Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Isabelle Van Laethem (JGV) (forumsessie 23 juni t.e.m. 29 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Isabelle Van Laethem (JGV) (forumsessie 23 juni t.e.m. 29 juni) Isabelle is voorzitster van Jong Gezond Verstand, de jongerenbeweging van Lijst Dedecker. Bij de verkiezingen in juni 2007 was ze tevens lijsttrekker voor LDD te Brussel-Halle Vilvoorde. Je kan een week lang met haar in discussie gaan.

Discussietools
Oud 19 juni 2008, 13:57   #1
Don Quichote
Banneling

Standaard Hup, LDD... , hup.

Ik verleen LDD persoonlijk een gunst !

Op naar de 12 %, naar ik mag hopen.

Onder 1 voorwaarde ;

Samenwerking, indien opportuun, met VB en NVA.

Laat die sujetten van CDV, VLD, en die uit Suske en Wiske een poepje ruiken.
Don Quichote is offline  
Oud 19 juni 2008, 15:39   #2
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Ik verleen LDD persoonlijk een gunst !

Op naar de 12 %, naar ik mag hopen.

Onder 1 voorwaarde ;

Samenwerking, indien opportuun, met VB en NVA.

Laat die sujetten van CDV, VLD, en die uit Suske en Wiske een poepje ruiken.
JMDD heeft meermaals benadrukt niet in kartels te geloven. In het oprichten van een nieuwe partij (bvb Vlaams Gezond Verstand) ziet hij wel een toekomst. Ik sta allesinds achter het idee om een nieuwe partij bestaande uit N-VA en LDD op te richten. Wij staan ideologisch dicht bij elkaar en we zouden een groot deel van de CD&V en OpenVLD kiezers kunnen wegkapen. Zo een partij is in staat de kaap van 20% te overschrijden! Als daarbij het VB(-VLOTT) ook nog eens 20% haalt, komt de Vlaamse Zelfstandigheid wel erg dichtbij, aangezien ze dan om een meerderheid in Vlaanderen te vinden (zowel op Vlaams niveau als op Federaal niveau) de onwerkbare coalitie Groen!-SP.a-CD&V-VLD zullen nodig hebben...
In een Forza Flandria zie ik persoonlijk niet de oplossing. Het idee is mooi, maar stel dat we zo een monstercoalitie maken, dan zullen we een deel van de centrum en centrumlinkse Vlaamse kiezer verliezen.

Laatst gewijzigd door flamingant : 19 juni 2008 om 15:40.
flamingant is offline  
Oud 19 juni 2008, 16:30   #3
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
JMDD heeft meermaals benadrukt niet in kartels te geloven. In het oprichten van een nieuwe partij (bvb Vlaams Gezond Verstand) ziet hij wel een toekomst. Ik sta allesinds achter het idee om een nieuwe partij bestaande uit N-VA en LDD op te richten. Wij staan ideologisch dicht bij elkaar en we zouden een groot deel van de CD&V en OpenVLD kiezers kunnen wegkapen. Zo een partij is in staat de kaap van 20% te overschrijden! Als daarbij het VB(-VLOTT) ook nog eens 20% haalt, komt de Vlaamse Zelfstandigheid wel erg dichtbij, aangezien ze dan om een meerderheid in Vlaanderen te vinden (zowel op Vlaams niveau als op Federaal niveau) de onwerkbare coalitie Groen!-SP.a-CD&V-VLD zullen nodig hebben...
In een Forza Flandria zie ik persoonlijk niet de oplossing. Het idee is mooi, maar stel dat we zo een monstercoalitie maken, dan zullen we een deel van de centrum en centrumlinkse Vlaamse kiezer verliezen.
Ik denk dat we nu net geen (centrum)linkse kiezers aantrekken. Bij een monstercoalitie met als hoofdthema de Vlaamse onafhankelijkheid zal een linkse flamingant ons volgens mij net wèl steunen.
Jeronimo is offline  
Oud 19 juni 2008, 16:35   #4
FDM
Banneling

Standaard

Ik wens hen het beste omdat ik het beste hoop voor Vlaanderen ,
LDD kan het breekijzer zijn dat leopoldistisch belgiekske op een ander -en hopelijk beter - spoor brengt
FDM is offline  
Oud 21 juni 2008, 20:22   #5
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Nog even een artikel posten. Bron is de facebook van JMDD zelf:
Citaat:
Veertien maanden nadat Jean-Marie Dedecker door Bart De Wever uit de N-VA werd gegooid, zijn de wonden geheeld. In een gesprek met Het Laatste Nieuws laat Dedecker weten dat "de N-VA welkom is om met LDD een nieuwe politieke beweging te vormen" als het kartel met CD&V alsnog zou barsten, voor of na 2009.

"Bart en ik zijn het sociaaleconomisch en communautair grotendeels eens. In een kartel geloof ik niet, in iets nieuws wel. Maar zolang De Wever getrouwd is met CD&V, doe ik geen aanzoek en ga ik ervan uit Lijst Dedecker op eigen kracht naar de verkiezingen gaat", aldus Dedecker.
flamingant is offline  
Oud 23 juni 2008, 17:31   #6
Isabelle Van Laethem
Vreemdeling

Isabelle Van Laethem's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof dat het antwoord al gegeven werd.
Bedankt voor de steun!
12%... dat is een mooi vooruitzicht

Met vriendelijke groeten,

Isabelle Van Laethem
http://www.jgv.be
http://www.lijstdedecker.com
Isabelle Van Laethem is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be