Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2008, 16:58   #1
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard Separatistische media

Ik heb het vermoeden dat er een aantal maskers aan het vallen zijn en dat langzaam de separatistische schrijvers durven zeggen wat ze echt denken.

Een voorbeeld:

Citaat:
Niet zo lang geleden voorspelde Vlaams minister van Werk Frank Vandenbroucke, die de federale boordtabellen uit zijn hoofd kent, dat de Belgische overheid 'niet meer bij machte is om de toekomst van ons sociaal model te garanderen.'

(...)

Legitimiteit en soevereiniteit komen het bestuursniveau toe dat het welzijn en de toekomst van de burgers kan verzekeren. Als de voorbije dertien maanden al iets hebben geleerd dan wel dat de federale overheid daar niet meer toe in staat is.
Ook in Het Belang Van Limburg (aldus Radio 1) zou men gezegd hebben dat men intussen naar een plan B zoals de Vlaamse onafhankelijkheid zou moeten denken. Dat zal wel Donckier geweest zijn?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 17:21   #2
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Separatistische media is overal wel te vinden, maar het is inderdaad duidelijk dat er in Vlaanderen steeds meer "undercover"-journalisten die Vlaamse onafhankelijkheid willen zien daar nu voor uit durven komen, omdat hun aanhang voortdurend groeit ten koste van de Belgicisten.

Ook in Nederland merk ik dit: de DAG en het Brabants Dagblad publiceren paginagrote artikellen met redelijk felle aanvallen op de koning om zijn afstand van de crisis, en tevens met afbeeldingen die nog net geen naambord dragen met "België barst". Tevens bewoorden de artikellen in scherpe zinnen over de mislukkingen van Leterme, en wie tussen de regels doorleest, leest steunbetogingen aan Vlaanderen.
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 18:37   #3
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Alle media zijn hier separatistisch. Daarom dat de Belgen ze ook niet meer geloven.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 21:12   #4
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Een voorbeeld:
Rik Van Cauwelaert is bij mijn weten geen Vlaamse separatist. Ik heb hem nooit in zoveel woorden de Vlaamse onafhankelijkheid horen bepleiten.
Maar hij is één van de weinige journalisten die zijn kop niet in het zand steekt, en die ziet dat dit huidig België totaal vierkant draait. Hij is één van de enige journalisten die zich niet laat dirigeren door de politeke machthebbers.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 21:30   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Ik heb het vermoeden dat er een aantal maskers aan het vallen zijn en dat langzaam de separatistische schrijvers durven zeggen wat ze echt denken.
Eerlijk gezegd heb ik helemaal niet die indruk, wel integendeel. De meeste (politieke) journalisten hangen een vorm van neo-belgicisme aan dat gebaseerd is op een soort geloof dat België een niet-nationalistische, a- en zelfs anti-etnische staat is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 07:54   #6
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eerlijk gezegd heb ik helemaal niet die indruk, wel integendeel. De meeste (politieke) journalisten hangen een vorm van neo-belgicisme aan dat gebaseerd is op een soort geloof dat België een niet-nationalistische, a- en zelfs anti-etnische staat is.
Ik begrijp jullie niet.

RVC zegt: Frank Vandenbroucke zegt dat de Belgische overheid niet in staat zal zijn de pensioenen te betalen. Soevereiniteit komt toe aan wie dat wel kan en de federale overheid kan dit niet.

Wat moet hij nog meer doen? Naakt en slechts gehuld in een leeuwenvlag voor het koninklijk paleis de Vlaamse Leeuw staan zingen?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 08:01   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Het Nieuwsblad en De Standaard willen duidelijk een verregaande federalisering, gebaseerd op het feit dat we in 2 verschillende landen leven met 2 verschillende publieke opinies en 2 verschillende socio-economische realiteiten, echt separastisch zijn ze niet, maar het lijkt er wel erg op.

De Morgen en Het Laatste Nieuws lijken me de kranten voor de Belgicisten, ze houden vast aan een beeld van België dat allang niet meer bestaat.

Gazet van Antwerpen en het Belang van Limburg zijn dan weer serieus aan het opschuiven naar het separatisme.

ik heb een abonnement op De Morgen, ik denk er sterk aan om naar De Standaard over te gaan....
Oud 17 juli 2008, 08:15   #8
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Het Nieuwsblad en De Standaard willen duidelijk een verregaande federalisering, gebaseerd op het feit dat we in 2 verschillende landen leven met 2 verschillende publieke opinies en 2 verschillende socio-economische realiteiten, echt separastisch zijn ze niet, maar het lijkt er wel erg op.

De Morgen en Het Laatste Nieuws lijken me de kranten voor de Belgicisten, ze houden vast aan een beeld van België dat allang niet meer bestaat.

Gazet van Antwerpen en het Belang van Limburg zijn dan weer serieus aan het opschuiven naar het separatisme.

ik heb een abonnement op De Morgen, ik denk er sterk aan om naar De Standaard over te gaan....
Dat De Morgen sterk Belgicistisch is, is te verstaan. Het zuiden van het land is rood en als die zouden verliezen zou links maar iets pietluttig worden in Vlaanderen. Dus zitten de linkse jongens liever in het gat van Di Rupo en aanbidden ze de koning om links toch enig cachet te geven.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 16:50   #9
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Rik Van Cauwelaert is bij mijn weten geen Vlaamse separatist. Ik heb hem nooit in zoveel woorden de Vlaamse onafhankelijkheid horen bepleiten.
Maar hij is één van de weinige journalisten die zijn kop niet in het zand steekt, en die ziet dat dit huidig België totaal vierkant draait. Hij is één van de enige journalisten die zich niet laat dirigeren door de politeke machthebbers.
Van Cauwelaert is een spreekbuis van VOKA.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 17:33   #10
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Dat De Morgen sterk Belgicistisch is, is te verstaan. Het zuiden van het land is rood en als die zouden verliezen zou links maar iets pietluttig worden in Vlaanderen. Dus zitten de linkse jongens liever in het gat van Di Rupo en aanbidden ze de koning om links toch enig cachet te geven.
Dat denk ik niet. Ze zien gewoon het Vlaams-Nationalisme als iets rechts, waar ze tegen moeten zijn. Wat natuurlijk idioot is.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 17:35   #11
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Dat denk ik niet. Ze zien gewoon het Vlaams-Nationalisme als iets rechts, waar ze tegen moeten zijn. Wat natuurlijk idioot is.
Wi sjoon os Limburg tog es.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2008 om 17:37.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 17:42   #12
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Weer moeite om wat zinnigs te schrijven, systemke?
Oud 17 juli 2008, 17:45   #13
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Weer moeite om wat zinnigs te schrijven, systemke?
Altijd hetzelfde gezanik en gejank over vlaams dit, of anti-vlaams dat, of...(vul maar zelf in) . Och wat zijn we toch te beklagen. Een beetje afgezaagd, niet? Oervervelende navelstaarderij. Weinig zinnigs dus.

Geef me maar os sjoon Limburreg. Misschien ook navelstaarderij maar dan stukken prettiger.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2008 om 17:53.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 18:22   #14
Doedelzak
Banneling

Standaard

Limburg is "Vlaanderen" niet. Antwerpen en Brabant al evenmin. Eigenlijk zijn Vlaams-nationalisten gewoon imperialisten.
Oud 17 juli 2008, 18:31   #15
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Limburg is "Vlaanderen" niet. Antwerpen en Brabant al evenmin.
Limburg, Vlaanderen, Brabant en Antwerpen horen dan weer wel allemaal bij de herenigde Nederlanden.
Oud 17 juli 2008, 18:39   #16
Doedelzak
Banneling

Standaard

U droomt veel. Dat is goed, maar helaas voor u stemt het niet overeen met de werkelijkheid.

Laatst gewijzigd door Doedelzak : 17 juli 2008 om 18:39.
Oud 17 juli 2008, 18:46   #17
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U droomt veel. Dat is goed, maar helaas voor u stemt het niet overeen met de werkelijkheid.
Dat de Sovjet-Unie ooit uit elkaar zou vallen was ook een droom voor velen.
Oud 17 juli 2008, 19:22   #18
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Limburg is "Vlaanderen" niet. Antwerpen en Brabant al evenmin. Eigenlijk zijn Vlaams-nationalisten gewoon imperialisten.
Wow, u bent Belgicist maar kent niets van België en zijn gewesten af. Dikke proficiat!
Oud 17 juli 2008, 20:03   #19
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Nochtans is "Alles Voor België, België Voor het Kapitaal" al lang de leuze van De Standaard. Peter Vandermeersch, Mia baronnes Doornaert, Marc Reynebeau,... Need to say more? Alhoewel de teksten van Guy Tegenbos nog meevallen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 17 juli 2008, 20:11   #20
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Van Cauwelaert is een spreekbuis van VOKA.

*pinkt een traantje weg*
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be