![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() De Olympische spelen zijn begonnen. Ik keek vanochtend nog naar een vrouwenvoetbalwedstrijd – niet slecht qua uiterlijk, wel qua spel. Toen vroeg ik me af hoe fundamentalistische moslim(a)s tegen vrouwensport aankijken. Horen vrouwen eigenlijk met een hoofddoek op te sporten? Mogen ze überhaupt sporten? Of is sport voor de vrouw een duivelse bezigheid die betrokkenen – sportsters en toeschouwers - alleen maar op geile gedachten brengt? Is allah bijzonder streng voor moslima’s en gaan andere vrouwen sowieso naar de hel?
Welke fundamentalistische moslim(a) wil antwoorden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sport wordt niet aangemoedigd voor veel meisjes uit angst dat het maagdenvlies zou beschadigd worden en de 'marktwaarde' daardoor daalt.
Wat niet betekent dat iedere sportieve activiteit verboden is; in Iran mogen vrouwen best zwemmen; in een afgeschermd stuk en met hun kleren aan. En dichter bij huis ken ik een voetbalvereniging van Turkse vrouwen;kemalisten, dus is de mogelijkheid tot het beoefenen van sport voor vrouwen afhankelijk van de groep moslims waartoe ze behoort en de plaats waar ze leeft. Er zijn sportclubs die speciaal voor moslima's ladies night inrichten waarbij mannen geweerd worden, dan mogen een aantal vrouwen weer wel sporten maar mocht er een man aanwezig zijn niet. Fundamentalistische moslima's zullen mogen sporten met de nodige voorwaarden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ten spijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]()
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zag er ene, een atlete met een hoofddoek op rennen. Deze Afghaanse zat in de serie van Kim Gevaert. Het viel me niet tegen. Ik bedoel hoe ze eruit zag. Ze had een legging aan in plaats van een sportbroekje, dat is niet gek bedacht. Volgens mij droeg Florence Griffith-Joyner dat ook wel eens. Verder een shirt in plaats van zo'n sportbikinibovenstuk. Maar die hoofddoek leek me niet passend. Dan zie er niet snel uit. Volgens mij kan ze een volgende keer beter een badmuts opzetten. Dan zie je er echt gestroomlijnd uit.
Nu ving die hoofddoek waarschijnlijk te veel wind. Ze werd afgetekend laatste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Sympathieke Robina Muqimyar:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast heerst(e?) er op de nog heel traditionele plaatsen ook een sfeer waarin jongens en meisjes echt heel sterk van mekaar gescheiden leefden en 'veel geheimen' voor mekaar hebben en meer schaamte naar mekaar toe. Er wordt in een gezin bv zeker niet over menstruatie en dergelijke toestanden gesproken, maar het is bv ook not done om als vrouw met je benen open of in andere heu ... mogelijk onelegante en provocerende houdingen te gaan staan, dus ik denk niet dat het toegejuicht wordt. ![]() Zonder denigrerend te willen zijn moet je het gewoon vergelijken met hoe wij er hier vroeger tegenaan keken. Sportten onze (over)grootmoeders? Buiten wat achter vlinders aanlopen en misschien bij de plaatselijke dansschool zijn allicht niet? Ik vermoed dat het eerder iets voor de rijken was? Maar een geschiedkundige of iemand die iets van de Moslimcultuur kent is waarschijnlijk beter geplaatst om hier iets over te zeggen. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 augustus 2008 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |