Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2008, 00:23   #1
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard Oorlog tegen Iran: het is al bezig

Het scenario is eenvoudig en voorspelbaar: 'een' terroristische organisatie (Al Ciada) verkrijgt een 'vuile bom' of zwaarder nucleair wapen van Iran.
De bom ontploft op een voor de VS en Israel onbelangrijke plaats (of wordt net op tijd 'ontdekt'). De VS en Israel voeren een vergeldingsoperatie uit tegen Iran.

Een deel van het scenario valt te achterhalen uit wat in de VS aan de hand is. Daar ontslaat Minister van Defensie Robert Gates (ex-CIA, ex-Iran/Contra) de top van de luchtmacht. De officiële reden is een 'ongeluk' waarbij zes geladen kernrakketen tegen alle regels in uit een basis werden gehaald en over de States gevlogen naar een andere basis.
De trip van de atoombommen wordt afgedaan als een 'onoplettenheid' of een 'slordigheid' maar dat is in tegenspraak met alle regels en geplogenheden met betrekking tot die wapens.

Vraag is: als het geen 'slordigheid' was, waar gingen die kernwapens dan naartoe?
Als hoofd van de CIA was Gates betrokken bij het Iran/Contra-schandaal: de verkoop van wapens aan Iran om de Nicaraguaans terroristen te financieren.

Sinds het ontslag trekt Gates van de ene luchtmachtbasis naar de andere om aan het geshockeerde personeel uit te leggen wat er aan de hand is. Hij wijst erop dat dezelfde problemen zich ook in andere takken van het militaire apparaat voordoen:

Citaat:
Gates offered no specific examples of other branches of the military resisting outside criticism, but his remark followed his decision last week to fire Air Force Secretary Michael Wynne and the Air Force chief of staff, Gen. Michael Moseley. Gates told his subdued audience at Scott that the shakeup was a regrettable but necessary response to Air Force failures in the performance of its nuclear mission.
The brief stop at Scott was Gates' third visit to a major Air Force base this week. He was at Langley Air Force Base, Va., on Monday after announcing his choices for replacing Wynne and Moseley, and earlier Tuesday the defense secretary spoke to several hundred airmen at Peterson Air Force Base, Colo.

At each stop, Gates mentioned that he realizes the Air Force is under strain after years of war, including its heavy involvement in the 1991 Gulf War and its patrolling of no fly zones over Iraq for the ensuing 12 years.
En dan legt Gates het scenario uit:

Citaat:
Gates was asked by one member of his audience about the role of U.S. nuclear weapons in today's world. Gates replied that a major worry is that a terrorist group might acquire a nuclear weapon from a state supplier. And he said that if that happened there would be catastrophic consequences for the supplying state, implying a possible U.S. intent to retaliate with nuclear arms.
De vraag is natuurlijk hoe men daar in het leger over denkt en wat de verhouding is dus het leger en het Ministerie. Daar kunnen we ons een paar vragen bij stellen:
Citaat:

Gates is adamant in cautioning against equating his firing decisions with a lack of support for the overall performance of the military, including the Air Force, which he essentially decapitated by ousting its top civilian official and its top uniformed officer on the same day last week.
Ook interessant:

Citaat:
On March 11, 2008 Secretary of Defense Robert Gates announced the resignation of Fallon as CentCom Commander. He stated that Fallon's reason for resigning centered on the controversy regarding a recent article in Esquire magazine which depicted him as openly criticizing the current Bush administration with specific regard to American policy towards Iran. The magazine described him as the only thing standing between the Bush Administration and war with Iran. His widely publicized resignation was interpreted as opposition to military action against Iran. Gates has dismissed as "ridiculous" any suggestion, on March 12, 2008, that the resignation Admiral William J. Fallon, America's military chief in the Middle East, on March 11, 2008, signals the United States is planning to go to war with Iran.
Inmiddels zijn dus de twee bevelhebbers van de Luchtmacht ontslagen, de bevelhebber van Central Command en
Citaat:
On June 8, 2007, Gates announced that he would not recommend the renomination of Peter Pace, the Chairman of Joint Chiefs of Staff,
.

Quasi de volledige legertop dus. En dat terwijl je midden in twee oorlogen zit die samen al langer duren dan WOI en WOII samen...

Interessante ontwikkelingen bij onze vijand ...

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 11 juni 2008 om 00:24.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 00:41   #2
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De analyse wordt deels bevestigd:
Citaat:
Something is afoot.

Just what is not clear, but over the past several months, a number of moves by the White House strongly suggest that the Bush Administration will attack Iran sometime in the near future. According to the Asia Times, “a former assistant secretary of state still active in the foreign affairs community” said an air attack will target the Iranian Revolutionary Guard Corps’ (IRGC) Quds Force garrisons. Not even the White House is bonkers enough to put troops on the ground amid 65 million Iranians.

There is a certain disconnect to all this, particularly given last December’s National Intelligence Estimate (NIE) concluding that Iran had abandoned its program to build a nuclear weapon. The NIE is the consensus view of all 16 U.S. intelligence services. At the time, the report seemed to shelve any possibility of war with Iran.
bron

Oud 11 juni 2008, 01:23   #3
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Je bron ziet er een interessante site uit, maar je moet met US bronnen (ook linkse)
altijd oppassen met het feitenmateriaal, men verwart geruchten nogal dikwijls met feiten.
Het interessantste zijn altijd blote feiten die tegen de gewoonte in nun eens niet onmiddelijk van enig commentaar voorzien worden. Van de republikein die waarschijnlijk Bush zal opvolgen is geweten dat hij niet graag een oorlog verliest....

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 06:32   #4
LastMohican
Banneling

Standaard

Vlug je zilverpapieren hoedje opzetten ! Ze zouden jou ook met hun cosmic death rays kunnen raken !

Ik geef je een ander scenario. De stapelgekke islamfudi's in Iran, met hun Ayatollah Khamenei en varkensboer Ahmadinejad op kop hebben effectief een nucleair wapen, en willen dat nu nuttig gebruiken tegen het verderfelijke Westen ter grotere eer en glorie van Allah zijne snackbar.

De hoofdzetel van de Navo in Brussel lijkt hen wel wat.

Boem.

Iedereen hier dood. Ahmadinejad is zo lief meneer.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 07:56   #5
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Ik geef je een ander scenario.

Da's hetzelfde scenario maar dan in de versie van de VS

Oud 11 juni 2008, 08:11   #6
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Da's hetzelfde scenario maar dan in de versie van de VS
Dan is deze thread weer wat in evenwicht
Oud 11 juni 2008, 13:07   #7
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De stapelgekke islamfudi's in Iran, met hun Ayatollah Khamenei en varkensboer Ahmadinejad op kop hebben effectief een nucleair wapen, en willen dat nu nuttig gebruiken tegen het verderfelijke Westen ter grotere eer en glorie van Allah zijne snackbar.

Waaruit leid je dat af?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 16:04   #8
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Waaruit leid je dat af?
Jihadwatch.org:

http://www.jihadwatch.org/archives/016095.php

"Abandon your oppressive behavior. Otherwise you (the West) and your nations will be harmed," Ahmadinejad said, without elaborating.
Oud 11 juni 2008, 16:57   #9
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Een lid vroeg me waarom in een ander topic ik wanneer Iran(hun politieke leiders vooral) zei dat ze Israel(Palestina voor de andere) "Judenrein" willen maken.
Ik dacht dat iedereen over akkoord was dat Achminidjad(goed geschreven ?) Israel bedreigde,maar om de anti-Usa/Israel leden een plezier te maken ben ik het bij iemand zaterdag gaan vragen.
Toen ik de vraag stelde werd hij woest en gaf me onmiddelijk een magazine van een foto uit de straten van Theran waar er op reclamepanelen foto's zijn van Nasrala(Hezbolah) met een tekst erop(in het Engels en Arabisch) :"Israel must be wiped off the map".
Ik dacht dat mijn ogen niet goed zagen.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 18:23   #10
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik dacht dat iedereen over akkoord was dat Achminidjad Israel bedreigde,maar om de anti-Usa/Israel leden een plezier te maken ben ik het bij iemand zaterdag gaan vragen.

Toen ik de vraag stelde werd hij woest en gaf me onmiddelijk een magazine van een foto uit de straten van Theran waar er op reclamepanelen foto's zijn van Nasrala(Hezbolah) met een tekst erop(in het Engels en Arabisch) :"Israel must be wiped off the map".
Ik dacht dat mijn ogen niet goed zagen.
Dat kan ik geloven, want in Teheran spreken ze geen Arabisch. Maar eerder dan het 'zaterdag bij iemand gaan vragen' doet u er goed aan op te zoeken wat Ahmedinejad letterlijk gezegd heeft. Ik publiceer het voor de laatste keer nog eens (en het is geen Arabisch maar Farsi):

Citaat:
een rezhim-e ishghalgar-e qods bayad az safheh-ye ruzgar mahv shavad
Wat dus zoveel betekent als:

Citaat:
The Imam said that this regime occupying Jerusalem must vanish from the page of time.
Het gaat dus nergens over Israël, er wordt geen melding gemaakt van Joden, laat staan 'Judenrein' noch over een bedreiging van Israël. Het gaat over het regime, niet meer niet minder.

De President voegde er voor de duidelijkheid aan toe:

Citaat:
Just as the Soviet Union was wiped out and today does not exist, so will the Zionist regime soon be wiped out.
De Sovjet Unie is geïmplodeerd onder haar eigen gewicht en haar eigen inherente tegenstellingen. Daar kwam geen bombardement aan te pas, geen invasie, geen kernwapens, geen genocide of holocaust, geen wapengekletter.

Oud 11 juni 2008, 18:34   #11
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Vlug je zilverpapieren hoedje opzetten ! Ze zouden jou ook met hun cosmic death rays kunnen raken !

Ik geef je een ander scenario. De stapelgekke islamfudi's in Iran, met hun Ayatollah Khamenei en varkensboer Ahmadinejad op kop hebben effectief een nucleair wapen, en willen dat nu nuttig gebruiken tegen het verderfelijke Westen ter grotere eer en glorie van Allah zijne snackbar.

De hoofdzetel van de Navo in Brussel lijkt hen wel wat.

Boem.

Iedereen hier dood. Ahmadinejad is zo lief meneer.
Met Khamenei lijkt me dat onwaarschijnlijk. Die man zou wel achterlijk zijn mocht hij nog maar overwegen zijn eigen fatwa tegen kernwapens te overtreden. En Ahmadinejad heeft niets te zeggen over het Iraanse leger en het kernprogramma, dat valt allemaal onder Khamenei.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 19:39   #12
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

ik kwam gewoon even kijken of er in elke post van Mini Agit wel het woord 'Israel' stond.

Maar ga gerust verder.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 19:40   #13
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
ik kwam gewoon even kijken of er in elke post van Mini Agit wel het woord 'Israel' stond.

Maar ga gerust verder.
Israël is niet relevant in deze discussie dan of zo?
Oud 11 juni 2008, 19:44   #14
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Israël is niet relevant in deze discussie dan of zo?
Dat is de vraag net, Evil. De kwestie is dat sommige mensen niet één post kunnen doen zonder hun obsessie voor Israel te ventileren.

Dat verschijnsel hier begint mij op mijn beurt nu lichtelijk te obsederen
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 19:52   #15
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
...ze Israel "Judenrein" willen maken
En dat terwijl in hun eigen land Iran tientallen duizenden Joden nog vrij rondlopen? En dat 2500 jaar lang?

De Iraanse "jodenvernietiging" is dus gepland in het jaar 4000 ofzo - na het verdwijning van de aarde zelf.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 20:46   #16
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Dat is de vraag net, Evil. De kwestie is dat sommige mensen niet één post kunnen doen zonder hun obsessie voor Israel te ventileren.

Dat verschijnsel hier begint mij op mijn beurt nu lichtelijk te obsederen
Als de eerste minister van Israël en de week daarop de vice-eerste minister van dat land beiden dreigen met een aanval op Iran, als de VS-president hier op toernée komt zeggen dat hij een aanval van de VS op Iran niet uitsluit, als de argumentatie 'massavernietigingswapens' en 'steun aan terrorisme' zijn en als daar in die regio al twee oorlogen gevoerd worden die samen al langer duren dan WOI en WOII samen met een miljoen slachtoffers, dan hoef je niet geobsedeerd te zijn om de ontwikkelingen daar te volgen.

Dat heet dan gewoon 'gezonde interesse'. Dit is een politiek discussie forum, dus ik discussiëer daarover. Met feiten, argumenten, logica. En een standpunt. Uwe zever voegt daar niets relevants aan toe.

Oud 12 juni 2008, 02:39   #17
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jihadwatch.org:

http://www.jihadwatch.org/archives/016095.php

"Abandon your oppressive behavior. Otherwise you (the West) and your nations will be harmed," Ahmadinejad said, without elaborating.
En dat staat gelijk aan wat jij zegt? Is het niet Israel en de VS ipv Iran die dreigen?
Oud 12 juni 2008, 06:32   #18
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat staat gelijk aan wat jij zegt? Is het niet Israel en de VS ipv Iran die dreigen?
Ja dat staat gelijk aan wat ik zeg. Iran beschouwt alles behalve totale moslim-overheersing als "oppressive behaviour". Het zal voor hen dus pas goed zijn als Islam de wereld overheerst.
Oud 12 juni 2008, 10:50   #19
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja dat staat gelijk aan wat ik zeg. Iran beschouwt alles behalve totale moslim-overheersing als "oppressive behaviour". Het zal voor hen dus pas goed zijn als Islam de wereld overheerst.
Daar moet ik nu eens echt om lachen sé.
Als "den televies" dingen begint te verzinnen zijn er altijd een deel die zonder verpinken hetzelfde doen. Iran is de boeman, dus maakt het niet uit wat we zeggen. Dat die quatsch van u minder steek hield dan Ahmadinejad zelf zullen we maar door de vingers zien.
Het strafste van al is dat zelfs ALS het waar moest zijn er helemaal geen probleem is met een groeiende religie, althans, in een vrije maatschappij. Maar het lijkt wel alsof je een aanval op Iran wil goedspreken simpelweg omdat de Islam zich aan het uitbreiden is? Is dat nu vanuit xenofobisme of racisme?
Of ben jij ook zo iemand die denkt dat moslims de oorlog tegen het westen hebben gestart op 9/11?
Oud 12 juni 2008, 11:08   #20
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Of ben jij ook zo iemand die denkt dat moslims de oorlog tegen het westen hebben gestart op 9/11?
yep.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be