Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2008, 19:10   #1
Alvader
Staatssecretaris

Standaard Liedekerke en haar taaleis

Het verbaast me steeds meer en weer hoe de Franstalige politici de Vlamingen en de Vlaamse overheid van allerlei vormen van discriminatie, racisme en fascisme beschuldigen terwijl juist ZIJ al jaren hetzelfde doen.
Het volgende tekstje zonet gevonden op het forum van de standaard:

"Op de site van de gemeente Sint-Lambrechts-Woluwe ( Brussel-tweetalig hoofdstedelijk gewest ( mijn toevoeging ) )staat een brochure over de lokale speelpleinwerking: http://www.woluwe1200.be/utile/broch...catalogue-jjjy Pagina 6 is leuk: C. CONDITIONS PARTICULIÈRES À L’INSCRIPTION Pour des raisons d’organisation, seuls les enfants capables de s’exprimer en français (notions de base) et, pour les petits, qui ne portent plus de langes (Sauf pour la sieste – Prévoir, dans ce cas, des langes-culottes) sont acceptés aux activités.

Het is toch wel straf ! Ik hoop dat de Vlamingen het been echt eens stijfhouden, dat BHV eenzijdig gesplist wordt ( ze kunnen niet blijven alarmbelleketrek doen ) en dat er dan eens rustig over het ondergeschikte statuut van de Brusselse regio wordt gediscussiëerd.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 19:37   #2
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Het verbaast me steeds meer en weer hoe de Franstalige politici de Vlamingen en de Vlaamse overheid van allerlei vormen van discriminatie, racisme en fascisme beschuldigen terwijl juist ZIJ al jaren hetzelfde doen.

"Op de site van de gemeente Sint-Lambrechts-Woluwe ( Brussel-tweetalig hoofdstedelijk gewest ( mijn toevoeging ) )staat een brochure over de lokale speelpleinwerking: http://www.woluwe1200.be/utile/broch...catalogue-jjjy Pagina 6 is leuk: C. CONDITIONS PARTICULIÈRES À L’INSCRIPTION Pour des raisons d’organisation, seuls les enfants capables de s’exprimer en français (notions de base) et, pour les petits, qui ne portent plus de langes (Sauf pour la sieste – Prévoir, dans ce cas, des langes-culottes) sont acceptés aux activités.

Het is toch wel straf ! Ik hoop dat de Vlamingen het been echt eens stijfhouden, dat BHV eenzijdig gesplist wordt ( ze kunnen niet blijven alarmbelleketrek doen ) en dat er dan eens rustig over het ondergeschikte statuut van de Brusselse regio wordt gediscussiëerd.
Je stuurt toch ook een mailtje naar het CGKR? We waren het laagste van het laagste toen een gemeente in Vlaanderen het wou doen maar als het in het Frans gebeurt in een tweetalig gewest? Oh geen probleem!
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 19:43   #3
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie is er eigenlijk nog verbaasd over dat de regimemedia hier nooit iets over bericht hebben?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 20 juli 2008 om 19:44.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 19:48   #4
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wie is er eigenlijk nog verbaasd over dat de regimemedia hier nooit iets over bericht hebben?
Iemand met oogkleppen?
Oud 20 juli 2008, 19:56   #5
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Le Monde buigt zich in zondagseditie over Belgische crisis

Citaat:
De Franse pers bericht nochtans veel en gunstig over Vlaanderen.

Lees dit artikel maar eens, waarvan hieronder een uittreksel
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht
Citaat:
'België en Europa moeten zich de vraag stellen of dit land nog regeerbaar is en een toekomst als natie heeft. De jongste politiek-institutionele crisis in België laat ruimte voor pessimisme. De eisen van de Vlamingen zijn vervuld door het in 1970 geïnstalleerde federale model. Toch worden andere eisen van territoriale en economische aard geformuleerd.'

En zo gaat het verder. 'In Vlaanderen verbergt men ook achter het voorwendsel van 'goed bestuur', een egoïstisch programma dat 'ongerechtvaardige geldtransfers' naar Wallonië wil beëindigen. Het blijft afwachten hoe lang dit Belgische model de culturele en taalkundige verscheidenheid zich nog staande kan houden.'
Waarschijnlijk lezen die onze Vlaamse kwaliteitskranten en kijken/luisteren die naar de Vlaamse Radio en Televisie...

Laatst gewijzigd door Chipie : 20 juli 2008 om 19:59.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 20:03   #6
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Laat me raden, dat is ofwel van de pen van een (ex-)le soir journalist of het is van le monde of een andere krant uit Frankrijk? Ik zou aannemen 1 van de twee ziende aan hun "genuanceerd" en hun geweldig "onderzoek".
Oud 20 juli 2008, 20:14   #7
eric v68
Burgemeester

eric v68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

@Aldaver

dank voor je info. Ik heb hem zojuist ook gepost op stand.nl
Ik hoop dat je het me niet al te zeer kwalijk neemt.

copyright koop ik af met een pintje ?

ceterum censeo Belgicam delendam esse
eric v68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 08:41   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Iemand met oogkleppen?
en een stel hersenen zo groot als een pindanootje.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 juli 2008 om 08:42.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 09:09   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Een doofstomme die blind is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 09:41   #10
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

zou dit niet beter ook bericht worden aan de gemeente liedekerke en eventueel aan enkele vlaamse partijen? kwestie van eens te kunnen counteren...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 10:41   #11
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion
Iemand met oogkleppen?

Citaat:
Garry
en een stel hersenen zo groot als een pindanootje.

De gemiddelde Vlaming.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 11:02   #12
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
zou dit niet beter ook bericht worden aan de gemeente liedekerke en eventueel aan enkele vlaamse partijen? kwestie van eens te kunnen counteren...
Persoonlijk vind ik het erg dat onze Vlaamse politici daar allemaal zo traag op reageren en zulke dingen niet zelf zien en onze media dat zo weinig nationaal en internationaal aankaart. Demotte met "zijn waalse faciliteiten" groot op de voorpagina. Dat Peeters antwoordt dat dit in Vlaanderen ook allang gebeurt en dat het in Wallonië niet over faciliteiten gaat komt heel wat minder in de media.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 11:10   #13
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Filosoof, labyrinth, straatrue, everytime en andere Hansen hebben nog steeds niet gereageerd. Vreemd toch.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 12:34   #14
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Deze zullen niet reageren, past niet in hun kraam, iemand het al doorgestuurt naar HLN of zo?
Oud 22 juli 2008, 09:40   #15
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze zullen niet reageren, past niet in hun kraam, iemand het al doorgestuurt naar HLN of zo?
Ik zojuist naar de gemeente Liedekerke.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 10:54   #16
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

In een officieel tweetalig gewest is dit ontoelaatbaar. Liedekerke ligt in het eentalige Vlaamse gewest en is dus niet verplicht opvang of speelpleinwerking in het Frans te voorzien, Brussel is dat wel. Ik ben benieuwd naar de reacties van de verdraagzame franstaligen?

Laatst gewijzigd door Stef Leeuwenhart : 22 juli 2008 om 10:56.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 10:57   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
De gemiddelde Vlaming.
mijn volk ! ik heb geen ander.

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 juli 2008 om 10:58.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 10:58   #18
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

mss toch ook eens een e-mail sturen naar de burgemeester van Liedekerke ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 11:00   #19
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mss toch ook eens een e-mail sturen naar de burgemeester van Liedekerke ?
Is al gebeurd door een paar mensen denk ik. Iedereen heeft die folder toch opgeslagen als bewijsmateriaal?
Oud 22 juli 2008, 11:04   #20
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Is al gebeurd door een paar mensen denk ik. Iedereen heeft die folder toch opgeslagen als bewijsmateriaal?
Ik heb hem bewaard. Als je hem wil hebben, mail ik je die folder.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be