![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu de ieren straks een Nee uitspreken, vroeg ik mij af zouden we niet beter het splitsen van Belgie koppelen aan het delegeren van het koningshuis naar de Europese president ?
Hebben we onze minister van Buitenlandse zaken en het legertje ambassades nog nodig ?? Kunnen we deze budgettaire ruimte niet vrijmaken ?? En nuttigere dingen mee doen ?? EN dat is wel het debat die ik hier zou willen voeren: vinden jullie het normaal dat een president niet rechtstreeks moet verkozen worden ??? Gaan we daar een politiek getrouwtrek van maken apriori ??? http://en.wikipedia.org/wiki/Treaty_of_Lisbon |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dillen voor europese president!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, Milquet!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat de tegenstanders van "Lissabon" op TV komen verklaren dat ze voor een "gekozen europese president" zijn is wel schokkend - maw een belangrijke fractie van het Ierse electoraat is tegen het verdrag van Lissabon omdat ze eigenlijk "meer Europese staat" wensen - terwijl de Nederlanders en Fransen destijds tegen het grondwetproject waren omdat ze in geen geval "Europese Staat" wensen....
Nu is het zo dat de europese regeringsleiders ooit (!) eens samen iemand gaan aanduiden die 2,5 jaar president mag zijn - het staat volgens mij toch iedere staat vrij om verkiezingen te organizeren waarbij men zijn regeringsleider een opdracht geeft voor een bepaalde kandidaat te"gaan". Dit zou, indien het door diverse landen gevolgd wordt een systeem van "primaries" veroorzaken en een overeenkomstige campagne...
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je het europarlement en alle lokale parlement als kiesmannen zou kunnen beschouwen waaruit dit breed kiescollege dan op democratische manier een kandidaat verkiest, zou je alsnog kunnen stellen dat deze getrapte democratie democratisch is. Maar zoals ik het nu begrijp, moeten de regeringsleiders onder elkaar , zeg maar met 20man, dat klusje klaren ??? Of heb ik dat verkeerd begrepen ? Moest het voorgedragen systeem als tussenoplossing voor bvb 12.5 jaar voorliggen, dan nog zou je kunnen stellen, het is een stap verder in ons integratieproces tot we zien dat de geesten rijp worden voor de volgende faze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Goed, dan Dillen voor Keizer.
Dat zou hij trouwens beter gevonden hebben, tenminste, ik heb het hem ooit eens horen zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() weer een postje bij
Willy Cuypers mag het van mij worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil president van de wereld worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met een standbeeld op het conincksplein.
![]() |
#10 |
|
![]() Is politiek commisaris niet meer geschikt voor u?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Postuum eerbetoon aan Walter Luyten zou ook niet mis zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |