![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vandaag was ik boodschappen aan het doen in mijn lokale supermarkt. Zoals altijd lees ik als ik bijna klaar ben nog even een beetje van een blad uit een rek. De Power Unlimited viel mij vandaag in het oog. Voor mensen die niet weten wat de Power Unlimited is, het is een blad dat game-reviews schrijft.
Afijn, ik was wat losjes aan het doorbladeren tot mijn oog viel op de commentaar sectie van het blad. Het betrof een boze Belgische lezer. Waarom was de lezer boos? De persoon in kwestie had een bon in bezit die korting gaf op een computerspel. Haar stemming hierover sloeg echter om toen zij bij de kassa te horen kreeg dat deze bon alleen geldig was voor Nederlanders(Joost mag weten hoe). Daardoor fronste ik mijn wenkbrauw even maar het commentaar was nog net even iets verwondelijker. Het antwoord was namelijk in de trend van "wacht u maar totdat het spel goedkoper wordt of als Vlaanderen bij Nederland komt". Ik moet zeggen dat ik erg verbaasd was over deze uitspraak. Niet eerder had ik subtiel Groot-Nederlandisme gezien in een losse context. Commentaar of ervaringen hiermee?
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien bestaan er waardebonnen die slechts in 1 land geldig zijn .... bijvoorbeeld alleen in België.... ?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af wat de inwoners van de Vlaamse grensgemeenten van dit 'groot-Nederland' vinden? En waarom die met ervaring dit vinden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Oh Oh...jij begeeft je op gevaarlijk ijs
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Ook in Duitsland zie ik in supermarkten enzo nog wel "bonnen".
In Nederland zo goed als niet meer en als het af en toe toch weer de kop opsteekt meestal binnen een jaar alweer beëindigd, tot pech van degenen die de bonnen lang bewaren en onvoldoende op de hoogte blijven van het verloop van de actie. Voor mij hoeft het niet; dit soort handelingen werkt hoe dan ook kostenverhogend DUS ook prijsverhogend.
![]() |
#7 |
|
![]() Het zou me verbazen dat je geen korting krijgt omdat je geen Nederlander bent. Wat me wel heel goed mogelijk lijkt, is dat die korting niet geldig is buiten Nederland??
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |