Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2008, 10:40   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard Belgische Alliantie : Waalse vrienden : Ca suffit !

Meer dan ooit komt te voorschijn dat er een Vlaamse en Waalse media is waardoor België niet meer wordt verdedigd. De Vlaamse kranten, waaronder ‘Het Nieuwsblad’… “Waalse vrienden: Ca suffit” en de ‘Gazet van Antwerpen’… “België kraakt”, zijn radicaler dan de Waalse. Maar ook door de Waalse media wordt er met scherp geschoten op de Vlamingen!

Wees dus op u hoede en laat u niet verleiden door de subjectieve media die in Vlaanderen wordt geleid door een Vlaams-nationalist (Geert Bourgeois - NVA). Wat België dezer dagen overkomt is een politieke kwestie. Er worden onnodige discussies gevoerd waardoor het lijkt dat Vlamingen en Walen niet meer kunnen samenleven terwijl dagelijks meer dan 80% van de Belgische bevolking op een vriendschappelijke manier in contact komt met mensen die aan de andere kant van de taalgrens wonen.
Ons land heeft geen nood aan een dringende staatshervorming. Neen! Deze wordt ons opgelegd door de media (en iedereen loopt gewoon mee)! Het enige wat ons land nodig heeft zijn politici met een nieuwe mentaliteit, een mentaliteit die Belgisch is en rekening houdt met de gemeenschappen!
Omdat deze gedachten nooit in de pers zullen komen, reken ik op uw goedheid en hoop ik dat het kan verspreidt worden via mailings. Stuur deze mail door naar zo veel mogelijk van Uw vrienden en kennissen. Want neen… dit land mag niet uit elkaar vallen want ons land is een voorbeeld van hoe de wereldmentaliteit eruit zou moeten zien “Verschillende culturen, verschillende talen maar toch een eenheid”. Want… “Eendracht maakt macht”!

Met Vlaamse, Waalse, Brusselse, maar vooral BELGISCHE groeten!

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 10:43   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik wist niet dat Bourgeois kon bepalen wat er in de Vlaamse kranten staat???
Oud 17 juli 2008, 11:34   #3
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik wist niet dat Bourgeois kon bepalen wat er in de Vlaamse kranten staat???
Nog nooit van het grote Vlaemsch-nationalistische mediacomplot gehoord?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 12:54   #4
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Die hun persberichten zijn nogal' "

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 14:11   #5
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

De media in Vlaanderen zijn eerder pro-Belgisch, cfr. rode VRT en linkse gazetten. De media in Wallonie is noch pro Belgie, noch pro-Wallonie... ze is gewoon radicaal anti-Vlaams. En inderdaad, er zijn veel goeie contacten, waardoor we na de onafhankelijkheid dus zeker beste buren kunnen blijven!
Oud 17 juli 2008, 16:41   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Wat ik kompleet debiel vond aan de kop van de krant was dat ie gericht was naar de Walen daar waar de voornaamste tegenstanders van de "Ware Leer" zich in Brussel situeren en die beschouwen zich absoluut niet als Walen. Als de Walen nauwere banden willen met Brussel staan de Vlaamse media bol van verontwaardiging maar met deze kop tonen ze aan dat qua denkproces eigenlijk al veel verder staan dan de Franstaligen zelf.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 17 juli 2008 om 16:43.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 16:50   #7
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Zeg dat wel
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 17:15   #8
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
Meer dan ooit komt te voorschijn dat er een Vlaamse en Waalse media is waardoor België niet meer wordt verdedigd. De Vlaamse kranten, waaronder ‘Het Nieuwsblad’… “Waalse vrienden: Ca suffit” en de ‘Gazet van Antwerpen’… “België kraakt”, zijn radicaler dan de Waalse. Maar ook door de Waalse media wordt er met scherp geschoten op de Vlamingen!
Waarom horen we de Belgicistische flutpartijtjes dan nooit wanneer Le Soir en RTBF nog eens met een haatcampagne tegen Vlaanderen van leer trekken?
Oud 17 juli 2008, 21:29   #9
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Het is allemaal de schuld van de NWO van de NWO zeg ik u.
Oud 17 juli 2008, 21:36   #10
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wees dus op u hoede en laat u niet verleiden door de subjectieve media die in Vlaanderen wordt geleid door een Vlaams-nationalist (Geert Bourgeois - NVA). Wat België dezer dagen overkomt is een politieke kwestie. Er worden onnodige discussies gevoerd waardoor het lijkt dat Vlamingen en Walen niet meer kunnen samenleven terwijl dagelijks meer dan 80% van de Belgische bevolking op een vriendschappelijke manier in contact komt met mensen die aan de andere kant van de taalgrens wonen.
Ons land heeft geen nood aan een dringende staatshervorming. Neen! Deze wordt ons opgelegd door de media (en iedereen loopt gewoon mee)! Het enige wat ons land nodig heeft zijn politici met een nieuwe mentaliteit, een mentaliteit die Belgisch is en rekening houdt met de gemeenschappen!
Omdat deze gedachten nooit in de pers zullen komen, reken ik op uw goedheid en hoop ik dat het kan verspreidt worden via mailings. Stuur deze mail door naar zo veel mogelijk van Uw vrienden en kennissen. Want neen… dit land mag niet uit elkaar vallen want ons land is een voorbeeld van hoe de wereldmentaliteit eruit zou moeten zien “Verschillende culturen, verschillende talen maar toch een eenheid”. Want… “Eendracht maakt macht”!

Ons land heeft vooral nood aan taallessen voor opstellers van persberichten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 22:28   #11
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
De media in Vlaanderen zijn eerder pro-Belgisch, cfr. rode VRT en linkse gazetten.
welke linkse gazetten? Ik ken er geen enkele. Solidair misschien, maar da's een weekblad.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 00:00   #12
Goe weere
Partijlid

Goe weere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Raar, ik zag een heel andere tekst met min of meer dezelfde inhoud, maar in correct Nederlands (voor zover ik dat kan beoordelen)...

Wat is nu het echte persbericht?

Citaat:

Beste vrienden,

Meer dan ooit is duidelijk dat er Vlaamse en Waalse pers- en mediaorganen zijn, waardoor België door niemand meer wordt verdedigd. Over de politieke crisis blokletteren de ‘Vlaamse’ kranten: “Waalse vrienden: Ça suffit” (Het Nieuwsblad), en “België kraakt” (Gazet van Antwerpen). De schuld voor de crisis wordt natuurlijk eenzijdig bij de Franstaligen gelegd. De Franstalige media doen precies het omgekeerde en schieten met scherp op de Vlamingen!

Wees dus op uw hoede en laat u niet verleiden door de subjectieve en vooringenomen media. Het is niet toevallig dat een Vlaams-nationalist (Geert Bourgeois - NVA) de verantwoordelijke minister is voor het mediabeleid in Vlaanderen!. Wat België dezer dagen overkomt is een zuiver politieke kwestie. Het zijn onze politici die onnodige en steriele discussies voeren waardoor het lijkt alsof Vlamingen en Walen niet meer kunnen samenleven, terwijl dagelijks meer dan 80% van de Belgische bevolking op een vriendschappelijke manier in contact komt met mensen die aan de andere kant van de taalgrens wonen.

Ons land heeft geen nood aan een dringende staatshervorming waarbij België verder wordt uitgekleed. Die behoefte wordt ons aangepraat door de politiek en de media spelen het spel mee. De media werken als versterker en als klankkast voor het splitsingsdenken, en iedereen loopt gewoon mee! Wat ons land WEL nodig heeft zijn politici met een nieuwe mentaliteit, een mentaliteit die Belgisch is en rekening houdt met de gevoeligheden van BEIDE gemeenschappen en de belangen van alle burgers! De staatshervormingen waarbij België steeds verder wordt ontmanteld, zijn niet de oplossing voor de politieke problemen die we nu kennen. Integendeel: ze zijn zelf de OORZAAK van de onbestuurbaarheid en chaos, omdat ze de gemeenschappen tegenover elkaar plaatsen en door de ondoorzichtigheid leiden tot inefficiënt en duur bestuur.

Omdat de Belgische opinie nooit in de pers komt, reken ik op u voor de verspreiding van dit bericht. Stuur dit mailbericht naar zoveel mogelijk vrienden en kennissen. Dit land mag niet uit elkaar vallen maar moet juist een voorbeeldfunctie voor Europa en de wereld vervullen: laten zien hoe verschillende taalgemeenschappen kunnen samenleven en samenwerken. Want… “Eendracht maakt macht”! Als wij in een klein landje als België nog niet met twee taalgemeenschappen in vrede kunnen leven en samenwerken, hoe moet het dan in Europa, en de wereld als geheel?

West-Gistelhof 6, B-8000 Brugge (Bruges)

T. +32 50 34 73 08 - F. +32 50 37 58 02 - G. +32 477 973 957

http://www.BelgischeAlliantie-AllianceBelge.be

One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell)
Goe weere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 00:48   #13
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

tuurlijk hebben we geen staatshervorming nodig... het is allemaal de schuld van de pers! laten we de problemen niet oplossen!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 07:43   #14
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het bericht treffend voor de wereldvreemdheid die ik associeer met belgicisme.
Oud 18 juli 2008, 08:14   #15
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wat ik kompleet debiel vond aan de kop van de krant was dat ie gericht was naar de Walen daar waar de voornaamste tegenstanders van de "Ware Leer" zich in Brussel situeren en die beschouwen zich absoluut niet als Walen. Als de Walen nauwere banden willen met Brussel staan de Vlaamse media bol van verontwaardiging maar met deze kop tonen ze aan dat qua denkproces eigenlijk al veel verder staan dan de Franstaligen zelf.
het is vooral gericht aan Milquet, Reynders en Di Rupo, mijn insziens toch wel Walen hoor.
Oud 18 juli 2008, 08:16   #16
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik vind het bericht treffend voor de wereldvreemdheid die ik associeer met belgicisme.
²

wereldvreemdheid en onwetendheid
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 08:43   #17
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het is vooral gericht aan Milquet, Reynders en Di Rupo, mijn insziens toch wel Walen hoor.
Walen ingekapseld door het Belgische establishment en de loge. Net zoals mensen als De Croo, De Gucht e tutti quanti volgens de letter van de wet ook 'Vlamingen' zijn.
Oud 18 juli 2008, 08:55   #18
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze komen misschien uit het achterlijk boerenland Wallonië, maar ze hebben het verdraagzame, solidaire, cultureel ontwikkelde en kosmopolitische Brussel ontdekt, venster op de wereld.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 09:02   #19
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik was misschien naïef, maar ik dacht eigenlijk dat de BA een geloofwaardig alternatief voor de BUB zou bieden. Quod non, want ook hier begint de populistische paranoïa toe te slaan.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 09:48   #20
Goe weere
Partijlid

Goe weere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Persoonlijk zie ik veel meer wereldvreemdheid in de manier waarop onze politici bezig zijn. Volledig autoreferentieel, alleen gericht op de korte termijn want nooit verder durven kijken dan de volgende verkiezingen, 100% retorisch in de slogantaal en de one-liners van de politieke marketing, bijna uitsluitend navigerend op aanwijzingen uit oppervlakkige opiniepeilingen, bang om hun gezicht te verliezen, opgesloten in het 'gelijk' van de eigen ideologie en de eigen stam. Hoeveel gewone mannen en vrouwen zijn echt overtuigd dat onze verkozenen in Brussel bezig zijn met de belangen en problemen van de mensen? Vraag het maar eens op het eerste beste plein in om het even welke stad of dorp. Het zijn de politici die wereldvreemd zijn, kletskousen die met hun eigen problemen bezig zijn, hun macht en invloed boven het algemeen belang stellen, hun zakken vullen en ons alleen maar als kiesvee beschouwen.

Is dat overtrokken, antipolitiek populisme? Onze politici hebben de afgelopen 13 maanden in Brussel in elk geval vreselijk hun best gedaan om alle clichés telkens opnieuw te bevestigen.

Het politieke bedrijf in dit land heeft historische dieptepunten bereikt. Wie in deze collectieve hysterie opkomt voor een beetje kritische afstand, een beetje meer rationeel hersenwerk in plaats van alleen maar de onderbuik, een beetje meer pragmatiek, die is voor de schizofrene paranoiden al gauw wereldvreemd.

Geen wonder dat men in het buitenland de wenkbrauwen fronst voor wat hier gebeurt. In België zijn we onderhand politiek gesproken allemaal gek geworden, maar we merken het niet precies omdat we het allemaal zijn.

One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell)
Goe weere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be