![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Volgend de bijbel heeft god de wereld en alles geschapen. Waarom heeft hij er dan een ganse resum enge ziekten bijgedaan? Hoe kun je sommige pasgeboren kinderen al opzadelen met een ganse serie ziekten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() [Dirk/Luc/Linda modus]
Dat is de straf van god, toen ze uit het aards paradijs zijn gesmeten [/Dirk/Luc/Linda modus] |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Werk van de duivel...
Als je in de scheppende god en het kwade gelooft.
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Het beeld van een God die als een beeldhouder alles in elkaar zet, klinkt voor mij nogal naief. Het lijkt mij ook niet de bedoeling om de scheppingsverhalen uit de Bijbel zo te interpreteren.
Ziekten zijn gewoon een onderdeel van een dynamische materiele wereld. Het woordje "eng" is slechts een vergelijking. Het is "eng" ten op zichte van wat we "normaal" vinden. Louter een psychologische constructie dus, niet iets noumenaal.
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik moet wel zeggen dat een aantal ziekten (bij baby's) wel (mede) worden veroorzaakt door bijv vervuiling, pesticiden, roken en dergelijke. Ook vaccinatie zou wel eens voor oa immuniteitsziekten kunnen verantwoordelijk zijn. Men kan ook veel vermijden of de kans erop verminderen door gezond te eten en regelmatig voldoende te bewegen. Je moet dit niet gaan overdrijven, maar het heeft wel een bepaald nut. Natuurlijk heeft dit alles maar weinig zin als je Jezus Christus niet als je persoonlijke verlosser hebt want dan ga je alsnog naar de hel voor eeuwig en eeuwig. (ja ik weet dat de atheisten het hier niet mee eens zijn, maar dat maakt het niet minder waar, ik hoop nog steeds dat jullie zich bekeren en Jezus als de Messias accepteren ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De christelijke god is eigenlijk satan.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1) opnieuw geboren zijn 2) geloven dat Jezus Christus de Messias is 3) oprecht berouw tonen voor uw zonden Sommige christenen zullen het iets anders verwoorden, maar het komt daarop wel neer. Puntje 1 is wel iets dat je niet zelf in de hand hebt dat moet God doen want het is een gift van God door zijn gratie en genade dat we naar de hemel kunnen via Jezus Christus. Maar wie punt 2 en 3 doet moet zich geen zorgen maken over punt 1 dat is dan ook in orde. Het gevolg van deze wedergeboorte zou moeten zijn dat je meer zoals Jezus Christus gaat leven en minder zoals de wereld. Maar zoals al vaker gezegd in andere topics, er bestaan geen magische woorden. God kent uw hart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alleen blijf ik steeds over dat stukje 'zonden' vallen... want dat blijkt zo arbitrair willikeurig te zijn... ook onder christenen en zoals je zelf al stelde ... dat puntje 2) maar ook 3) is toch wel een must Laatst gewijzigd door praha : 8 september 2008 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf vader van 3 kinderen. ik weet dat deze kinderen ooit wel eens iets zondigs zullen doen. Toch komt het niet in mij op om reeds een collectie 'ziekten' aan te maken om ze te straffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of God is schizofreen natuurlijk. Dan is hij wat betreft zijn volgelingen in goed gezelschap. Sterker nog, misschien dat mensen hun tweede persoonlijkheid als god beschouwen of iets dergelijks, er is in ieder geval iets goed mis lijkt mij.
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Een variant daarvan heb ik gisteren nog in een documentaire in Terzake gehoord...
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Immers, dit soort uitspraak schuift als enige doorslaggevende reden om jezelf te bekeren de angst naar voren, de angst voor de hel. Als mensen zich enkel en alleen uit angst zouden bekeren, dan heeft zo'n bekering niet veel om het lijf. Dit soort uitspraken gaat totaal voorbij aan de geloofsstelling dat het God is, en niet jij of ik, Die bekering bewerkstelligt. Onze rol inzake bekering beperkt zich ertoe een voorbeeld te zijn, en een geloofwaardig getuigenis af te leggen. Niets menselijks, geen menselijke waarheid, kan garanderen dat een niet-gelovige automatisch verdoemd is. Dat oordeel is niet aan ons, mensen, maar enkel aan God. Wie ben jij, verdomme, om anderen te beoordelen, laat staan te veroordelen; wie ben jij om God voor te schrijven dat Hij elke atheïst in de diepste hellekrocht verbant. Wat jij als "niet minder waar" naar voren schuift is slechts een menselijke waarheid, maar daarom nog geen goddelijke. Néén, mijn waarde, wat jij hier voor waarheid laat doorgaan is het allerminst. Begin eerst eens met een geloofwaardig getuigenis af te leggen, waarin je jezelf blootgeeft als een mens, weliswaar van goede wil, maar met zijn diepmenselijke beperkingen. Ook beperkingen inzake geloof. Ga jouw geloof hier niet als "perfect" voorstellen, want dat is het niet, verre van!! In zekere zin heb jij ook nog bekering nodig, elke dag opnieuw... ... net als deze christen die zijn woede nauwelijks de baas kan, impulsief als hij nu eenmaal is. |
|
![]() |
![]() |