![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nu de ganse wereld de gevolgen van het liberalisme aan den lijve meemaakt, stelt zich de vraag hoe we de veroorzakers van de crisis kunnen helpen om te vermijden dat ze hun fouten in de toekomst opnieuw zullen maken.
Het mag voor iedereen duidelijk zijn dat het liberalisme een misdadige ideologie is die-in het belang van de gemeenschap- ingeperkt dient te worden. Voor de aanhangers van het liberalisme moet naar oplossingen worden gezocht. Zeker geen vervolging, wel hulp om van hun psychische aandoening verlost te raken ! Daarom pleit ik voor heropvoedingskampen om liberalen noodzakelijke begrippen als solidariteit,begrip voor de zwakkere, samenhoorigheidsgevoel... e.d. aan te leren. Overdag zware fysieke arbeid in combinatie met 's avonds theoretische lessen. Regelmatig zouden er ook "stages" in ziekenhuizen, rusthuizen e.d. op het programma staan. Personen die blijk geven van mentaal herstel zouden dan geleidelijk weer mogen functioneren in de maatschappij (vanzelfsprekend onder voortdurende begeleiding en evaluatie van betrokkene ).
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Hierbij nogmaals mijn dank aan de beheerders van dit forum. Jullie houden af en toe tenminste wat *knip* van de straat.
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Van zodra iemand van de dinaso's mij een werkend economisch model toont in plaats van steeds te meckern over het liberalisme, zal ik overwegen om dat groepje serieus te nemen.
Enneuh, ik wil grafiekskes zien. En als ik het woord "Volkeren" zie in de eerste alinea stop ik meteen met lezen. Voorlopig klagen ze vooral en komen ze niet met degelijke oplossingen. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 26 februari 2009 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Mensen die heropvoedingskampen een goed idee vinden horen er zelf in thuis.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 26 februari 2009 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De misère waar jij het over hebt komt niet door liberalen, maar door mensen. Liberalisme is niets minder dan het ontbreken van artificiële obstakels (zoals overheid, tirannie, onveiligheid, e.d.) van een persoon zijn ontwikkeling. Mensen die dus niet in liberalisme geloven (en zelfs denken dat het gelijk staat aan egoïsme, wat dus pertinent onwaar is) hebben een negatief mensbeeld. Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 26 februari 2009 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan doe ik mee!
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() ![]() Dat was nog wel een tof puzzelspel zenne.
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() In die tijd had ik niet eens eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Alle liberalen laten werken tot hun 85,om hun schuld af te lossen aan de maatschappij!
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik nu jouw woorden pak en het een beetje rangschik. Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 27 februari 2009 om 02:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Immanual Kant - een van de meest bekende klassiek-liberalen, maar zelden als dusdanig erkent - vond dat mensen van nature uit inherent slecht waren. (Misschien daarom) juist trachtte hij op rationele gronden een beperkte overheid te funderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Hoort hier normaal niet zo'n hilarische poll bij?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen hun posting uitéén rafelen en dan op je eigen manier terug aanéén plakken zal daar niets aan veranderen, hoogstens illustreert het je schreinend gebrek aan argumenten...Kinderachtig. Leren ze niet beter op school tegenwoordig ? Laatst gewijzigd door beste vriend : 27 februari 2009 om 07:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Degenen die hier slagen om aan de top te komen zijn de meest corrupte, machtsgeile mensen? Degenen die wreed en bekwaam genoeg zijn in de machtspelletjes van de politiek. Of vind jij politiekers ini het algemeen wel eerlijk en handelend in het belang van het land? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heet 'vrijheid' en 'het respecteren van elkaars lichaam en eigendom'. Dat kan egoïsme kanaliseren in voordelige resultaten voor iedereen. Dat is de filosofie achter liberalisme. Citaat:
Liberalisme is de filosofie die (onder andere) zegt dat zelfs indien mensen egoïstische nurks zijn; als ze zich aan de regels houden - door middel van insitutionele en morele afdwinging - van een markt, maximaliseren ze de welvaart voor de samenleving in't algemeen, gedreven door een drive om voor zichzelf de situatie te verbeteren. Je kan misschien niet akkoord gaan met de economische argumentatie die daarachter zit - dat is een andere discussie - maar dat is wel de opvatting van het liberalisme. Adam Smith was een slechte econoom, met en boel dubieuze ideeën (die overigens de wet hebben geplaveid voor Karl Marx), maar wat hij wel goed heeft gezien was (buiten zijn moraalfilosofie, die ik 10 keer interessanter vindt dan zijn economische ideeën), dat instituties ertoe doen en dat meer vrijheid best wel een cava institutie is om menselijk gedrag te kanaliseren. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat zulke mensen daar inderdaad van dromen, ja.
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |