![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe sta jij tegen een algemeen rookverbod | |||
Ik ben roker en ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
23 | 26,44% |
ik ben roker en ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,05% |
ik ben niet-roker en ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
34 | 39,08% |
ik ben niet-roker en ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
22 | 25,29% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,15% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() CD&V/N-VA heeft in Kamer en Senaat een wetsvoorstel ingediend dat moet leiden tot een algemeen rookverbod.
Het rookverbod geldt ook in cafés in restaurants, ik ben ronduit tegen dit voorstel, ,de roker is weer de dupe, daarom roep ik alle rokers op niet meer voor de Cd&V te stemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tegen rookverbod of tegen roken in café's?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Tegen rookverbod in café's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Het wordt stilaan tijd. De niet-rokers zijn al veel te lang de dupe. Zo snel mogelijk de mogelijkheid om een pintje te gaan drinken zonder dat daarna mijn kleren gewassen moeten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Laat de café's dat nu eens zelf beslissen he. Al dat verbieden altijd.
Ik ben trouwens ex-roker.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Daar geef ik u eens groot gelijk in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat dit zeer frustrerend is voor de rokers onder ons, die in hun vrijheid om een sigaret te roken ingeperkt zien. Maar die vrijheid leidt tot schade van de anderen via passief roken. Ik hoop dat de rokers hun verantwoordelijkheid in deze materie kunnen inzien en beseffen dat hun verslaving geen enkele meerwaarde geeft aan hun leven, maar dat ze er ook mee het leven van anderen kunnen beschadigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik pleit voor een algemeen rookverbod waar eten wordt geserveerd en drank wordt geschonken. De kortste pijn.
Ik ben zelf roker. Net zoals in de treinen. Het rookverbod is er ondertussen de evidentie zelf. Discussies hieromtrent zijn meestal stormen in een glas water. Laatst gewijzigd door Rudy : 2 februari 2008 om 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Als er zoveel niet-rokers last van hebben, dan zal een niet-rokers café commercieel wel goed te doen hebben, niet?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Hoeveel niet-rokers hebben er last van en maken hun café-keuze toch niet afhankelijk van het feit of er al dan niet gerookt mag worden?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er echt vraag naar is kan de uitbater toch zelf beslissen of er al dan niet gerookt mag worden. Geef het goede voorbeeld en begin zelf een rookvrij café. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je Geert, het zou wel eens best kunnen dat er bij een compleet rookverbod meer niet-rokers op café of restaurant gaan. In Ierland hebben ze er blijkbaar geen drama van gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
nu ja, de overheid doet mr, in mijn nadeel zal het in elk geval niet zijn.
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Tja, dat is dan hun zaak he. Dat zal dan wel teken zijn dat ze er niet echt "last" van hebben misschien?
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 2 februari 2008 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Als u longkanker geen "last" noemt...
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk is dat last.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Dan bent u het ermee eens dat niet-rokers schade ondervinden door het roken op café?
![]() |
![]() |