![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bron: De Spiegel
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Starfire : 19 juni 2008 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Mijn Mening:
Tzal zijn dat waar is zeker. En hoewel ik tegen Hitler ben schaar ik mij ook volledig achter de historische werkelijkheid dat zonder de holocaust Hitler, met het groots maken van Duitsland, de culturele en economische (!) bloei, de afgestolen gebieden grotendeels vrijwillig terug te hebben geannexeerd (tot de inval van Polen) bij hun oorspronkelijke moederstaat Duitsland en het weghouden van het economisch ruinerende communisme weg te houden uit Duitsland hij zou gezien worden als de grootste zegen voor zijn land van vrede, hoop en kracht. Tot men de keerzijde zag natuurlijk en zijn antisemitisme "lichtjes" uit de hand liep... Anders zou hij nooit zo negatief afgeschilderd worden door de tegenwoordig geallieerde, kapitalistische staten. Systemen vernietigen elkaar om te kunnen overwinnen en heersen. Kapitalisme zal wss ook nog het communisme stilzwijgend vernietigen (zie modern 'communistisch' China). En het geloof in radicaal rechts kan enkel maar groeien omdat de problemen die zij aankaarten wel degelijk problemen zijn waar men dagelijks mee geconfronteerd wordt. Het Marxisme heeft gefaald in deze wereld, het Communisme heeft gefaald in deze wereld, en het Nazisme is nog niet zo lang geleden gevallen ten bate van het kapitalisme dat op zich zelfs nooit 100% democratisch KAN zijn (niet dat de anderen het wel zijn hoor). Daarom sterkt het idee dat om een doorslaggeved bestuur te kunnen hebben de vorming van een éénpartijstaat nodig zou zijn. De gemoederen lopen op...
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp de Duitsers wel. Duitsland is veel politiek-correcter dan Nederland of zelfs België. Als je je niet kan ventileren nemen natuurlijk onderbuikgevoelens sterk toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Hoeveel Duitsers is -15% van de Duitsers?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() de entlösing was het idee van een gek
maar een leger van duizenden dat hem blindelings volgde ..?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Trouwens: Hebben die Duitsers en de NPD niks geleerd uit het verleden??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() In 1919 wilden enorm veel Oostenrijkers bij Duitsland. Maar het Verdrag van Saint-Germain-en-Laye hield dit tegen. De naam van het land Deutschösterreich moest ook veranderd worden naar gewoon Österreich.
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Het was net een bijzonder laag dieptepunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vind gij het verbrande van 'on duitse' schrijvers ni gwn kei tof? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu, ik denk niet dat die cijfers echt afwijken van wat je in de rest van Europa zal te horen krijgen, behalve dan de lokale vragen natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Ja, tot 1933, wanneer de NSDAP aan de macht kwam. Hitler gaf het volk werk door openbare werken ed. Hij zorgde voor eten en werk. (Ook door wapenindustrie natuurlijk, maar dat was pas later) En het belangrijkste: hij zette zich af tegen het onredelijke verdrag van Versailles.
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je bedoelt dat er al een autostrade lag: dat klopt. Maar Hitler heeft het netwerk uitgebreid in functie van zijn tanks. In die tijd stond de naft nog zo duur niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat ben ik uiteraard met jou eens( ik heb al meerdere malen op het forum geschreven dat ik Oostenrijkers als Duitsers beschouw), maar je kunt niet ontkennen dat er in 1938 zeer zware diplomatieke druk is gevoerd en het Duitse leger Oostenrijk is binnengevallen, VOORDAT er een oprechte volksstemming had plaatsgevonden. Voorts was het natuurlijk onzin dat Duits-Oostenrijk, inclusief Zuid-Tirol niet bij Duitsland mochten horen in 1919.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 19 juni 2008 om 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee Tsjechoslowakije werd opgedeeld in 1939: Ook gebieden bewoond door niet-Duitsers werden geannexeerd.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 19 juni 2008 om 22:02. |
![]() |
![]() |