Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2013, 10:55   #1
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard Antwerpen is geweldig als sociale stad

Ik ben weer blij dat ik in Antwerpen woon.

Ik ben afgestudeerd als elektrieker. (A2 Electro-Mechanica). In de eighties was dat niet echt spectaculair, maar het was iets. Ik heb mezelf een carriere uitgebouwd, ben opgeklommen tot net onder het kader op een multinational en toen kreeg ik mijn midlife crisis. Ik nam een baan aan zonder werkzekerheid, maar die me wel over heel de wereld zou brengen. 5 jaar dik loon en een leuke baan. EN dan werkloos.

Nu zit ik weer met mijn A2 (47 jaar oud). Als ik solliciteer, dan heb ik ofwel niet de juiste diploma's, ofwel bekijken ze mij "ben je zeker dat je dit wil?". GEen job meer dus. Doppen.

Antwerpen biedt me nu dit: Ze blokkeren mijn dop, zodat die niet kan zakken op voorwaarde dat ik terug naar de dagschool ga om een professionele bachelor te halen. Drie jaar dagschool. Vervoer krijg ik extra terugbetaald, boeken en schoolgeld betaald VDAB en daar bovenop krijg ik een studiepremie.
Alsof dat niet genoeg is, ze verzekeren me ook onmiddellijk een job in het onderwijs na drie jaar.

Wat een geweldig land is dit toch. Of beter, wat een geweldige stad is dit toch, want het aanbod is beperkt tot sinjoren.

Nu nog slagen natuurlijk

Laatst gewijzigd door Travis66 : 19 juni 2013 om 10:56.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 11:18   #2
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik ben weer blij dat ik in Antwerpen woon.

Ik ben afgestudeerd als elektrieker. (A2 Electro-Mechanica). In de eighties was dat niet echt spectaculair, maar het was iets. Ik heb mezelf een carriere uitgebouwd, ben opgeklommen tot net onder het kader op een multinational en toen kreeg ik mijn midlife crisis. Ik nam een baan aan zonder werkzekerheid, maar die me wel over heel de wereld zou brengen. 5 jaar dik loon en een leuke baan. EN dan werkloos.

Nu zit ik weer met mijn A2 (47 jaar oud). Als ik solliciteer, dan heb ik ofwel niet de juiste diploma's, ofwel bekijken ze mij "ben je zeker dat je dit wil?". GEen job meer dus. Doppen.

Antwerpen biedt me nu dit: Ze blokkeren mijn dop, zodat die niet kan zakken op voorwaarde dat ik terug naar de dagschool ga om een professionele bachelor te halen. Drie jaar dagschool. Vervoer krijg ik extra terugbetaald, boeken en schoolgeld betaald VDAB en daar bovenop krijg ik een studiepremie.
Alsof dat niet genoeg is, ze verzekeren me ook onmiddellijk een job in het onderwijs na drie jaar.

Wat een geweldig land is dit toch. Of beter, wat een geweldige stad is dit toch, want het aanbod is beperkt tot sinjoren.

Nu nog slagen natuurlijk
Dat vind ik wel tof. Er zouden meer zulke initiatieven moeten zijn. Ik bedoel, ook met andere beroepen. Zo zijn er jobs in den bouw, waar ze goed opgeleid ( autochtoon ) werkvolk te kort komen . Een metser van in de 50, die begint al ferm pijn aan zijne rug te krijgen meestal, die zou beter zijn ervaring aan frisse jonge gasten overgeven, dan zelf nog te staan metsen.
Al de handarbeid is de laatste 30-40 jaar afgedaan als werk voor de slechte leerlingen. Misschien komt daar, met de crisis, verandering in, nu dat men begint te zien dat een universitair diploma niet een verzekering voor een goedbetaalde job is.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 12:20   #3
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Dat vind ik wel tof. Er zouden meer zulke initiatieven moeten zijn. Ik bedoel, ook met andere beroepen. Zo zijn er jobs in den bouw, waar ze goed opgeleid ( autochtoon ) werkvolk te kort komen . Een metser van in de 50, die begint al ferm pijn aan zijne rug te krijgen meestal, die zou beter zijn ervaring aan frisse jonge gasten overgeven, dan zelf nog te staan metsen.
Al de handarbeid is de laatste 30-40 jaar afgedaan als werk voor de slechte leerlingen. Misschien komt daar, met de crisis, verandering in, nu dat men begint te zien dat een universitair diploma niet een verzekering voor een goedbetaalde job is.
Zeg dat maar tegen de bedrijven. Tegenwoordig heb je minstens een bachelor diploma en 5 jaar ervaring nodig om zelfs nog maar een toilet madam te kunnen worden...
Oud 19 juni 2013, 18:04   #4
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Tof is een understatement. Ze komen 3000 leerkrachten te kort en ze bieden mij dus echt de mogelijkheid, zowel logistiek als financieel om dat gat te gaan invullen.
Dat is goed bestuur, visionair gewoon. En voor mij een droom. Dat mag ook eens gezegd worden. Dank U Bart De Wever (als alles in Antwerpen zijn schuld is, dan dit ook)

Laatst gewijzigd door Travis66 : 19 juni 2013 om 18:09.
Oud 19 juni 2013, 20:58   #5
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Antwerpen biedt me nu dit:
de Vdab en al haar (her)inschakelingsprojecten zijn GEEN Antwerpse bevoegdheden

hoop voor jou dat het lukt maar Dewever heeft daar niets mee te maken

Dewever wil jou gewoon in een Duitse minijob steken (450/m) en trek je plan
1 volledige job in 4 knippen maakt 3 werklozen minder en da's goed voor de statistieken (1% minder werklozen hé). Kun je daar niet van leven? pech gehad of 2e minijob bijpakken
ah ja, en hebt ge ne kleine in dat Duits systeem? dan zijt gij tot diens 25e financieel verantwoordelijk voor hem. moet ge daarvoor bvb uw huis verkopen? opnieuw pech gehad
en uiteraard geen index meer en CAO's kunt ge ook vergeten bij Dewever. ni goed voor de statistieken vd staat. gij als arbeider? tant pis
ps opleidingen kosten te veel geld en de staat moet besparen. onder Dewever worden die VDAB (her)inschakelingen afgebouwd
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 23:05   #6
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
de Vdab en al haar (her)inschakelingsprojecten zijn GEEN Antwerpse bevoegdheden

hoop voor jou dat het lukt maar Dewever heeft daar niets mee te maken

Dewever wil jou gewoon in een Duitse minijob steken (450/m) en trek je plan
1 volledige job in 4 knippen maakt 3 werklozen minder en da's goed voor de statistieken (1% minder werklozen hé). Kun je daar niet van leven? pech gehad of 2e minijob bijpakken
ah ja, en hebt ge ne kleine in dat Duits systeem? dan zijt gij tot diens 25e financieel verantwoordelijk voor hem. moet ge daarvoor bvb uw huis verkopen? opnieuw pech gehad
en uiteraard geen index meer en CAO's kunt ge ook vergeten bij Dewever. ni goed voor de statistieken vd staat. gij als arbeider? tant pis
ps opleidingen kosten te veel geld en de staat moet besparen. onder Dewever worden die VDAB (her)inschakelingen afgebouwd
Toch Antwerpen hoor. De VDAB opereert over heel Vlaanderen, maar dit aanbod is beperkt voor Antwerpen. Antwerpen heeft een tekort en Antwerpen zal die opleiding financieren. De VDAB is betrokken als tussenpersoon.

Over uw andere foutieve en eenzijdige voorstelling van de sociale wensen open je maar een andere thread.
Oud 20 juni 2013, 08:08   #7
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Toch Antwerpen hoor. De VDAB opereert over heel Vlaanderen, maar dit aanbod is beperkt voor Antwerpen.
En in Limburg, Gent, Brugge, organiseert de vdab regionale opleidingen en (her)inschakelingstrajecten alnaargelang de behoeften vd regio. Dat dit in samenwerking gebeurt met de lokale overheid is de logica zelve.

het tekort van bvb 3000 leerkrachten is niet beperkt tot A'pen en er zijn niet enkel in A'pen werkloze 45+'ers.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 08:13   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een A2 Electro Mechanica... mijn werkgever smeekt erom.
Uw leeftijd geeft een startsalaris van €3300 brutto+ ploegenpremie+"ratsoen".

En het is eigenlijk geen zwaar werk. Wel frustrerend, maar da's een ander verhaal.

Ook zijn er leidinggevende functies openstaande.
Oud 20 juni 2013, 08:32   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch Antwerpen hoor. De VDAB opereert over heel Vlaanderen, maar dit aanbod is beperkt voor Antwerpen. Antwerpen heeft een tekort en Antwerpen zal die opleiding financieren. De VDAB is betrokken als tussenpersoon.

Over uw andere foutieve en eenzijdige voorstelling van de sociale wensen open je maar een andere thread.
Kan je me even directe informatie daarover geven aub? desnoods via pm.

Ik ken namelijk iemand (ook ANTWERPEN) die evenzeer werkloos was, leeftijd 25 ongeveer, en die opnieuw is beginnen studeren onder het mom dat haar dop ook geblokkeerd ging blijven, maar wat bleek: na één jaar zakte die dop toch. Dus graag wat rechtstreekse info zodat ze die situatie terug kan rechttrekken aub.
bedankt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 juni 2013 om 08:33.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 10:15   #10
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kan je me even directe informatie daarover geven aub? desnoods via pm.

Ik ken namelijk iemand (ook ANTWERPEN) die evenzeer werkloos was, leeftijd 25 ongeveer, en die opnieuw is beginnen studeren onder het mom dat haar dop ook geblokkeerd ging blijven, maar wat bleek: na één jaar zakte die dop toch. Dus graag wat rechtstreekse info zodat ze die situatie terug kan rechttrekken aub.
bedankt.
Hier vindt je alles. Je vriend(in) zit niet in dit traject, want het is slechts een jaar bezig. Het tweede jaar start pas in september.
Oud 20 juni 2013, 10:16   #11
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een A2 Electro Mechanica... mijn werkgever smeekt erom.
Uw leeftijd geeft een startsalaris van €3300 brutto+ ploegenpremie+"ratsoen".

En het is eigenlijk geen zwaar werk. Wel frustrerend, maar da's een ander verhaal.

Ook zijn er leidinggevende functies openstaande.
Ik ben projectleider geweest bij het European Space Agency. Als ik me bij jouw werkgever ga melden bekijken ze mijn CV en geloven ze niet dat ik in ploegen wil werken. Been there, done that.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 20 juni 2013 om 10:16.
Oud 20 juni 2013, 10:24   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier vindt je alles. Je vriend(in) zit niet in dit traject, want het is slechts een jaar bezig. Het tweede jaar start pas in september.
thx. ik had gemist dat het enkel over lerarenopleiding ging.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 10:36   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben projectleider geweest bij het European Space Agency. Als ik me bij jouw werkgever ga melden bekijken ze mijn CV en geloven ze niet dat ik in ploegen wil werken. Been there, done that.
Project & Reliability engineers zijn ook gezocht. Da's dagdienst met een soortgelijk loon.
Maar kom. Als u me niet geloofd. Of als u liever nog 12 jaar les wil geven als niet benoemde leerkracht, dan stuurt u me geen pm ivm deze mogelijkheid in de vlaamse rand.
Maar vergeet niet, meer dan 70% van de jongeren die u dan gaat opleiden willen dat niet.
Oud 20 juni 2013, 11:23   #14
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Project & Reliability engineers zijn ook gezocht. Da's dagdienst met een soortgelijk loon.
Maar kom. Als u me niet geloofd. Of als u liever nog 12 jaar les wil geven als niet benoemde leerkracht, dan stuurt u me geen pm ivm deze mogelijkheid in de vlaamse rand.
Maar vergeet niet, meer dan 70% van de jongeren die u dan gaat opleiden willen dat niet.
Ze gaan mij zien komen met mijnen A2.
Maar waarom zou ik 12 jaar les willen geven als niet benoemde leerkracht? Ik ga 20 jaar lesgeven als vast benoemde leerkracht. En ik moet er ook bij vertellen dat dit in mijn ogen een droombaan is. Ik ben ne rare.
Oud 21 juni 2013, 02:14   #15
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze gaan mij zien komen met mijnen A2.
Maar waarom zou ik 12 jaar les willen geven als niet benoemde leerkracht? Ik ga 20 jaar lesgeven als vast benoemde leerkracht. En ik moet er ook bij vertellen dat dit in mijn ogen een droombaan is. Ik ben ne rare.
Zo rap wordt je niet benoemd hoor.
De dochter van mijn zuster geeft al 4 jaar les in het lager onderwijs. De eerste twee jaar was het een paar maanden/weken op die school, dan weer op een andere en zo twee jaar lang van school naar school.
Nu geeft ze al twee jaar les op dezelfde school maar een vaste benoeming heeft ze nog altijd niet vast.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 06:05   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar waarom zou ik 12 jaar les willen geven als niet benoemde leerkracht?
Omdat je op't moment alleen benoemd kan geraken als je de juiste partijkaart hebt- of een lidmaatschap van The Blue Oyster bar.
Citaat:
Ik ga 20 jaar lesgeven als vast benoemde leerkracht. En ik moet er ook bij vertellen dat dit in mijn ogen een droombaan is. Ik ben ne rare.
Da's duidelijk. Ik hoop dat je niet alleen een rare bent, maar ook een taaie, want les geven in een technisch onderwijs, tenzij het hoger of universitair is, is eerder een jongleren tussen lesgeven op zijn multiculs, hangmatterisme of aan de zeldzame "echte technieker in spe"
Oud 21 juni 2013, 13:14   #17
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Omdat je op't moment alleen benoemd kan geraken als je de juiste partijkaart hebt- of een lidmaatschap van The Blue Oyster bar.

Da's duidelijk. Ik hoop dat je niet alleen een rare bent, maar ook een taaie, want les geven in een technisch onderwijs, tenzij het hoger of universitair is, is eerder een jongleren tussen lesgeven op zijn multiculs, hangmatterisme of aan de zeldzame "echte technieker in spe"
Dat valt wel mee, het gaat over de lagere school, dus pubers zal ik net niet te zien krijgen.
Oud 21 juni 2013, 13:17   #18
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zo rap wordt je niet benoemd hoor.
De dochter van mijn zuster geeft al 4 jaar les in het lager onderwijs. De eerste twee jaar was het een paar maanden/weken op die school, dan weer op een andere en zo twee jaar lang van school naar school.
Nu geeft ze al twee jaar les op dezelfde school maar een vaste benoeming heeft ze nog altijd niet vast.
Ik ben een man. Ik heb nu al van twee scholen te horen gekregen dat ik nadat ik ben afgestudeerd zeker naar hen moet komen.
Er is een groot tekort aan mannen. De school hier achter de hoek heeft van elk studiejaar twee klassen. De directeur probeert al jaren om 1 studiejaar volledig door mannen te laten geven, zodat elk kind toch minstens 1 keer les heeft gekregen van een man. Lukt niet. 12 leerkrachten nodig, maar hij vindt geen twee mannen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be