![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Zou de beste oplossing om de communautaire conflicten in België te beeïndigen niet de aansluiting zijn van het Brusselse Gewest bij Wallonië zijn. Vlaanderen vormt een onafhankelijke staat samen met Frans-Vlaanderen eventueel en kiest Antwerpen als hoofdstad. Zoals Servië en Montenegro begin de jaren '90 een confederatie aangingen onder de naam "Republiek Joegoslavië" zo kunnen de Brusselaars en Walen verder gaan onder de naam Féderation Belgique" bijvoorbeeld. Voordeel is dat Albert II zo poulair onder de Waalse Belgen Koning kan blijven, Brussel ééntalig Frans kan worden en de Vlamingen hun onafhankelijkheid krijgen waar ze al zo lang op wachten. Dit lijkt me een redelijk voorstel "Vlaanderen" en "Conféderation Belgique". De Vlaamse Leeuw en de Belgische driekleur als "buren".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Brussel opgeven is de zoveelste aderlating
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
is trouwens ook geen redelijk voorstel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik begin jou eentoning te vinden: jouw partij heeft 0,13% van de stemmen en je denkt dat een meerderheid van de Vlamingen en Walen unitarist is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik ben inderdaad pas lid geworden van de B.U.B. omdat ik in deze partij geloof. En ja, ik ben er steevast van overtuigd dat er een potentieel is van zo'n 70% onvervalste unitaristen in België. Niemand betaalt immers graag 10 miljard euro voor een contra-productief systeem dat ingaat tegen het natiegevoel van de Belgen. Je zou gek zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Waar haal je dat getal? Dat strookt totaal niet met de signalen die ik mijn omgeving krijg, en het is niet alsof ik met mijn vrienden elk jaar op de Ijzerwake sta |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En? Waar ontwaart u een probleem? In een democratie beslist de meerderheid. Als u dus voor een unitaire staatsvorm kiest, zal dit inhouden dat de Vlamingen de dienst gaan uitmaken. En juist d�*t zullen de Franstaligen niet accepteren. U schat de politieke werkelijkheid echt niet in, Hans I...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We moeten het gezond verstand laten spreken. Niemand kan met een ernstig gezicht volhouden dat Brussel een Vlaamse stad is. Brussel is de prijs die Vlaanderen zal moeten betalen. Zo'n ramp is dat niet, want Brussel stinkt. Wallonië mag het hebben, of voor mijn part wordt het een onafhankelijke stadsstaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dan moet een goed weer geschiedenisles gaan volgen. Brussel ligt zowieso al geografisch in Vlaanderen, dus... ga eens goe blokken ![]() http://members.lycos.nl/vlaamssiteje/mainpage.htm http://users.telenet.be/-Colen-/vl.html
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Doedelzak vergeet echter dat een bovenstaand unitair België volledig indruist met de grondbeginselen en vooral dan de taalracistische fundamenten waarop Belgique gebouwd is.
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 13 juli 2008 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() 10 miljard per jaar
meebetalen een aan staatschuld van 1000 miljard nu weet ik weer waarvoor te werken |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() wallonië mag voor mijn part belgique blijven heten. Maar dan moeten ze de volledige staatsschuld natuurlijk ook dragen. Dat wordt lachen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (nog geen) 40
|
![]() |
![]() |
![]() |