowat alle hygiëne wetten van de bijbel negeert en dus ook op dat vlak men de problemen zelf veroorzaakt. Met andere woorden we zouden een heel pak problemen kunnen vermijden als we eens zouden toepassen wat moet toegepast worden ! Hetzelfde geldt trouwens voor zowat alle soa's en in elk geval voor aids ! Hier een linkje naar een artikel van christiananswers.net : http://www.christiananswers.net/q-aig/aig-c008.html Laatst gewijzigd door dirk001 : 9 april 2008 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoezo? ZIJN DIE VIRUSSEN GEËVOLUEERD??????? Hoe is het mogelijk?
![]() |
![]() |