Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2008, 23:30   #1
Den Dolf
Vreemdeling

Den Dolf's schermafbeelding

Standaard Reportage vanuit zuid ossetie

http://www.1tv.ru/news/p3840

In deze Russische reportage worden de verwoestingen die de georgische criminelen hebben aangericht getoond.
Dankzij het snelle optreden van het Russische leger werd het Ossetische volk gered, de laffe georgissche misdadigers vluchtgen richting tiblisi.
Den Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 23:41   #2
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Allez, en nu nog een reportage van de Georgische media en we hebben een evenwichtig beeld over dit conflict. Jongens toch, moet er nog zand zijn?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 23:59   #3
Den Dolf
Vreemdeling

Den Dolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht

Allez, en nu nog een reportage van de Georgische media en we hebben een evenwichtig beeld over dit conflict. Jongens toch, moet er nog zand zijn?
daar zorgen BBC en CNN wel voor
Den Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 00:08   #4
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier nog andere beelden van de hoofdstad van Zuid-Ossetië : IT WAS A NICE BLOOMING CITY - Pictures from Tskhinval. http://ossetians.com/eng/news.php?ne...343da7a5b743ba

Men kan zich de vraag stellen wat er gebeurd zou zijn indien de Georgiërs en de Amerikanen hun slag gewonnen hadden. Van de Amerikanen weten we al dat er geen pottenkijkers aanwezig mogen zijn... of alleen deze die een toelating gekregen hebben (zie Irak!)

Nu is er een ander punt dat mij opvalt. Vele media hebben het er over dat het Russische antwoord disproportioneel was... ik gebruik liever: niet in verhouding... ten opzichte van de Georgische aggressie. Enne?... was de Georgische aggressie ook niet buiten verhouding ten opzichte van de zuid-ossetische strijdkrachten? Of mag die verhouding alleen maar bestaan ten voordele van de 'correcten'.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 25 augustus 2008 om 00:09.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 00:17   #5
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

In een andere thread heb ik de vraag gesteld over die Russische paspoorten... zonder hierover een afdoend antwoord te krijgen. Dus stel ik het probleem hier opnieuw.

Men verwijt Rusland dat ze Russische paspoorten aan iedereen uitdeelt. Zo speciaal is dat niet, omdat men ook in België met de Belgische nationaliteit gooit naar alle vreemdelingen, zodra ze 2 jaar in het land zijn.

Minder begrijpelijk is het, dat al deze burgers vroeger staatsburgers van de Sovjet-Unie waren. Er bestond geen Georgische nationaliteit of Russische nationaliteit. Het is toch logisch dat de burgers van een land zelf bepalen wat hun voorkeur is... vooral omdat ze voordien (een tien jaar terug) WEL Rus waren of mochten zijn.
Oud 25 augustus 2008, 07:12   #6
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet Sovjetburger zijn gelijk stond met Rus zijn.
En dan nog: binnen de grenzen van Georgië gelden de wetten van Georgië, of niet?
Oud 25 augustus 2008, 10:42   #7
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Ik denk niet Sovjetburger zijn gelijk stond met Rus zijn. En dan nog: binnen de grenzen van Georgië gelden de wetten van Georgië, of niet?
Dat is logisch! Maar wie heeft bepaald dat Georgië onafhankelijk zou worden en aan welke voorwaarden? Ik heb daar enkele video's gehoord over de geschiedenis van Georgië (de laatste 10 jaar) die bijzonder onverkwikkelijk zijn. Ik accepteer niet dat er daar een deus ex machina opstaat, die plots decreteert dat iedereen maar van nationaliteit moet veranderen.

Ik denk dat we dat exact kunnen vergelijken met de Belgische onafhankelijkheid in 1830. Een kleine groep besliste dat België onafhankelijk moest worden (geholpen door 94.000 Franse soldaten), terwijl de meerderheid van de Vlamingen bij Nederland wilden blijven. En wat als een deel van diegenen die afscheiden terug willen gaan naar Rusland... Mag dat niet volgens u?
Oud 25 augustus 2008, 11:22   #8
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Dat is logisch! En wat als een deel van diegenen die afscheiden terug willen gaan naar Rusland... Mag dat niet volgens u?
Natuurlijk mag dat. Zolang de Ossetiers maar beseffen dat het altijd mogelijk is om toe te treden tot de Russische Federatie maar ze verlaten is een andere kwestie. De Tsjetsjenen kunnen hen hier allicht meer over vertellen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 12:11   #9
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we dat exact kunnen vergelijken met de Belgische onafhankelijkheid in 1830. Een kleine groep besliste dat België onafhankelijk moest worden (geholpen door 94.000 Franse soldaten), terwijl de meerderheid van de Vlamingen bij Nederland wilden blijven. En wat als een deel van diegenen die afscheiden terug willen gaan naar Rusland... Mag dat niet volgens u?
Ja, naar mijn mening hebben zij het recht en de vrijheid zelf hun toekomst te bepalen, zoals elk volk.
Oud 25 augustus 2008, 13:37   #10
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Natuurlijk mag dat. Zolang de Ossetiers maar beseffen dat het altijd mogelijk is om toe te treden tot de Russische Federatie maar ze verlaten is een andere kwestie. De Tsjetsjenen kunnen hen hier allicht meer over vertellen.
Daar is wel een klein verschil. De Tsetsjenen zijn begonnen met een Jihadoorlog tegenover naburige staten ... en de Ossetieërs hebben dit niet met Georgië gedaan...
Oud 25 augustus 2008, 14:27   #11
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier nog andere beelden van de hoofdstad van Zuid-Ossetië : IT WAS A NICE BLOOMING CITY - Pictures from Tskhinval. http://ossetians.com/eng/news.php?ne...343da7a5b743ba
De beelden lijken te tonen dat burgers het doelwit waren.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 15:24   #12
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar is wel een klein verschil. De Tsetsjenen zijn begonnen met een Jihadoorlog tegenover naburige staten ... en de Ossetieërs hebben dit niet met Georgië gedaan...
De Osseten zouden het statuut kunnen krijgen van een autonome deelrepubliek. Maar ik dacht dat de kwestie van de autonome deelrepublieken een aantal jaren terug was voorgelegd aan het Constitutioneel Hof. Dit Hof had beslist om bepaalde vormen van autonomie terug te schroeven om te voorkomen dat de Russische Federatie zou uiteenvallen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be