![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Bart De Wever was door de Franstalige openbare omroep uitgenodigd om te antwoorden op vragen van luisteraars.
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...01_BartDeWever "Ik vind niet dat er een Franstalige minderheid bestaat in Vlaanderen", antwoordde De Wever op een van de vragen. "Er zijn wel Franstalige migranten die zich moeten aanpassen, net zoals de Turkse en Marokkaanse migranten." "Die andere bevolkingsgroepen krijgen ook niet te horen: "Jullie zijn talrijk, het Arabisch wordt een officiële taal". Dat zou al te gek zijn. Nergens in de wereld zou men een dergelijke logica aanvaarden", aldus De Wever nog. De N-VA-voorzitter wilde alleszins niet voor onverdraagzaam worden versleten. "Iedereen is welkom in Vlaanderen. Men kan er Frans blijven spreken. Alleen vragen wij dat de officiële taal het Nederlands is." Kan men mij het verschil met het eentalig Franstalige Wallonië uitleggen ?
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... Laatst gewijzigd door Alvader : 3 augustus 2008 om 02:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() kan je de vraag eens iets meer nuanceren. Ik snap niet echt waartussen ik het verschil zou moeten uitleggen: tussen het eentalig franstalige wallonië en ... (ik veronderstel het eentalig nederlandstalige Vlaanderen?) ?
en op welk vlak dan?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 3 augustus 2008 om 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar de documenten op het gemeentehuis zijn wel franstalig, ja. Point being?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de Waalse gemeentes zijn de papieren in het Frans, maar diezelfde Franstaligen eisen wel papieren in het Frans in Vlaamse gemeentes. |
|
![]() |
![]() |