![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Is het na de negatieve berichtgevingen over Vlaanderen in de buitenlandse eens geen tijd om zelf iets te doen tegen al deze Franstalige aanvallen? Volgens mij is het tijd om eens een mail te schrijven naar de redactie van diverse buitenlandse kranten. Er moet in ieder geval eens duidelijk uitgelegd worden dat de Franstaligen een ongrondwettelijke kieskring waarin zij privileges genieten weigeren te splitsen, zich weigeren te integreren in Vlaanderen en bovendien een agressieve politiek van annexionisme voeren.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Je kunt er misschien deze link ook bij zetten:
http://www.sixlog.be/2008/05/non-vio...ave-a-problem/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Oei het is "fascistic" en niet "facistic".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Geen suggesties of opmerkingen betreffende de mail?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga nu even wat opvallende dingen even aanduiden, met mijn evt. suggestie erbij. Ok... beetje bijgestuurd. Ik vind dit een goed initiatief, maar deze draad mag weg uit K&K en moet naar pakweg "Staatsinrichting". Ik zal er zelf later nog op terugkomen qua aanvullingen of verbeteringen, maar ik laat het voor vanavond. En ik ben zeker dat anderen mijn verbeteringen ook weer kunnen bijsturen. Maar vraag de mods of ze deze draad in het gepaste subforum zetten. Hier gaat iets goeds uitkomen. Al was het maar een brief die in de prullenmand terechtkomt. Dan hebben de Vlamingen weer iets om over te radicaliseren. Weg met de EU! ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 17 mei 2008 om 23:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jeronimo : 18 mei 2008 om 00:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pff, wat een belabberd Engels!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Toch wel vervelend dat je het Vlaamse standpunt altijd in een andere taal moet uiteenzetten, terwijl buitenlandse correspondenten blijkbaar altijd Frans kennen, want ze zouden hun info uit Le Soir en La Libre halen.
Op TV was er wel een Oostenrijkse journaliste die zei: Franstalige lobby??? Nog nooit iets van gemerkt? Het zijn eerder de Vlamingen die lobbyen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met 1 brief ga je niets bereiken. Goede contacten met buitenlandse media vraagt jaren samenwerking en daarin moet vertrouwen groeien. Persoonlijk heb ik al bijna tien jaar nauwe contacten met diverse Baskische media. Zij schrijven nooit zwart-wit over Vlaanderen, noch in het voordeel noch in het nadeel van Vlaanderen.
Bovendien, nu plots daarmee beginnen, lijkt op een paniekreactie. En tot slot, doe zoals de Basken: de berichtgeving over Baskenland wordt systematisch gemanipuleerd. So what? Ze doen gewoon verder.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Het is een goede therapie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 18 mei 2008 om 07:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paar opmerkingen die ik letterlijk gaan plaatsen en dus niet van mij persoonlijk komt, " Het leven in België moet toch rijkelijk en onbezorgd zijn, daar jullie Belgen zelfs jullie regering kunnen laten vallen over een discussie over wie waar op welke politici mag stemmen. Jullie Belgen moeten toch een geweldige luxe hebben, daar jullie zich openlijk in heel de wereld kunnen voordoen als peuters die ruziën om een stukje speelgoed. Jullie Belgen moeten over een ongelofelijk groot inkomen beschikken, daar jullie zelfs kunnen ruzie maken over het verdelen van een landje dat kleiner is dan de meeste provincies in de rest van de wereld. Jullie Belgen moeten toch een rijke en goede economie hebben, daar jullie kunnen vechten om een paar miljard Euro, terwijl de rest van de wereld moet vechten om aan eten voor haar bevolking te geraken. Jullie Belgen moeten toch echt verwaand zijn, daar jullie het zelfs durven om buurlanden te zeggen wat ze moeten aanleggen en water en spoorwegen, en daar zelfs geld voor op tafel kunnen leggen. Jullie Belgen moeten wel beseffen dat wij jaloers zijn op jullie, want wij hebben niet de luxe om 16regeringen te onderhouden met slechts 10miljoen mensen zoals jullie, wij zijn al blij dat we 5 regeringen kunnen onderhouden met 70miljoen mensen. Jullie Belgen zijn ongelofelijk, jullie spreken,lezen,geschrijven en begrijpen de meeste talen van heel de wereld en spreken bijna iedere bezoeker in zijn eigen taal aan en toch..... Maken jullie ruzie omdat andere geen moeite doen jullie taal te leren, maar jullie zelf schakelen direct over bij de eerste taalfout dat anderstaligen maken tegenover jullie taal. Wij hebben nietde luxe om andere talen te leren, wij moeten vechten om te overleven en zijn vaak al blij als we naast onze eigen taal ook nog Engels of Frans kennen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Plus, het is niet omdat we het hier goed hebben dat incorrectheden genegeerd moeten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Je moet eens praten tegen buitenlanders die van buiten Europa komen en je niet tot het baskenland beperken. |
|
![]() |
![]() |