Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2008, 09:41   #1
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard Nu maken ze het wel erg bont...

Zo nu en dan bezoek ik de website van de onvolprezen BUB en hoewel ik me vaak als criticus van hun persberichten en ideeën opstel, is dat alles met de beste bedoelingen. Als democraat geloof ik namelijk dat elke partij een kans verdient, als die tenminste aan een aantal basisvereisten voldoet. Enig sérieux is daar één van, en veel van mijn interventies waren erop gericht om dat die vriendelijke helden van het vaderland diets - no pun intended - te maken. Nu moet u vooral letten op het gebruik van de verleden tijd in voorgaande zin. 'Waren', inderdaad, want nu maken ze het toch wel erg bont. Niemand minder dan - hou u vast - Barack Obama heeft zich 'onder andere en impliciet' uitgesproken vóór de Belgische eenheid!

Citaat:
Tijdens zijn toespraak in Berlijn op 24 juli 2008 heeft de Amerikaanse presidentskandidaat van de democraten, Barack Obama, gepleit voor eenheid tussen de Europeanen en de Amerikanen. Hij wil ook de muren die ondermeer de "stammen" scheiden, wegwerken. Daarmee viseerde hij onder andere en impliciet de Vlaams- en Waals-nationalisten die in België de taalgrens willen uitbouwen tot een nieuwe staatsgrens. De Belgische politici kunnen dan ook een voorbeeld nemen aan deze Amerikaanse politicus die zich inspireert op de grote Amerikaanse presidenten Lincoln et Kennedy.

Obama aan de Overwinningszuil ("Siegessaule") in Berlijn; Foto Time

"Yes, there have been differences between America and Europe. No doubt, there will be differences in the future. But the burdens of global citizenship continue to bind us together. A change of leadership in Washington will not lift this burden. In this new century, Americans and Europeans alike will be required to do more – not less. Partnership and cooperation among nations is not a choice; it is the one way, the only way, to protect our common security and advance our common humanity.

That is why the greatest danger of all is to allow new walls to divide us from one another. The walls between old allies on either side of the Atlantic cannot stand. The walls between the countries with the most and those with the least cannot stand. The walls between races and tribes; natives and immigrants; Christian and Muslim and Jew cannot stand. These now are the walls we must tear down."
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 09:54   #2
Nederlandse Leeuw
Burgemeester

Nederlandse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Maar wat heeft de BUB hier nu mee te maken?

En in Obama's toespraak zie ik geen duidelijke verwijzing naar Belgische eenheid... Hij zegt dat de muren neergehaald moeten worden: welnu tussen Vlamingen en Walen zijn heden geen muren en die zullen er ook heus niet komen. En dat volkeren samen moeten werken, houdt niet in dat dat in één superstaat is! Noch een België, nog een federaal (of unitair) Europa is daar voor nodig.
Oud 28 juli 2008, 10:01   #3
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandse Leeuw Bekijk bericht

En in Obama's toespraak zie ik geen duidelijke verwijzing naar Belgische eenheid... Hij zegt dat de muren neergehaald moeten worden: welnu tussen Vlamingen en Walen zijn heden geen muren en die zullen er ook heus niet komen. En dat volkeren samen moeten werken, houdt niet in dat dat in één superstaat is! Noch een België, nog een federaal (of unitair) Europa is daar voor nodig.
http://www.belgischeunie.be/nl/homenl.php
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 10:10   #4
Nederlandse Leeuw
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Aha. Ja ze geven hun eigen uitleg eraan; zo kan ik het ook. Zoals dat we geweld beter kunnen vermijden dan vergelden met geweld; argument voor tijdige splitsing van België voordat het ontaardt in onlusten. Staan trouwens nog veel leuks aan anti-Vlaamse teksten op hun webstekske: ze vinden de Vlaamse regering slecht en willen haar liefst afschaffen, terwijl uit onderzoek van de VRT laatst nog bleek dat de Vlamingen tegenwoordig de Vlaamse regering beter vinden werken dan de federale; maar dat terzijde. De BUB maakt het inderdaad wel weer erg bont.
Oud 28 juli 2008, 11:08   #5
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee viseerde hij onder andere en impliciet
Dan toch wel héél impliciet

En nu we toch bezeig zijn, het is Siegesäule, niet Siegessaule.
Oud 28 juli 2008, 11:25   #6
Nederlandse Leeuw
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Dan toch wel héél impliciet

En nu we toch bezeig zijn, het is Siegesäule, niet Siegessaule.
Haha, die umlaut weghalen is zeker weer een nieuwe vorm van verfransing die ze proberen te bewerkstelligen. Of zouden ze zo'n umlaut gewoon niet kunnen schrijven? Het FDF dat nog veel Fransgezinder is (en ook openlijk), had er anders geen moeite mee om Brüssel de Nederlandstalige naam van Bruxelles te verklaren (met hun ''Brüssel Vlaams - jamais!''). Rare jongens, die BlUBbers...
Oud 28 juli 2008, 11:29   #7
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Ik weet niet goed of ik hier nou om moet lachen of huilen...
Oud 28 juli 2008, 11:42   #8
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha, die umlaut weghalen is zeker weer een nieuwe vorm van verfransing
Ik had het eerder over die extra s
Oud 28 juli 2008, 14:46   #9
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:

We kunnen misschien beginnen met de muur van Clinge/De Klinge?
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 16:09   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

De BUB

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 16:13   #11
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 17:40   #12
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Wat een prachtige stellingname tegen het Belgische separatisme van 1830!

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 17:54   #13
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Jezus Christus, Hans blijft toch niet te schatten!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 18:52   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een duidelijke boodschap in een speech van Obama? De meeste orakels van Delphi waren duidelijker.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 18:59   #15
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Jezus Christus, Hans blijft toch niet te schatten!
Is Hans niet uitgerangeerd? Wie vertegenwoordigt de kaartersclub op het Forum? Waar zit Ruben? Kortom, verwarring alom. Wat helemaal niet verandert is hun communicatie, beter gezegd desinformatie.
Een pleidooi van Barack Obama voor éénheid tussen Europa en Amerika beschouwen als een oproep voor Belgische samenhorigheid, daar zijn toch geen woorden voor?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 11:18   #16
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Is Hans niet uitgerangeerd? Wie vertegenwoordigt de kaartersclub op het Forum? Waar zit Ruben? Kortom, verwarring alom. Wat helemaal niet verandert is hun communicatie, beter gezegd desinformatie.
Een pleidooi van Barack Obama voor éénheid tussen Europa en Amerika beschouwen als een oproep voor Belgische samenhorigheid, daar zijn toch geen woorden voor?
unionbelge.be is nog steeds van Hans (Belgica=hans). De andere BUB onder Cottonjé heeft toch een eigen site? Of is dat intussen veranderd?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 11:43   #17
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
unionbelge.be is nog steeds van Hans (Belgica=hans). De andere BUB onder Cottonjé heeft toch een eigen site? Of is dat intussen veranderd?
http://www.belgischealliantie-alliancebelge.be/
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 11:51   #18
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

een versnipperde belgische unie; ze bewijzen hun eigen ongelijk

prachtig toch... ze zouden standup comedy moeten gaan doen
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 12:45   #19
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

[Sarcasmemodus]

Ik ben van plan een nieuwe unitaire partij op te richten. Qua namen hebben ik al wat voorstellen:

BIB Belgisch Initiatief/Initiative Belge
BEB Belgische Evolutie/Evolution Belge
BOB Belgique Ouvert/Open België

BUB Belgisch Unie/Union Belgique en Belgische Alliantie/Alliance Belge waren al opgebruikt

[/Sarcasmemodus]
Oud 29 juli 2008, 15:59   #20
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
[Sarcasmemodus]

Ik ben van plan een nieuwe unitaire partij op te richten. Qua namen hebben ik al wat voorstellen:

BIB Belgisch Initiatief/Initiative Belge
BEB Belgische Evolutie/Evolution Belge
BOB Belgique Ouvert/Open België

BUB Belgisch Unie/Union Belgique en Belgische Alliantie/Alliance Belge waren al opgebruikt

[/Sarcasmemodus]
ik heb nog een origineel voorstel:

B-CUP
Belgische - Christelijke Unionistische Partij
Je kan nu al beginnen met een originele afichecampagne. Wedden dat ze boven de kiesdrempel geraken

Laatst gewijzigd door flamingant : 29 juli 2008 om 16:00.
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be