![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Zo nu en dan bezoek ik de website van de onvolprezen BUB en hoewel ik me vaak als criticus van hun persberichten en ideeën opstel, is dat alles met de beste bedoelingen. Als democraat geloof ik namelijk dat elke partij een kans verdient, als die tenminste aan een aantal basisvereisten voldoet. Enig sérieux is daar één van, en veel van mijn interventies waren erop gericht om dat die vriendelijke helden van het vaderland diets - no pun intended - te maken. Nu moet u vooral letten op het gebruik van de verleden tijd in voorgaande zin. 'Waren', inderdaad, want nu maken ze het toch wel erg bont. Niemand minder dan - hou u vast - Barack Obama heeft zich 'onder andere en impliciet' uitgesproken vóór de Belgische eenheid!
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Maar wat heeft de BUB hier nu mee te maken?
![]() En in Obama's toespraak zie ik geen duidelijke verwijzing naar Belgische eenheid... Hij zegt dat de muren neergehaald moeten worden: welnu tussen Vlamingen en Walen zijn heden geen muren en die zullen er ook heus niet komen. En dat volkeren samen moeten werken, houdt niet in dat dat in één superstaat is! Noch een België, nog een federaal (of unitair) Europa is daar voor nodig.
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() En nu we toch bezeig zijn, het is Siegesäule, niet Siegessaule.
![]() |
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De BUB
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Wat een prachtige stellingname tegen het Belgische separatisme van 1830!
![]() |
#13 |
|
![]() ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een pleidooi van Barack Obama voor éénheid tussen Europa en Amerika beschouwen als een oproep voor Belgische samenhorigheid, daar zijn toch geen woorden voor? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() een versnipperde belgische unie; ze bewijzen hun eigen ongelijk
![]() prachtig toch... ze zouden standup comedy moeten gaan doen
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() [Sarcasmemodus]
Ik ben van plan een nieuwe unitaire partij op te richten. Qua namen hebben ik al wat voorstellen: BIB Belgisch Initiatief/Initiative Belge BEB Belgische Evolutie/Evolution Belge BOB Belgique Ouvert/Open België BUB Belgisch Unie/Union Belgique en Belgische Alliantie/Alliance Belge waren al opgebruikt [/Sarcasmemodus]
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
B-CUP Belgische - Christelijke Unionistische Partij Je kan nu al beginnen met een originele afichecampagne. Wedden dat ze boven de kiesdrempel geraken ![]() Laatst gewijzigd door flamingant : 29 juli 2008 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |