![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst even de link geven:
http://www.standaard.be/Krant/Tekst/...702&demo=False Die drie gemeenten hebben dus nog altijd niet geantwoord op de aanvraag om de Gordel op hun grondgebied toe te laten. Als ik goed ingelicht ben, dan geldt in Vlaanderen de grondwettelijke vrijheid van bijeenkomen, van vereniging enz. .., maar met die beperking dat soms een toelating gevraagd moet worden om iets te organiseren, om zeker te zijn dat de veiligheidheid gegarandeerd kan worden. Zo kan het gebeuren dat de politie en de burgemeester een andere te volgen weg oplegt, omdat die veiliger is. Of meer plaats voorschrijft tussen de kraampjes van verkopers, omdat de brandweer moet kunnen passeren ... Het feit dat de niet-benoemde burgemeesters geen antwoord geven op de aanvraag - en volgens het artikel zelfs verwijzen naar "15 juli" - is manifest tegen de grondwet, tegen het demokratisch gegeven en tegen de Vlaamse kultuur en wettelijke zeden. Op die manier sporen ze zelfs hun eigen aanhang aan om, zoals vorig jaar zelfs een advokaat betrapt was, daden van vandalisme te plegen door spijkers over de baan te strooien, zodat fietsers groot en klein lek rijden. Ansjoo heeft voor één keer gelijk (zie het krantenartikel): die frankodolle gasten zetten daarmee nog eens de kommunotaire onderhandelingen op scherp. Benieuwd naar de reaktie van Keulen. Benieuwd naar de reaktie van andere pollentieke partaaien. Benieuwd naar de uitslag van de hepapus-onderhandelingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ochja het wederzijds pestmoddergooien zit er aan te komen , ben er ni van verwonderd ; even doorbijten en we zijn van die lapsjaars vanaf
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Nogmaals een reden om deze personen nooit te benoemen, niets anders dan chantage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik weet alvast wat ik ga doen de eerste zondag van september
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() De verdraagzame Franstalige Brusselaars toch
![]() Hopelijk is de vlaming weer massaal paraat ! Ze kunnen seffens weer gaan bleiten bij de EU dat de vlamingen door hun dorpje of stadje fietsen ![]() Laatst gewijzigd door Gertj3 : 2 juli 2008 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() ik denk dat ik met mijn gezin nog eens ga gordelen van t jaar !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Vergeet niet automatisch Nederlands te praten en zeker luid genoeg. Misschien toch nog even een Vlaamse vlag en stickers bestellen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() twordt mss de laatste keer dat je het kan doen. Leterme zal wel die gemeentes overhevelen naar Brussel.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk mag er wel Nederlands gesproken worden, ik heb gewoon al gemerkt dat sommigen om de een of andere reden (ik snap echt niet waarom) automatisch naar het Frans overschakelen als ze iemand Frans horen spreken, ik zou verkiezen dat ze hiermee stoppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Seffens komt azert verklaren dat die 'burgemeesters' gelijk hebben...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() heb jij er nog hoop op, anna? ik niet.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() tuurlijk wel
voor de Vlaamse partijen volstaat immers het NON ... het zijn de Franstaligen die met het probleem BHV en de daarbijhorende onwettige federale verkiezingen, is een probleem voor de Franstaligen, niet voor de Vlamingen het volstaat geen toegevingen te doen. want elke toegeving betekent voor de traditionele partijen (en dan in het bijzonder het 'vlaams' Kartel een dijkbreuk richting VB en LDD ... en dus CD&V weer naar de oppositie.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de vraag is niet of er toegevingen komen, de vraag is hoe groot ze zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat zou mss wel de nodige motor zijn om (na de verkiezingen!) een feitelijke samenwerking in de parlementen te zien ontstaan tssn alle autonomistische parlementairen ... maar nogmaals, dat durven de traditionelen volgens mij niet meer aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leterme en co willen minister blijven, Anna, daarvoor hebben ze duidelijk veel over.
![]() |
![]() |