![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Af en toe is het eens interessant om een kijkje te nemen in de pers bezuiden de taalgrens om te weten wat er leeft: België groeit steeds meer uit elkaar en als goede Belg is het mijn verdammte Pflicht om die kloof te dichten. Vooral de site van Le Soir is hiervoor erg geschikt. Neem nu een artikel dat vandaag verscheen, over een ander artikel in Le Vif over het weinig flitsende imago van onze koninklijke familie. Nu waren er tal van reacties, genre: 'LV is van Roularta, en dat zijn nu eenmaal notoire flamingante extremisten', maar deze trok onmiddellijk mijn oog. Ze is afkomstig van een unitarist, die zowel in reacties op artikels als op het forum resoluut de kaart van de BUB trekt en meer dan waarschijnlijk tot het, ahem, kader behoort. (Aanvankelijk deed hij/zij dat op een een gespeeld naïeve manier, 'Tiens, kijk eens wat ik gevonden heb: die mannen zijn wel goed bezig blijkbaar'). Nu, om een lang verhaal kort te maken: let u vooral op de laatste zin, die ik voor uw gemak in het vet heb gezet.
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is geen slip of the tongue, de enkele Bub'ers hier hebben dat al regelmatig gezegd.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
België werkt niet democratisch (en zou een echte democratische werking ook nooit overleven) ... dus wie, om één of andere duistere reden, gehecht is aan België én niet compleet wereldvreemd of naief is, is verplicht dat democratische deficit erbij te nemen. |
|
![]() |
![]() |