![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() "De Belgen staan voor de keuze: ofwel langer werken, maar dan echt veel langer, of meer migranten toestaan", zegt VUB-demograaf Ron Lestaeghe in Het Nieuwsblad (20/03/04). Hij waarschuwt dat er grondig moet ingegrepen worden om de pensioenen betaalbaar te houden. Momenteel onderzoekt de kamercommissie Sociale Zaken hoe de vergrijzing betaalbaar gehouden kan worden, maar volgens Ron Lestaeghe zijn er geen honderd manieren om dit te doen. "Zelfs meer kinderen per gezin zijn niet onmiddellijk een oplossing. Hij zou het een goede zaak vinden mochten er jaarlijks 10.000 migranten meer het land instromen dan de 15.000 die nu gemiddeld worden toegelaten. Bovendien zegt dhr. Lestaeghe dat we mensen moeten zoeken van buiten de Europese Unie, uit landen waar nog een goed onderwijs en een grote bevolkingsgroei is. Tot slot vindt hij dat oudere werknemers sowieso langer aan het werk moeten blijven.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wacht maar tot die nieuwe Europese lidtstaten er zijn. Dan worden we overspoeld door Oost-Europese 'jongeren'.
Daarna de toestand evalueren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze kunnen onmiddelijk die pakweg 10000 langdurig openstaande jobs invullen die nu nog steeds openstaan om dat wij die vacatures "te-vie", "te-lastig", "te-onregelmatige-uren" "ik-kan-het-mij-permitteren-iets-anders-te-zoeken" jobs vinden.
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() we hebben nog geen werklozen genoeg ofwa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij ons gaan een paar jaar later de grenzen over. Uiteraard zijn de beste die willen migreren dan al lang ergens anders gevestigd.
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat zou de wereld toch fijn zijn mochten we gaan wonen waar we graag zouden willen - Wat zou de wereld toch fijn zijn mochten we werknemers aanwerven waar we maar willen -
Wat zou de wereld toch fijn zijn mochten we de mensen die we niet meer nodig hebben maar dumpen waar we willen Wat zou de wereld toch fijn zijn als we naar hartelust mochten diskrimineren Wat zou de wereld toch fijn zijn mocht ik mijn hebbedingetjes behouden, maar die van een ander mocht afpakken naar believen ... Dat gezeur over ..wij moeten met zijn allen langer werken... De oudere (??) werknemers worden gedumpt wegens te duur & met het argument dat ze de jongere ook een kans moeten geven. die jongeren die vandaag denken dat ze tot hun 75 en ouder zullen moeten werken gaan zwaar verschieten dat ze op hun 45 of jonger ploteseling hun job aan een jongere moeten afgeven. De laatste plaats waar ik dat verwachtte was in de politiek - maakt er iemand eens een lijstje van oudere politici van minder dan 50 jaar die uitgerangeert worden om een plaatsje aan een jongere te gunnen ?
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() meer dan 400000 werklozen voor 10000 jobs als je dat niet kan invullen snap ik het niet zenne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() ga u gezever maar eens vertellen tegen al die mensen die recent ontslagen zijn.
en er zijn hier in vlaanderen ook mensen van vreemde origine belg of niet die geen werk hebben ,zouden we dan niet eersrt zorgen dat de mensen in belgie werk hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() wacht tot ge zelf ontslagen word of 50+bent we zullen dan eens zien hoeveel kans ge nog maakt op de arbeidsmarkt.
ge moet altijd niet zo overtuigd zijn van uw eigen gelijk,uit ervaring leert ge. en het is me al dikwijls opgevallen dat wat politiekers zeggen dikwijls uit eigenbelang gebeurd. denkt ge nu echt dat die mensen die naar hier zouden komen om te werken, al ons vuil werk zullen komen doen,en wat als zij dan op hun beurt ontslagen worden, welke kas gaat dit dan betalen. problemen lost men niet op door er andere te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helaas dat goed onderwijs over het algemeen tot het gevolg heeft dat de mensen die kinderen kunnen maken dit langer uitstellen, en het aantal beperken. Om zo een hogere levensstandaard NU te kunnen verwezelijken. Vanwaar komen de meesten nu naar hier gekropen, gereden of gevlogen?Desnoods containerladingent egelijk? Eneuh, ik heb me er al lang bij neergelegd dat ik tot mijn dood ga moeten werken, en ik zie er niet tegenop.Waar ik wel tegenop zie is het feit dat ik meer dan de helft van mijn verwezelijkingen qua werk afgeef aan de staat en zo een negatieve spiraal in gang houd.
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot ze uitkeringsgerechtigd zijn ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() TomB
Europees Commissievoorzitter Geregistreerd op: 6-1-2003 Berichten: 8139 Woonplaats: US Geplaatst: Vr Maa 26, 2004 19:21 Onderwerp: Re: Het is niet omdat er in België mensen zijn die niet will -------------------------------------------------------------------------------- doornroosje schreef: wacht tot ge zelf ontslagen word of 50+bent we zullen dan eens zien hoeveel kans ge nog maakt op de arbeidsmarkt. Al eens over nagedacht om uw eigen plaats te creeren op de arbeidsmarkt? _________________ -- Bent u dikwijls trots wanneer u alleen bent? droom stil verder jongen |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() boer_bavo
Minister Geregistreerd op: 28-2-2003 Berichten: 3709 Woonplaats: op verlof in België Geplaatst: Vr Maa 26, 2004 19:13 Onderwerp: Re: Het is niet omdat er in België mensen zijn die niet will -------------------------------------------------------------------------------- . Waarom moeten mensen een uitkering hebben als ze niet willen werken? ------------------------------------------------------------------------------------- dus al die werkelozen in belgie zijn luiaarts volgens u. ik dacht nochtans dat de regering ook geen jobs heeft voor deze mensen. ikzelf beste heb 36 jaar gewerkt bij belgacom, weet ge wel das die firma die het begrotingstekort gespijst heeft met 5 miljard euro, en nu ben ik op brugpensioen omdat ze 11000 mensen hebben laten afvloeien sinds 1997. gaat gij die jobs creeren. straffe gast ------------------------------------------------------------------------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals we nu bezig zijn vrees ik dat onze pensioenen nog vlugger in het gedrang zullen komen! Er ligt letterlijk en figuurlijk een bom onder... |
|
![]() |
![]() |