Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2008, 19:58   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Relatiedilemma (variatie op een thema) - 2

Stel dat je na 10 jaar in een relatie moet vaststellen (nu ja, iemand heeft je dat met Braille kunnen wijsmaken na 20 jaar oefening en enige vorm van hopeloze revalidatie) dat op een nacht je partner je twee benen met een bijl heeft afgehakt, 5 van je tien vingers afgesneden, je stembanden beschadigt waardoor je enkel nog door op een knopje te drukken morse-lichtflitsjes kan doorsturen, je beide ogen doorprikt zodat je onherstelbaar blind bent, je trommelvliezen doorprikt heeft zodat je doof bent en je neus verbrand zodat je niet meer kan ruiken en dus ook veel minder smaakzin hebt. Je geslachtsorgaan heeft is ook door je partner op onherstelbare wijze beschadigd en kan niet meer dienen tot enig genot.

Wil je zonder dat ik je uitleg waarom die partner dat deed, die persoon nog ontmoeten?

---

Als we van K&K toch het eenzame hartenbureau meets jambers aan het maken zijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 24 april 2008 om 19:59.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 20:03   #2
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Stel dat je na 10 jaar in een relatie moet vaststellen (nu ja, iemand heeft je dat met Braille kunnen wijsmaken na 20 jaar oefening en enige vorm van hopeloze revalidatie) dat op een nacht je partner je twee benen met een bijl heeft afgehakt, 5 van je tien vingers afgesneden, je stembanden beschadigt waardoor je enkel nog door op een knopje te drukken morse-lichtflitsjes kan doorsturen, je beide ogen doorprikt zodat je onherstelbaar blind bent, je trommelvliezen doorprikt heeft zodat je doof bent en je neus verbrand zodat je niet meer kan ruiken en dus ook veel minder smaakzin hebt. Je geslachtsorgaan heeft is ook door je partner op onherstelbare wijze beschadigd en kan niet meer dienen tot enig genot.

Wil je zonder dat ik je uitleg waarom die partner dat deed, die persoon nog ontmoeten?

---

Pfff... Ik denk van niet. Maar da kunde eigenlijk pas weten op de moment zelf.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 20:07   #3
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ik vond die 'hoe eten wij het liefst'-en toch een leukere hype.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 20:07   #4
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

---

ge maakt nog veel schrijffouten in uw braille hoor jazeker

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 20:13   #5
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik vond die 'hoe eten wij het liefst'-en toch een leukere hype.
²

Misschien kunnen we elkaar tegemoetkomen? "Hoe eten wij het liefst onze partner?"
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 20:14   #6
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

---

De eerste alinea van je post dacht ik even dat je een nieuw 'Matrix'-scenario bedacht had.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 20:32   #7
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Ik snap de vraag niet.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 20:37   #8
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
²

Misschien kunnen we elkaar tegemoetkomen? "Hoe eten wij het liefst onze partner?"

daar komen de mossels weer
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 20:39   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Rauw, gewassen en geschoren, graag!
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2008, 20:39   #10
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Ik zou eigenlijk opteren voor volgende, door Shakespeare op papier gezette, bereidingswijze:

Hark, villains! I will grind your bones to dust,
And with your blood and it I'll make a paste;
And of the paste a coffin I will rear,
And make two pasties of your shameful heads;

Daarna nog wel bakken natuurlijk.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 24 april 2008 om 20:40.
Oud 24 april 2008, 20:51   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zou eigenlijk opteren voor volgende, door Shakespeare op papier gezette, bereidingswijze:

Hark, villains! I will grind your bones to dust,
And with your blood and it I'll make a paste;
And of the paste a coffin I will rear,
And make two pasties of your shameful heads;

Daarna nog wel bakken natuurlijk.
Vanavond eigenlijk gehoord op de radio van een prof in Engelse literatuur dat er zo goed als niet geweten is over William Shakespeare, buiten het feit dat vaststaat dat hij flinke stukken uit werk van anderen heeft overgeschreven in zijn eigen stukken. Dat was een eye-opener... En nee, ik was dat niet op prisonplanet aan het lezen maar was naar radio 1 aan het luisteren. Min of meer moet een Vlaamse prof Engelse literatuur toegeven dat niemand eigenlijk iets weet over Shakespeare. De toneelstukjes en boeken zijn er wel, maar men kan zijn handschrift enkel bewezen terugvinden in zijn testament. In wat men vindt van zijn handgeschreven teksten is de naam "Shakespeare" nooit hetzelfde geschreven maar steeds met een andere spelling.

Die kant had ik nooit gezien

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 24 april 2008, 20:53   #12
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent een grapje aan het maken?
Toch?
Oud 24 april 2008, 20:54   #13
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De eerste alinea van je post dacht ik even dat je een nieuw 'Matrix'-scenario bedacht had.
Ik kan betere verhalen bedenken dan die van die Wachowski broeders. Ik geef toe dat ze het knap hebben gedaan in de eerste film... minder in de tweede en de derde was gewoon eye candy (maar wel lekkere eye candy).

Eigenlijk maken ze er een soort NWO van. De mens is totaal gecontroleerd etc...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 24 april 2008 om 20:55.
Oud 24 april 2008, 20:58   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Je bent een grapje aan het maken?
Toch?
Neen. Shakespeare heeft me nooit geinteresseerd ook trouwens. Het is een les in cultuur voor Amerikanen, maar ik lees evengoed ietsje van hier of eventjes domweg wat King of zo. Ik ben niet moeilijk.

Je culturele overwicht zal ik niet betwisten. Ik hoop dat je alles van W.F Hermans hebt gelezen

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 24 april 2008 om 20:58.
Oud 24 april 2008, 21:00   #15
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je alles van W.F Hermans hebt gelezen
Bijna.
Van Reve nog meer.

Van Mulisch bijna niets.
Oud 24 april 2008, 21:01   #16
Geert C

Standaard

Citaat:
Vanavond eigenlijk gehoord op de radio van een prof in Engelse literatuur dat er zo goed als niet geweten is over William Shakespeare, buiten het feit dat vaststaat dat hij flinke stukken uit werk van anderen heeft overgeschreven in zijn eigen stukken. Dat was een eye-opener... En nee, ik was dat niet op prisonplanet aan het lezen maar was naar radio 1 aan het luisteren. Min of meer moet een Vlaamse prof Engelse literatuur toegeven dat niemand eigenlijk iets weet over Shakespeare. De toneelstukjes en boeken zijn er wel, maar men kan zijn handschrift enkel bewezen terugvinden in zijn testament. In wat men vindt van zijn handgeschreven teksten is de naam "Shakespeare" nooit hetzelfde geschreven maar steeds met een andere spelling.

Dat klopt, er zijn heel wat onopgehelderde vragen over Shakespeare. Zelfs over zijn identiteit bestaat nog wat betwisting. Het staat alleszins vast dat hij niet de romantische dromer was waarvoor velen hem heden ten dage aanzien. Maar dat van die spelling is niet zo verwonderlijk hoor, in die tijd nam men het met spelling nog niet zo nauw. Maar toch een leuk recept.

Laatst gewijzigd door Geert C : 24 april 2008 om 21:05.
Oud 24 april 2008, 21:08   #17
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt, er zijn heel wat onopgehelderde vragen over Shakespeare. Zelfs over zijn identiteit bestaat nog wat betwisting. Het staat alleszins vast dat hij niet de romantische dromer was waarvoor velen hem heden ten dage aanzien. Maar dat van die spelling is niet zo verwonderlijk hoor, in die tijd nam men het met spelling nog niet zo nauw.
Hij blijkt nog een tijdje in Vlaanderen te hebben gewoond omdat zijn vader hier zat. In GB vloog je in de gevangenis als je schulden had en de vader van William Shakespeare had die. Dus zijn vader en broer leefden in Vlaanderen om niet berecht te worden in GB en liggen hier ook begraven trouwens.

Mjah... Ik ben geen shakespeare lover. Ik vond de Hamlet verfilming met Mel Gibson wel goed. Al zullen vele mensen Mel Gibson wel rauw kunnen eten, ik blijf het ondanks zijn hypocriet levendje en zijn fundamentalisme een goed acteur en regisseur vinden. Al zal ik wss niet rap naar zijn jezus-film kijken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 24 april 2008, 22:10   #18
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, er zijn heel wat onopgehelderde vragen over Shakespeare. Zelfs over zijn identiteit bestaat nog wat betwisting. Het staat alleszins vast dat hij niet de romantische dromer was waarvoor velen hem heden ten dage aanzien. Maar dat van die spelling is niet zo verwonderlijk hoor, in die tijd nam men het met spelling nog niet zo nauw. Maar toch een leuk recept.
Naar het schijnt schreef Shakespeare geen enkel van zn verhalen, en was hij dus allerminst een romantisch type, maar zn knecht deed dat.

Die had de rare gewoonte op stille eenzame momenten verhalen in tegen zichzelf te vertellen. Shaksp... betrapte hem op zekere dag en gebood hem zn verhalen te vertellen terwijl Shakes het opschreef, en wat vervormde naar zijn eigen goeddunken.

Maw: zn bediende bracht hem de inspiratie en verhaallijnen, hijzelf schreef het en kleurde het in met details.

Ook hoorde ik eens dat hij een vrouw zou geweest zijn.........

Ik hoorde ook eens dat hij nog in leven zou zijn, maar dat vind ik toch flink van de pot gerukt.
Oud 24 april 2008, 22:14   #19
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik hoorde ook eens dat hij nog in leven zou zijn, maar dat vind ik toch flink van de pot gerukt.
Echt?
Oud 24 april 2008, 22:15   #20
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Ik snap de vraag niet.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be