![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron: De Morgen.
Voorbije nacht is in de Kappellestraat in Oostende is vannacht een 28-jarige man uit Aarschot zwaar gewond geraakt toen hij werd aangevallen door vijf jongeren uit Oostende en Bredene. De vijf jongeren, onder wie één minderjarige, zijn opgepakt. Het slachtoffer werd volgens het Brugse parket zonder aanleiding op het hoofd geslagen met een lege drankfles. De jongeren bewerkten daarop het gezicht van de man met de scherven. Het slachtoffer werd ook meermaals geschopt en geslagen. Zijn toestand is levensbedreigend De vier meerderjarigen tussen 18 en 21 jaar zullen voor de onderzoeksrechter worden geleid met vraag tot aanhouding. De reden voor de vechtpartij is voorlopig onbekend. http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...Oostende.dhtml Als we zien dat er meerderjarigen bij zijn vraag ik mij wel af hoelang je ''jongere'' blijft. ![]() Ten tweede stel ik mij vragen over de manier van berichtgeving van die snertgazet. Hoe kan je deze walgelijke moorpoging minimaliseren tot een gewone vechtpartij? Laatst gewijzigd door daiwa : 23 juli 2008 om 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het nieuws gaat snel, soms ten koste van de realiteit. Ik neem aan dat bij het drukken van DM niemand iets wist omtrent de aanleiding. In DS zullen we morgen wel iets objectiever nieuws lezen hieromtrent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vechtpartij heeft altijd een aanleiding, vrouwen, geld..etc. Hier gaat het om iemand voor de lol half dood slagen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Juridisch gesproken zijn dit geen "jongeren"
Er worden nog andere dan juriidische criteria genomen zoals bv. bij de "jongerenbewegingen" van politieke partijen : daar beschouwd men je een "jongere" tot de leeftijd van 30 jaar of zo...
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil niet aan stemmingmakerij doen, maar ik denk toch dat het weer om een bepaalde bevolkingsgroep gaat hier...Het begint met een "M", en ze hebben een religie dat ook met een "M" begint. Of zijn het weer Polen ? Of blonde Zweden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waren het weer verrijkers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze waren in elk geval al bekend bij het gerecht.
Werkt goed, dat gerecht. ![]() Ik las op de site van HLN dat men voor dat soort moordpoging in de USA 25 jaar krijgt. Hier misschien ongeveer niks, en de straffeloosheid heeft een bepaald effect op die varkens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar Polly, in Belgie kan je ook veroordeeld worden tot 25 jaar cel...op papier. Vandaag ook te lezen dat de moordenaar van veearts Van Noppen na 6 jaar vrijkomt ondanks zijn veroordeling van 25 jaar. Belachelijk systeem. In dit geval gaat het over 'jongeren' met strafblad en toch zullen ze er met een paar jaar vanaf komen ondanks het slachtoffer letterlijk voor het leven getekend is. Ik hoop dan ook dat de politie hen in de cel bont en blauw klopt. Laatst gewijzigd door longhorn : 23 juli 2008 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Damagnie meneer. Da's politiek niet correct...
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.... maar waarom toch die bezetenheid om de identiteit (afkomst ?) van de daders ? Of is iemand minder krapuul als het om een 'echte Belg" gaat, een begrip dat door Andev wordt gehanteerd ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |