![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me best vinden in de uitkomst van die simulaties. Daar niet van. Maar het artikel riep een andere vraag bij me op. Doen ouders er wel goed aan - mits er een alternatief is - om uberhaupt te gaan vliegen met peuters? Ik stel die vraag een beetje vanuit mijn eigen situatie als iemand met een lichte vliegangst. Rationeel weet ik dat ik in een vliegtuig veiliger ben dan in mijn auto tijdens mijn dagelijks ritje naar het werk over de snelwegjungle, maar bij de minste turbulentie of rare wendingen verstijf ik gewoon... irrationeel maar helaas pure reflex. Mijn evenwichtsgevoel schiet alle kanten uit en terwijl sommige andere passagiers het lijken aan te voelen alsof ze in de auto over een gemeen keitje zijn gereden, breek ik ongeveer de armleuningen van mijn zitje af om me toch maar enige vorm van stabiliteit te geven of denken te geven. Als ik moet vliegeren mag de huisdokter me meestal op visite verwachten met de vraag naar een kalmeermiddel-receptje. Maar los van die reflexen kan ik het meestal nog wel rationaliseren. Maar een peuter? Wat voelt een peuter tijdens turbulenties en kan zoiets niet voor trauma's of latere fobieen zorgen? Ik meen ooit gelezen of gehoord te hebben dat iets als pakweg spinnenangst (ook al mijn dada ![]() Enfin... wat denken jullie daar nu over? PS: nog even getwijfeld of ik het in K&K zou gooien, maar hier lijkt me ook wel goed. Hou het luchtig, maar to the point. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd dat vliegen is bangelijk en ze mogen zeggen wat ze willen over de veiligheid.
Mijn zoon is net terug uit de USA en ik heb 39000 weesgegroetjes gedaan tijdens zijn overtochten. Ben 10 jaar ouder geworden van zenuwen alleen.
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Afgaand uit mijn eigen ervaring denk ik niet dat reizen met het vliegtuig om het even welke invloed heeft op peuters. De meesten zitten daar zo relaxed als iets, of slapen, of wandelen in de gang.
Een peuter (en ook al een iets ouder kind) heeft immers te weinig - of geen - besef dat het vliegtuig kan neerstorten, en wat de gevolgen daarvan zijn. Het is vooral een avontuur voor hen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn oudste vloog mee naar Tenerife (4 uur) toen ze één jaar was: tutterke bij opstijgen en nadien sliep die gewoon, niks aan het handje.
Jongste vloog vanaf zes maanden: niks aan het handje. Maar mijn kinderen waren dan ook welopgevoed! De meeste kinderen zijn totaal gerelaxed in een vliegtuig is mijn ervaring. Slechts hier en daar een ambetant bleitjoenk tegengekomen. Waarschijnlijk die met die verkrampte ouders? Hoestsiroop werkt kalmerend, en als dat niet helpt: een goeie borrel voor je vertrekt! Goed dat je weet dat het veiliger is naar Tenerife te vliegen dan van Brussel naar Antwerpen te rijden!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk dat het probleem bij baby's die vliegen vooral ligt in hun onvermogen om om te gaan met drukverschillen tijdens het vliegen...
Je weet wel; doordat de cabinedruk niet snel genoeg wordt aangepast krijg je oorpijn (soms koppijn). Die baby's kunnen daar niks tegen beginnen; geen kauwgom en ze weten ook niet dat ze moeten slikken om het probleem te verhelpen. De meeste baby's (peuters) die je ziet huilen op een vliegtuig hebben op dat moment last van dat fenomeen: maar ze kunnen dat niet duidelijk maken en blijven dus de ganse vlucht last hebben... Wat betreft die extra plaatsen; geen slecht idee. Bij ons zeggen ze altijd: "no seat, no ride": het is voor de mannen van de tarmac verboden om bv. met 2 op een vervoersmiddel (bv. heftruck) te rijden als er maar 1 zetel is. Bij een accident is die andere namelijk een ballistisch voorwerp. Dus wat betreft die maatregel voor baby's: goed idee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Tja, inderdaad; maar hoeveel mama's/papa's doen er dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, als ge uwe kleine meeneemt op het vliegtuig, dan houd je daar toch rekening mee zeker?
Maar je zegt zoiets, tot voor een paar jaar waren het steeds mijn ondertussen puberkinderen die de tuttefrut uitdeelden... blijkbaar ook zo'n vergeten hulpmiddeltje.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Mijn dochter gaat binnenkort voor de eerste keer naar China, vanzelfsprekend met het vliegtuig. Ze was daar al eens, maar daar weet ze niets meer van veronderstel ik, vermits ze comfortabel meereisde in mama's buik.
Ik zie er tegen op om haar een vlucht van meer dan 10 uur op te dringen. Maar er zit natuurlijk een schoonfamilie te wachten op de aankomst van kleindochter lief. De nadelen zullen wel opwegen tegen de nadelen en als goede ouder denk ik nu al na over hoe dit aan te pakken. Eenmaal aangekomen in Beijing aangekomen moeten we nog verder naar een klein stadje in de buurt van Xi'an (Baoji, ongeveer even groot als Brussel). Dit ga ik wel per trein doen, soft-sleeper, dus comfortabele nachttrein, om mijn dochter het zo aangenaam mogelijk te maken. Zoals steeds als ik naar China ga, het ergste is het terugkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() als je je wil ontspannen op vakantie moet je je peuters thuis laten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ze zijn veiliger in een vliegtuig dan als ze bvb met de fiets naar school gaan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onwetendheid is een reden, maar geen excuus. De basis van de Belgische wetgeving gaat van het simpele principe uit dat men de wet maar moet kennen. En er is 1 reeks wetten onverbiddelijk, de natuurwetten. De menselijke fysiologie vereist een druknivelerende verbinding tussen keelholte en het binnenoor. De buis van Eustachius. En de manier om die vrij te houden- buiten ziekte om- is kauwen en slikken. Voor onze kleintjes dus een fopspeen, voor de iets ouderen kauwgum.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 10 juli 2008 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() In duiktermen heet dat klaren
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf deed ik mijn "maidenflight" als baby van drie maanden oud in een viermotorig vliegtuig waarvan er op een bepaald moment een motor uitviel... Ik kan me echter niet herinneren dat ik nadien nog met mijn ouders gevlogen heb. Het tuttefrut gedeelte daarentegen was me van kleinsaf aan bekend, waarschijnlijk omdat er in die tijd nog niet zoveel mensen vlogen en mijn ouders het zelf hadden moeten ondervinden? Kan best zijn dat er nu nog ouders rondlopen die zelf nog niet gevlogen hebben en het "tuttefrut" gedeelte zelfs nog nooit hebben horen vernoemen? Op sommige vluchten krijg je zelfs een "bolleke" uitgedeeld, zelfde effekt. ( bij zware oorblokkering: gewoon snuiten! beste oplossing).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ik kan me wel voorstellen dat dat stukje klopt.
![]() Voor volwassenen is vliegen ook niet zo veilig. Volgens een overlever van een crash zouden de zetels zo gemaakt zijn dat je er automatisch je beide benen tegen breekt. Als je het overleeft kan je hierdoor niet weg uit het (brandende) wrak. ![]() De man had per toeval zijn rugzak op de grond laten staan, voor één van zijn benen. En zo kon hij weg ... op één been. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juli 2008 om 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik reis al met het vliegtuig sinds kleinsaf. En met mij is het toch niet fout afgelopen.
Denk ik...
![]() |
#18 |
|
![]() Alcohol geven aan kinderen is misdadig!
![]() |
#19 |
|
![]() Wat is er zo onverwacht aan remmanoeuvres bij het landen van een vliegtuig?
Waar de mensen zich allemaal toch mee bezighouden, als ge echt zo'n angsthaas zijt als het op vliegtuigen aankomt, reserveer dan de zetel naast u voor uw peuter en hang hem erin vast in een kinderzitje.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() haha! dat was een tip voor Jazeker!
Hoestsiroop aan zijne kleine en een borrel voor zichzelf!
![]() |
![]() |