![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Laatst zat ik met een goede vriendin wat te drinken op het terras, alles was leuk en fraai totdat een grote groep vriendinnen van haar besloten dat het niet gezellig genoeg was "zo met ons tweetjes". We dronken nog wat (geen drank) en de gesprekken gingen verder (details zullen te saai zijn).
Toen kwamen er twee vrolijke jongens voorbij, ze vonden elkaar wel heel erg vrolijk, en gaven elkaar een tongzoen. Ik zei wat ik nooit had moeten zeggen bij een groep meiden. "Bah". Een heftige discussie brak los en ik werd voor van alles uitgemaakt. Ik probeerde doodnormaal te verkondigen wat mijn mening was: nee ik zie niet graag zoenende jongens ja ik vind het verschrikkelijk om een verwijfd stelletje mannetjes te zien, het ergert mij ik moet er niks van hebben. ja ik heb een pesthekel aan een opzettelijk domme manier van praten die door verwijfde mannen en homos wordt overgenomen, ik kan het niet omschrijven. Ik werd van van alles beschuldigd, het was niet de eerste keer dat ik in conflict kwam met een groep meiden over dit onderwerp. Van alles werd tegen mij geroepen: *ik was hypocriet, want jongens-meiden die zoenen zou ik wel ok vinden: ik hoef niet overal mensen zien zitten zoenen, maar ja ik vind twee homo's zien zoenen toch nog heel wat minder prettig. *ik heb niet het recht om te zeggen hoe anderen zich moeten gedragen: ja, dat heb ik wel. ik zeg niet dat ik een wet wil hebben tegen zoenende jochies, maar ik meen toch echt dat ik van mening mag zijn dat ik het niet prettig vind. * er zijn heus wel homos die niet in gele leren broeken rondlopen en praten als een meisje van 14: goed, laat mij dan die dat wel doen a.u.b belachelijk maken Ik heb het gehad met de soort tolerantie die je dwingt volledig tolerant te zijn. Ik beldde een Israëlische vriendin op, het was heerlijk om met een echte meid te praten die niks moest weten van al die geschoren metrosexuele mannen die een jongen ook wel interessant vonden, en de linksextremistische organisaties die in Israël de perverse gay-pride parades organiseren: domweg irritant gedrag. Maar zij is natuurlijk homofoob ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kom dit zelden tegen, ik bedoel: ken wel homo's maar die gedragen zich niet zo opvallend; een doodenkele keer kijk ik maar een andere kant uit.
Gay-parade/love parade: tja, ik zorg dat ik op de hoogte ben als iets dergelijks in mijn leefgebied gepland is en vermijd dan de onheilsplekken, maar dat doe ik sowieso al bij alle optochten en aanverwante verkeersverstoringen. MISSCHIEN zou het wijs zijn om klef gezoen in de openbare ruimte geheel te verbieden, maar dan toch niet alleen voor homo's. Ik zou geen mensen willen laten uitsluiten of vervolgen omdat hun op zich niet noodzakelijk schadelijke hobbies erg verschillen van de mijne. Anderen, die mij niet aanvallen, belachelijk maken vind ik wreed en nutteloos.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 19 augustus 2008 om 02:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aantal zoogdiersoorten die homofoobgedrag vertonen: 1 (raad eens welke ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() ach ik heb een hekel aan dikke en lelijke mensen, zeker als die op straat staan te tongzoenen of in veel te open kledij lopen. maar ga ik daar over zeiken? neen
smaken verschillen nu eenmaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Ah, nu begrijp ik waarom je een foto van A.Hitler in het topic "Hunk du jour" gepost hebt.
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kun jij in 't vervolg in het openbaar één of ander herkenningsteken dragen? Dan kan ik ook "bah" zeggen wanneer ik je tegenkom.
Tiens, aan wat doet me dat weer denken?
![]() |
#9 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Echter, ben ik vrij om een mening te hebben over bepaalde levensstijlen, ben ik vrij om bepaalde extremen af te keuren? Of is dat in een übertolerante samenleving niet te accepteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en waarom in feite vind jij dat die mensen extreem zijn???
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En het rode deel is al even veelzeggend. Blijkbaar kan jij niet in andere termen denken dan de platste clichés. Check het beeld dat de nazi's neerzetten van de joden met het beeld dat je van "de linkse" neerzet, en je zal geen verschil vinden. het blauwe deel is ook de moeite: nazi's, extreem-rechts en racisten? gene probleem, zolang ze maar pro-Israel zijn. Te bekrompen om een consequente moraal er op na te houden, en te achterlijk om je dubbele maatstaf te verbergen. Fraai portret. De doelwitten verschillen, de methodes zijn dezelfde.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 19 augustus 2008 om 10:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() anti-zionisme:opgeklopt en overdreven?
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Uw timing is natuurlijk ook gewoon ronduit slecht; U maakt een tegen de hedendaagse ethiek ingaande opmerking in aanwezigheid van een "kudde" dames, dan kunt u er vanop aan dat ze u bespringen als een troep hongerige leeuwen en dus geen spaan heelhouden van uw "homofobe" opmerking. U bent gewoon al kansloos vanaf het begin. De "argumenten" van de dames slaan natuurlijk nergens op, maar dit terzijde.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Ze mogen zoenen maar ik zie dit liever niet'...dan is dit jou probleem en niet van die twee mensen die datgene doen wat u anderen wel toestaat, zolang het maar past binnen het plaatje van wat u graag ziet!
Misschien helpt het als u homo's wat beter leert kennen; zelfs als ze zoenen zijn ze niet vies en is er geen enkele reden om dit minder graag te zien dan bij heterokoppels... Eerlijk gezegd vind ik u nogal conservatief, burgelijk en bekrompen..wat u best mag zijn als u maar achterwege laat 'bah' te roepen naar mensen die gewoon net zijn zoals u of hebt u nog nooit een vrouw in het openbaar gekust? Ik hoop voor u van wel;uw vriendinnen hadden gelijk hoor, ik zou u ook bekrompen en kortzichtig vinden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Het is normaal dat wat afwijkt van de algemene norm als 'vreemd' wordt beschouwd. Maar iets 'vies' vinden is nog iets geheel anders dan 'vreemd'.
Ik denk dat komt omdat homosexualiteit nu eenmaal met seks te maken heeft. Als je eens de moeite doet om een van de links in je spambox te klikken, dan zit je snel bij 'bah', maar dan wel een heterosexuele 'bah'. Homo's kunnen soms heel provocatief zijn, dat wil dus zeggen dat ze willen provoceren. So be it. Ik maak soms ook flauwe grappen over homo's, maar eigenlijk mogen ze voor mijn part gewoon hun ding doen als ze die geaardheid hebben. De discussies of hun geaardheid aangeboren is, aangeleerd is, of een bewusten keuze was, is haast een filosofische discussie geworden. Je kunt in ieder geval je vingers danig verbranden als je niet voor het politiek correcte 'alles mag en alles kan' standpunt bent. (Vraag maar eens aan Gerard Bodifée, een van onze beste filosofen, die de homofobieprijs kreeg omdat hij zich tegen adoptie door homo's had uitgesproken). |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Dan draai je smoel de andere kant op, je hoeft er niet naar te kijken. Alhoewel het is op zijn minst toch merkwaardig dat jij af en toe eens komt kijken naar het topic "Hunk du jour". Er klopt iets niet!
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
Voorzover ik in de vrije natuur heb kunnen waarnemen (niet mijn vak maar ik heb altijd wel goed rondgekeken) komt homosexualiteit daar zéér beperkt voor, ten eerste bij een groep(je) of kudde dat/die in totaliteit bronstig wordt en waarbij in overkoepelende opwinding ALLES wat niet de vlucht neemt wordt bestegen en ten tweede incidenteel als "noodsex" bij gebrek aan paringsbereide hetero-partner(s), meestal nog onder heftig verzet van de besprongen partij. Verder nog de tamelijk zeldzame gewelds-nasleep, het uitvoeren van sex-achtige bewegingen op het lijk van een verslagen concurrent. De Mens met zijn veel grotere verstand en vindingrijkheid zoekt en vindt uiteraard manieren om maakbare technieken te integreren/cultiveren/perfectioneren/idealiseren/institutionaliseren en noem maar op, echter helaas ook te DISCRIMINEREN en met name in gevallen waarin de "andersdenkenden" geen schade veroorzaken of beogen. Ik prijs mij gelukkig dat alles wat ik hier opsom, niet in mijn leefstijl is opgedoken en dus ook niet mijn probleem is of hoeft te worden (gemaakt); ik zou het van mijzelf MAF vinden om aan het fenomeen enig waarde-oordeel te hechten. "Als het niet kan zoals het moet(!?), dan moet het maar zoals het kan" ....; graag leven èn laten leven. http://www.lyricstime.com/frans-hals...ar-lyrics.html Citaat:
![]() |