![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Dat is de titel van het "Standpunt" in De Morgen van 17.3.2004, van de hand van Yves Desmet.
"Ze begint me langzamerhand de strot uit te komen, de niet aflatende litanie van commentaarstukjes waarin de grootste naoorlogse politieke schande genadeloos aan de kaak wordt gesteld." Zo begint de tekst. Vervolgens geeft onze Yves af op iedereen die spreekt van kiezersbedrog naar aanleiding van de kandidaturen voor de verkiezingen van juni, meer in het bijzonder van kandidaten die niet te zullen zetelen. En dan komt het: "Het probleem van het 'kiezersbedrog' is nochtans simpel. We verkiezen in juni formeel een veredelde Vlaamse gemeenteraad, waarin echte toppolitici liever niet aangetroffen worden. De reële inzet is echter de al dan niet voortzetting van paars, en dus zijn de topfiguren wel verplicht om mee te doen." En het is zeker geen kiezersbedrog om de stem van de kiezer voor het Vlaams of Europees parlement te negeren en ze te beschouwen als een stem voor het federaal parlement? Maar onze Yves heeft een oplossing: "Dat had simpel kunnen vermeden worden door de verkiezingen voor federaal en Vlaams Parlement samen te houden, dan was er van kiezersbedrog geen sprake geweest." Onnozele Yves zou beter eens nagaan hoe die splitsing van verkiezingen in onze Grondwet werd ingeschreven. Juist, zonder verplichte raadpleging van de kiezer. Het zijn juist mensen die hun job niet kennen als Yves Desmet die medeverantwoordelijk zijn voor de huidige gang van zaken.
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() amen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burger
|
![]() Citaat:
zou je dat artikeltje niet op de site kunnen zetten of naar me dorsturen i, zou mijn leraar daar mee kunnen pakken die beweerd dat gva het zelfde is als nieuwsblad en nieuwe gazet omdat ze onnutige dingen en onware dingen er in schrijven zonder controle van de bron |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simpel hé mijnheer Desmedt... 13 juni dreigt een zoveelste afgang voor de regeringspartijen en de verdere opgang van het Vlaams Blok
![]() ![]() De eerste plaats van Guynochio en Dada Michel, die toch niet gaan zetelen in Europa, dat is pas kiezersbedrog. Hij scoort wel een punt door te stellen dat alle verkiezingen samen op één dag zouden moeten gehouden worden !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
en over het vreemdelingenstemrecht: omdat wij meer democratie willen
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Waar zetelt Frank Vanhecke nu? Welk mandaat heeft Frank Vanhecke opgegeven om zijn huidig mandaat te kunnen uitoefenen Op welke lijsten is Frank Vanhecke kandidaat op 13 juni? Waar zal Frank Vanhecke effectief zetelen na 13 juni? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Steerse die vragen kan je stellen over ongeveer 50 politici.
Kan men het Vlaams Blok verwijten dat zij ook de kieswetten misbruiken die andere partijen voorgesteld en goedgekeurd hebben ? En om het duidelijk te maken wat ik bedoel. Stel in het parlement stemt men een wet dat men met 150 door de bebouwde kom mag rijden. Stel dat dan iemand (ne Vlaams Blokker liefst) door de bebouwde kom rijdt tegen 150 en iemand dood rijdt. Wie draagt de verantwoordelijkheid ? Want volgens de wet zou die chauffeur niets verkeerd hebben gedaan he. 't is de wet die nie deugt. Maar als ge in mijn fictief voorbeeld als enigste tegen 30 per uur in die bebouwde kom zou rijden, ge zou nogal voorbijgevlogen worden he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Feit is dat de kiezer beslist. Wie deze praktijken kiezersbedrog vindt, kan dat in het stemhokje uiten door niet op de desbetrefte kandidaten te stemmen. Als ancapa bv. een beetje consequent is, zal hij in elk geval niet op Frank Vanhecke stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frank Vanhecke staat op de Europse lijst van 13 juni 2004! Frank Vanhecke gaat naar het Europese parlement na 13 juni 2004! Partijslaaf ben ik niet ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er waren 4 vraagjes, je hebt er een paar niet beantwoord hier een geheugensteuntje: - nu zetelt FV in de senaat - voor de vorige federale verkiezingen van minder dan een jaar geleden zetelde hij in het Europees parlement, waar hij zijn zitje opgaf om naar de senaat te kunnen - FV trekt op 13 juni zowel de lijst van west-vlaanderen voor de vlaamse verkiezingen als de Europese lijst - FV zal dus -behoudens spectaculaire verkiezingsnederlaag- na 13 juni drie opties hebben: senaat, vlaams parlement of europees parlement |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar ik hoop dat u begrijpt dat het nogal frustrerend is om een Ancapa te horen reklameren over de andere partijen, terwijl zijn eigen voorzitter opperkiesbedrog pleegt en hij dat dan in alle talen gewoon ontkent
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het uiterste voorbeeld van hypocrisie, dat is het!!
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opperste schande wat Van Hecke doet! Niemand evenaart hem in schandaligheid!
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() 'Politici moeten woord houden'... maar niet de politici van het Vlaams Blok. Nou ja
![]() ![]() ![]()
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tuurlijk doet Van Hecke vrolijk mee met de rest. After all het is ook ne politieker he.
Maar wie van de heren zou het eerste zulke praktijken willen uitbannen ? Iemand enig idee ? Ik nie. Want het zijn allemaal dezelfde als het er op aankomt. en ge moet U nie ergeren Seba of Steerse aan de uitspraken van Ancapa. Dat doe ik ook nie. Ik vind die altijd grappig.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
In 1993 heeft de VLD eens principieel beslist daar niet aan mee te doen. Ze hebben toen een veel minder resultaat gehad dan verwacht. Achteraf hebben ze dat altijd geweten aan het feit dat ze hun bekende koppen niet allemaal hebben uitgespeeld op alle lijsten terwijl de andere partijen dat wel gedaan hebben. |
|
![]() |
![]() |