![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet echt een zware straf, maar alvast een duidelijk signaal na de beschamende "straf" van een paar gemeenschapsuurtjes voor de moordenaar van G. Demoor. Zou dit een einde kunnen betekenen van het bepamperende gedoogbeleid waarmee de linkse, progressieve kerk jaren lang dit land terroriseerde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Volgens mij is en blijft de rechtvaardigheid ver zoek in de westerse wereld en dan zeker in ons land.
Ik ben een voorstander voor de herinvoering van de doodstraf voor zware feiten zoals moord en verkrachting. En levenslang moet effectief levenslang zijn. Voor zware feiten geloof ik al lang niet meer in de 2de kans theorie. Van zodra jij iemand anders zijn leven en of zijn gezondheid levenslang beschadigd moet je ook maar je verantwoordelijkheid dragen of je nu 14 jaar bent en of geen strafblad hiervoor had en of je een moeilijke jeugd had maakt niks uit. En gevangenissen moeten terug gevangenissen worden en geen luxe hotels. terug meer soberheid in zowel de omgeving als het voedsel en dit zeker voor de zware feiten. Voor lichte feiten geloof ik wel in de 2de kans en moeten we veel meer investeren in de herintegratie van deze personen en de opvolging. ook mogen deze gevangenissen meer luxe hebben en bepaalde vrijheden gegund worden. En als laatste wil ik zeggen dat we veel meer moeten investeren in preventie en dit door meer politie op straat, strengere straffen zullen heel wat jongeren hopelijk 3 keer doen nadenken vooraleer te handelen, investeringen in probleemwijken, krachtiger optreden tegen de georganiseerde misdaad. Geef desnoods onze belgische soldaten die zich toch maar dood vervelen terwijl ze een dik loon krijgen een politieuniform en laat ze door de probleem gebieden de ganse dag wandelen dan doen die alvast iets nuttiger dan nu het geval is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie gaat die doodstraf uitvoeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vroeger noemden ze die mensen beulen. Die mensen waren vrij bedreven in het ombrengen van mensen met gereedschappen zoals een bijl, een goedgeknoopt touw, een guillotine en een 4-tal paarden
![]()
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad. Je zou gaan denken dat er een kentering is in de strafmaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jaja, tuurlijk, die overbevolking van de gevangenissen is er zo maar gekomen, niet omdat er al straffen zijn uitgesproken natuurlijk!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Dat houdt onder meer in dat de regeringspartijen geen vonnissen uitspreken...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 15 jaar x 4 = 60 jaar gevangenis straf voor een verkeerde mep.
Wie zijn hier de zotten?
![]() |
#9 |
|
![]() Kende gij dan een juiste mep ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() t' is een onnozele overtrokken barbaarse straf van de in de tijd van toen.
Iemand had een glaasje teveel op blijkbaar.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 april 2008 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 15 jaar is gewoon stupide rechtspraak. Dat je een straf krijgt om iemand een mep te geven tot daar aan toe. Maar toch geen 15 jaar zeker! Dit proces moet herzien worden.
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Dus is het nogal duidelijk wie de vonnissen bepaalt. Dat klinkt toch niet zo ingewikkeld!
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 24 april 2008 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Gaat gij het hem zeggen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Als hij dan ook een verkeerde mep krijgt zal hij het wellicht begrijpen.
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Ah ja? Je redenering kan overigens niet kloppen, want eenmaal benoemd zou een rechter geen reden meer hebben om naar de regering te luisteren...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je 15 jaar cel hebt, ben je dan zelf geen zwaar getroffen slachtoffer dan? Een maand geleden spreken ze 3 of 4 anderen een "voorwaardelijke straf" uit bij die jongen die daar nog veel meer verminkt achtergebleven is. En nu 15 jaar? Van de os op de ezel springen is dat hier. Is dat een rechtbank of een loterij?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 april 2008 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Nadien willen die rechters dan ook nog graag een mooie carrière maken en dus doen wat van hen verwacht wordt. En zo is de cirkel rond. Daarmee zeg ik niet dat er geen onafhankelijke rechters zijn.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 24 april 2008 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |