![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Hoe zou links het seksueel welzijn van de bevolking willen bevorderen?
Welk prostitutiebeleid moet er worden gevoerd? Hoe staat links tegenover de vrije seks? Moet er in het onderwijs meer aandacht worden besteed aan seksuele opvoeding waarbij de nadruk moet liggen op taboeloos seksueel genieten? Welke nodeloze taboes op vlak van seksualiteit moeten er nog worden doorbroken en hoe moet dat gebeuren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Ik vind dat je over seks helemaal geen beleid moet voeren.
![]() |
#4 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() De vrouwelijke seksualiteit die wordt uitgebuit als commercieproduct mogen ze van mijn gerust aanpakken. Ik zie weinig maatschappelijke bijdrage in de talloze reclames waarin de patriachale visie op vrouwen wordt tentoon gespreid...
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vanaf wanneer mag iemand sex hebben? mag dwang in sex? mag sex met dieren?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een links seksbeleid? Ik zou alle onderwijsinstellingen en bedrijven verplichten dagelijks twee uur sport in te lassen, met voornamelijk lenigheidsoefeningen, zodat iedereen tegen dat ze de leeftijd hebben om ermee te beginnen, voldoende geoefend zijn om de Kamasutra als basisgids te nemen. De Kamasutra wordt dan het verplicht te volgen boek natuurlijk
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Prostitutie moet verboden worden. Met dien verstande dat prostituees als slachtoffers beschouwd moeten worden.
Wat de algemene sexuele mores betreft, denk ik dat pedofilie, necrofilie en sex met dieren absoluut uit den boze zijn. Voor de rest moet alles wat twee volwassenen alletwee met elkaar willen uitsteken kunnen. Met de nadruk dus op "volwassenen" en "alletwee". Of drie, of vier, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is prostitutie altijd mensenhandel of mishandeling? wat met de vrouwen of mannen die vrijwillig zich laten prostitueren? bots dat niet met de vrije wilsbeschikking?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 5 augustus 2008 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Problemen bij de wortels aanpakken, Geertjoz! ![]()
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, de hele hofmaking in de westerse wereld is op prostitutie gebaseerd. Wanneer je iemand probeert te versieren met juwelen of sjieke diners of bloemen, wat doe je dan? Je betaalt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Anyway, de huidige situatie, waarbij de wet geen onderscheid maakt tussen pakweg een 17jarige gast die seks heeft met zijn 15-jarige vriendin, en een 40-jarige sexual predator die hetzelfde doet, dat is ieder geval geen goede benadering vind ik. Ik zou die dingen case to case benaderen dus. Verder, als twee minderjarigen samen experimenteren, dan is het nogal seksistisch om per definitie de jongen als 'dader' en het meisje als 'slachtoffer' te bezien, zoals nu meestal het geval is (zeker vanuit het gezichtspunt van de ouders van het meisje, vaak de indieners van een dergelijke klacht). Over dwang: natuurlijk mag dwang niet. Om dat te vast te stellen hoef je geen 'seksbeleid' te voeren. Verkrachting is een misdaad, en moet worden bestraft. SM daarentegen is iets tussen consenting adults waar niemand anders zaken mee heeft. Over seks met dieren: persoonlijk ben ik niet van mening dat het de taak is van de overheid om schapenneukende boerenkinkels te bestraffen. Jammer voor dat schaap misschien, of niet, weet ik veel. Ik vond de anti-seks-met-dieren-wet van Magda Demeyer een typisch voorbeeld van hoe parlementariërs hun tijd zitten te verprutsen, en nutteloze triviale wetjes zitten te maken, die geen enkel praktisch nut hebben. Ik bedoel, gaan er nu controleurs worden uitgezonden om 's nachts langs alle boerderijen te gaan? Gaat men op zoek naar mensen die de gave hebben om met de dieren te praten, zodat men een getuigenis kan vastleggen? Of gaat men dna-samples onderzoeken in dure laboratoria? Ik denk het niet...
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 5 augustus 2008 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Prostitutie 'verbieden', zoals Abou voorstelt, vind ik een bijzonder dom en contraproductief idee.
En het is pas werkelijk een patriarchale visie om alle prostituees per definitie als slachtoffers te beschouwen. Er zijn trouwens heel wat radicale feministes die resoluut pleiten voor een gelegaliseerde, pooierloze prostitutie. Die beschouwen een dergelijke maatregel juist als een overwinning op de patriarchale samenleving. Want illegaliteit maakt de prostituees (die er toch altijd zullen zijn, zo blijkt), enkel zwakker en kwetsbaarder. En hen als slachtoffers 'beschouwen', zal hen niet veel helpen. Of denkt er hier iemand dat die illegale prostituees zo'n goede vriendjes met de politie zijn?
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 5 augustus 2008 om 22:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Wat is er paternalistischer dan het willen verbieden van dingen en moralistisch zitten preken? ![]() Citaat:
Ik denk het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() 2 Je hebt geen statestieken of onderzoeken nodig om te weten dat prostitutie in niets gelijkt op een relatie waarin elkaar uit liefde geschenken worden gegeven. Meer nog, aan de hand van die redering elke vrouw een prostituee noemen, is allesbehalve statistisch. De hofmaking die jij beschrijft is trouwens de typisch mannelijke hofmaking. Ook hier heb je geen statestieken voor nodig. Het toont juist aan hoe ook bij mensen die zich socialitstisch en progressief noemen, nog altijd mannelijke ideologische dwangbeelden leven. Dit inzien is voor velen vaak moeilijk. Je hebt er nochtans geen statestiek voor nodig.
![]() |
![]() |
#20 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijft paternalisme.
Citaat:
Liefde geven in de zin die jij bedoelt, is een andere kwestie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||