Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2008, 20:10   #1
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard de "Bretel van Brussel" als antwoord op de Gordel...

linkie naar hln.be

ik heb et nu pas ontdekt op de site
ik moest eens lachen... niet zozeer om de activieit (voor mijn part organiseren ze zoveel familie-evenementen als ze willen), maar omwille van:
- willen ze nu echt de Gordel de loef afsteken? een evenement dat zoveel volk trekt
- weet iemand waarom ze de naam 'Bretel' gekozen hebben? (ja ik ben te lui om naar hunne site te surfen, als he daar staat)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 20:29   #2
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Waarom niet de jarretel?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 20:30   #3
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
linkie naar hln.be

ik moest eens lachen... niet zozeer om de activieit (voor mijn part organiseren ze zoveel familie-evenementen als ze willen), maar omwille van:
- willen ze nu echt de Gordel de loef afsteken? een evenement dat zoveel volk trekt
- weet iemand waarom ze de naam 'Bretel' gekozen hebben? (ja ik ben te lui om naar hunne site te surfen, als he daar staat)
Het is nuttig oefenen met bretellen; de dag komt dat ze hun eigen broek moeten ophouden.
Oud 26 augustus 2008, 20:42   #4
FDM
Banneling

Standaard

de dag komt dat ze hun eigen broek zelf moeten ophouden.
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 20:47   #5
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leuke initiatief.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 21:04   #6
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
linkie naar hln.be

en 't valt ni op 95 % van de namen die er voorlopig opstaan is allemaal francophoon
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 21:10   #7
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
en 't valt ni op 95 % van de namen die er voorlopig opstaan is allemaal francophoon
Logisch ook.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 21:18   #8
CaligulaCobain
Vreemdeling

Standaard

jonges ik sta er ook op
CaligulaCobain is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 07:22   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CaligulaCobain Bekijk bericht
jonges ik sta er ook op
Doe Maingain, Gendebien en de rest van de kliek de groeten als je ze ziet. En neem je Franse vlag mee, je zult er wellicht niet mee uit de toon vallen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 07:46   #10
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Leuke initiatief.
Pure provocatie.
http://www.de-bretel.be/fr/index.php :
"LA BRETELLE DE BRUXELLES-PERIPHERIE"
"Départ �* Wezembeek-Oppem �* 10h00"
Oud 27 augustus 2008, 07:56   #11
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Doe Maingain, Gendebien en de rest van de kliek de groeten als je ze ziet. En neem je Franse vlag mee, je zult er wellicht niet mee uit de toon vallen.
Gendebien is lachen als je met een Belgische vlag voor z'n neus staat te zwaaien...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 08:04   #12
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Pure provocatie.
http://www.de-bretel.be/fr/index.php :
"LA BRETELLE DE BRUXELLES-PERIPHERIE"
"Départ �* Wezembeek-Oppem �* 10h00"
En dan de vermelding :
'VLAAMS OP KEERZIJDE'

Ze weten nog niet eens dat de taal gesproken door de meerderheid van België niet het Vlaams is, maar wel het Nederlands.
Alweer een onderhuidse verwijzing om onze taal als Vlaams te bestempelen, en aldus als een patois, een boerentaaltje, dat wacht op cultivering, lees vervangen dient te worden door het frans en haar superieure cultuur.

Bah, pure lingo-racisten en opgeblazen franco-fascisten !

Laatst gewijzigd door job : 27 augustus 2008 om 08:05.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 08:08   #13
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
En dan de vermelding :
'VLAAMS OP KEERZIJDE'

Ze weten nog niet eens dat de taal gesproken door de meerderheid van België niet het Vlaams is, maar wel het Nederlands.
Alweer een onderhuidse verwijzing om onze taal als Vlaams te bestempelen, en aldus als een patois, een boerentaaltje, dat wacht op cultivering, lees vervangen dient te worden door het frans en haar superieure cultuur.

Bah, pure lingo-racisten en opgeblazen franco-fascisten !

Zeg jij dat ook wanneer in een tijdschrift bij de televisieprogramma's "Vlaams" staat?

Bij de "Nederlands/Hollandse" programma's staat gewoon "Nederlands".
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 11:03   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ga me inschrijven met een 80 mensen (100 is 't maksimum heb ik gemerkt), ze gaan euforisch worden ... oei, den humo gaat mij ontmaskeren ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 11:06   #15
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga me inschrijven met een 80 mensen (100 is 't maksimum heb ik gemerkt), ze gaan euforisch worden ... oei, den humo gaat mij ontmaskeren ...
nog geen slecht gedacht ...................
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 11:11   #16
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vooruit kan misschien nog eens zijn 'Dank u voor de verfransing'-spandoek bovenhalen...
Oud 27 augustus 2008, 11:34   #17
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CaligulaCobain Bekijk bericht
jonges ik sta er ook op
Wordt ge dat provoceren zelf niet beu?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 27 augustus 2008 om 11:37.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 12:00   #18
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Het routeblad van Yvan de Beauffort

Citaat:
Routeblad van de Bretel van Brussel :
"Voor een gemeenschappelijke en ambitieuze objectief voor Brussel en zijn ruime periferie!"

1. De Bretel is een familiaal en sportief initiatief met als doel de verbintenis tussen Brussel en haar Hinterland te benadrukken;om Brussel en haar ruime periferie te promoveren als hoofdstad en fusieplek voor alle culturen van België
Lees vooral de Franstalige cultuur

2. Dit neutrale initiatief verenigt Belgen, Vlamingen, Walen, Brusselaars, Nederlandstaligen, Franstaligen, Duitstaligen, inwoners van gemeenten met of zonder faciliteiten ; er wordt geen standpunt ingenomen,over woorden zoals "splitsing", "herfederalisering" of "regionalisatie" ; zo kan iedereen hieraan meedoen !
3. We nodigen iedereen uit om meer tijd te investeren in het bedenken van oplossingen , om respect voor, en kennis van elkander te hebben, en om aan een meer geïntegreerde ontwikkeling van Brussel en zijn periferie te werken
4. Door Brussel in een ruime en open ruimte in te schrijven, kunnen de krachten van de verschillende culturen in en rond Brussel ontbloeien. Een waterdicht schot tussen Brussel en zijn periferie opstellen betekent Brussel verstikken. Dit schot kan de werkelijke economische kracht van dit land afzetten. Dit schot verzwakt op een definitieve wijze de ruime Europese perspectieven die vandaag worden aangeboden. Dit schot is rond Brussel een muur oprichten. Als men dit vergeet, dan kunnen we nogmaals Brugge verzanden of Antwerpen van de Schelde afdichten
5. De Bretel is geen tegen-manifestatie maar is een aanvulling van De Gordel. De Gordel promoveert de Vlaamse taal en cultuur in Brussel en zijn periferie. Deze legitieme maar eenzijdige aanspraak en zijn homogene karakter weerspiegelen niet de veel complexere en gediversifieerd sociologische werkelijkheid
6. Om de sereniteit van beide initiatieven – De Bretel van Brussel en de Gordel – te garanderen, zijn de trajecten verschillend

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 12:13   #19
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
4. Door Brussel in een ruime en open ruimte in te schrijven, kunnen de krachten van de verschillende culturen in en rond Brussel ontbloeien. Een waterdicht schot tussen Brussel en zijn periferie opstellen betekent Brussel verstikken. Dit schot kan de werkelijke economische kracht van dit land afzetten. Dit schot verzwakt op een definitieve wijze de ruime Europese perspectieven die vandaag worden aangeboden. Dit schot is rond Brussel een muur oprichten.
Dit laat wat mij betreft geen enkele ruimte voor twijfel inzake de ware bedoelingen van de Beauffort.
Oud 27 augustus 2008, 12:29   #20
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de lijst met namen van deelnemers bekeken. Verontrustend is dat er nogal wat adellijke namen tussen zitten, sommigen vermelden hun titel of scharniernaam wel niet. Het zijn dan nog adellijke families die niets met Brussel of de rand te maken hebben, ik vraag me af waarom zich hun naam verbinden aan zulke nogal duidelijk partijdige en daarmee anti-Belgische evenementen? Het meest triestige voorbeeld hier is de naam Sebastien Breydel de Groeninghe (een advocaat) te zien opduiken. Dat zijn de rechtstreekse nazaten van Jan Breydel! De andere adellijke families komen een beetje van overal maar niet uit Brussel. Ook opvallend is dat het allemaal de jonge snaken van hun clan zijn. Moesten de ouderen nog leven, ze zouden een pandoering rond hun oren krijgen vrees ik. Ik vermoed dat de emails eerst en vooral het adresboekje van de inrichter bereikt hebben.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be