![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1. Klopt bovenstaand bericht of gaat het hier om desinformatie ? 2. Indien het klopt wilde ik graag wat uitleg vragen ... vooral naar de waarom van de zaak ? mvg. Sint Ignacius ps. gelieve niet in een spelletje NVAbashing te vervallen , indien mogelijk zou ik ingeval van een affirmatief antwoord op 1 graag o.a. een antwoord op 2 krijgen van een NVA'er.
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 30 mei 2008 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik snap hem ook niet goed, als republikein moet je er toch automatisch tegen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het VB is voor, de NVA/DeWever is tegen. De separatisten die samen met de Walen Belgie stap voor stap gaan afbreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezien het het VB was dat deze amendementen indiende zou het me niet verwonderen dat de N-VA tegenstemde. Het zou niet de eerste keer zijn dat het gebeurde. Vergeet niet dat de N-VA een pro-monarchistische partij als kartelpartner heeft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 mei 2008 om 19:56. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() NVa wentelt zich in iedere stront zolang ze maar postjes krijgen
![]() Erger dan een Tsjeef ? een bekeerde tsjeef ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, omdat je republikein bent steun je dus niet automatisch de voorstellen van het VB om de Belgische monarchie NIET langer te pamperen.
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar voor mij ligt de nadruk toch op de tweede vraag. WAAROM doet de nva dit ? Toegegeven , ik heb ondertussen wel een paar verklaringen gelezen, maar voorlopig wil ik de nva toch nog de kans geven om een alternatieve uitleg te geven. 1. het komt van het VB en dus stemt nva DAAROM tegen 2. de nva wil zijn kartelpartner te vriend houden en dit is een of ander compromis Ik hoopte dat de nva misschien een andere uitleg had, ik ben ergens wel nieuwsgierig eigenlijk. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze dat haar monarchistische partner waard is moet ze bewijzen. En hoe doe je dat beter dan door je af te zetten tegen de partij die in dezelfde wieg werd geboren?
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ondertussen is het einde van Begie nabij....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De NV-A moet zich natuurlijk schikken naar de wensen van de regering. Als een coalitiepartij niet meestemt met de coalitiepartners geeft dat in de eerste plaats een gebrek aan eenheid aan, in de tweede plaats geeft het een signaal van vertrouwensbreuk af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ze bleef in de oppositie en bij de vertrouwensstemming voor de regering kwam er zelfs een onthouding. Dus claimen dat ze zich moet schikken lijkt me ergens vreemd en - tenzij ik een belangrijk detail gemist heb - onlogisch ? mvg. Sint Ignacius
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat deed hij dus niet. Trek dus je conclusies.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig hebben wij maar één weverke en niet zoals in het liedje " De vier weverkes".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot voor de laatste verkiezingen, heeft de NVA ons voorgehouden dat ze niet in zee gaan met het Blok.
Nu doen ze dus wat hun verkiezingsbelofte was. Niks geen probleem dus. (wat niet betekent dat het niet spijtig is dat die dotaties vervangen worden door een overlevingspensioen voor die ene, en een werklozenvergoeding voor die twee andere)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat sloeg op een kartel. Niet op wetsvoorstellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |