![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Het verbaast me steeds meer en weer hoe de Franstalige politici de Vlamingen en de Vlaamse overheid van allerlei vormen van discriminatie, racisme en fascisme beschuldigen terwijl juist ZIJ al jaren hetzelfde doen.
Het volgende tekstje zonet gevonden op het forum van de standaard: "Op de site van de gemeente Sint-Lambrechts-Woluwe ( Brussel-tweetalig hoofdstedelijk gewest ( mijn toevoeging ) )staat een brochure over de lokale speelpleinwerking: http://www.woluwe1200.be/utile/broch...catalogue-jjjy Pagina 6 is leuk: C. CONDITIONS PARTICULIÈRES À L’INSCRIPTION Pour des raisons d’organisation, seuls les enfants capables de s’exprimer en français (notions de base) et, pour les petits, qui ne portent plus de langes (Sauf pour la sieste – Prévoir, dans ce cas, des langes-culottes) sont acceptés aux activités. Het is toch wel straf ! Ik hoop dat de Vlamingen het been echt eens stijfhouden, dat BHV eenzijdig gesplist wordt ( ze kunnen niet blijven alarmbelleketrek doen ) en dat er dan eens rustig over het ondergeschikte statuut van de Brusselse regio wordt gediscussiëerd.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie is er eigenlijk nog verbaasd over dat de regimemedia hier nooit iets over bericht hebben?
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 20 juli 2008 om 19:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees dit artikel maar eens, waarvan hieronder een uittreksel http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 20 juli 2008 om 19:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Laat me raden, dat is ofwel van de pen van een (ex-)le soir journalist of het is van le monde of een andere krant uit Frankrijk? Ik zou aannemen 1 van de twee ziende aan hun "genuanceerd" en hun geweldig "onderzoek".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
@Aldaver dank voor je info. Ik heb hem zojuist ook gepost op stand.nl Ik hoop dat je het me niet al te zeer kwalijk neemt. copyright koop ik af met een pintje ? ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en een stel hersenen zo groot als een pindanootje.
Laatst gewijzigd door Garry : 21 juli 2008 om 08:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een doofstomme die blind is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() zou dit niet beter ook bericht worden aan de gemeente liedekerke en eventueel aan enkele vlaamse partijen? kwestie van eens te kunnen counteren...
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Persoonlijk vind ik het erg dat onze Vlaamse politici daar allemaal zo traag op reageren en zulke dingen niet zelf zien en onze media dat zo weinig nationaal en internationaal aankaart. Demotte met "zijn waalse faciliteiten" groot op de voorpagina. Dat Peeters antwoordt dat dit in Vlaanderen ook allang gebeurt en dat het in Wallonië niet over faciliteiten gaat komt heel wat minder in de media.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Filosoof, labyrinth, straatrue, everytime en andere Hansen hebben nog steeds niet gereageerd. Vreemd toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Deze zullen niet reageren, past niet in hun kraam, iemand het al doorgestuurt naar HLN of zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
|
![]() In een officieel tweetalig gewest is dit ontoelaatbaar. Liedekerke ligt in het eentalige Vlaamse gewest en is dus niet verplicht opvang of speelpleinwerking in het Frans te voorzien, Brussel is dat wel. Ik ben benieuwd naar de reacties van de verdraagzame franstaligen?
Laatst gewijzigd door Stef Leeuwenhart : 22 juli 2008 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 22 juli 2008 om 10:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |