Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2004, 11:15   #1
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

"De Belgen staan voor de keuze: ofwel langer werken, maar dan echt veel langer, of meer migranten toestaan", zegt VUB-demograaf Ron Lestaeghe in Het Nieuwsblad (20/03/04). Hij waarschuwt dat er grondig moet ingegrepen worden om de pensioenen betaalbaar te houden. Momenteel onderzoekt de kamercommissie Sociale Zaken hoe de vergrijzing betaalbaar gehouden kan worden, maar volgens Ron Lestaeghe zijn er geen honderd manieren om dit te doen. "Zelfs meer kinderen per gezin zijn niet onmiddellijk een oplossing. Hij zou het een goede zaak vinden mochten er jaarlijks 10.000 migranten meer het land instromen dan de 15.000 die nu gemiddeld worden toegelaten. Bovendien zegt dhr. Lestaeghe dat we mensen moeten zoeken van buiten de Europese Unie, uit landen waar nog een goed onderwijs en een grote bevolkingsgroei is. Tot slot vindt hij dat oudere werknemers sowieso langer aan het werk moeten blijven.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 11:27   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Wacht maar tot die nieuwe Europese lidtstaten er zijn. Dan worden we overspoeld door Oost-Europese 'jongeren'.

Daarna de toestand evalueren.
Oud 26 maart 2004, 11:37   #3
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Wacht maar tot die nieuwe Europese lidtstaten er zijn. Dan worden we overspoeld door Oost-Europese 'jongeren'.

Klopt: 1 Mei komen ze.

Ze kunnen onmiddelijk die pakweg 10000 langdurig openstaande jobs invullen die nu nog steeds openstaan om dat wij die vacatures "te-vie", "te-lastig", "te-onregelmatige-uren" "ik-kan-het-mij-permitteren-iets-anders-te-zoeken" jobs vinden.
Oud 26 maart 2004, 13:45   #4
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

we hebben nog geen werklozen genoeg ofwa
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 13:46   #5
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
we hebben nog geen werklozen genoeg ofwa
Brilleke kopen en Herman zijn stukske herlezen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 13:48   #6
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Klopt: 1 Mei komen ze.

Ze kunnen onmiddelijk die pakweg 10000 langdurig openstaande jobs invullen die nu nog steeds openstaan om dat wij die vacatures "te-vie", "te-lastig", "te-onregelmatige-uren" "ik-kan-het-mij-permitteren-iets-anders-te-zoeken" jobs vinden.
Helaas mogen ze dan nog niet naar België komen. Maar wel naar het VK. We weten al waar de economie over 3 jaar zal bloeien.

Bij ons gaan een paar jaar later de grenzen over. Uiteraard zijn de beste die willen migreren dan al lang ergens anders gevestigd.
Oud 26 maart 2004, 13:56   #7
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Wat zou de wereld toch fijn zijn mochten we gaan wonen waar we graag zouden willen - Wat zou de wereld toch fijn zijn mochten we werknemers aanwerven waar we maar willen -
Wat zou de wereld toch fijn zijn mochten we de mensen die we niet meer nodig hebben maar dumpen waar we willen
Wat zou de wereld toch fijn zijn als we naar hartelust mochten diskrimineren
Wat zou de wereld toch fijn zijn mocht ik mijn hebbedingetjes behouden, maar die van een ander mocht afpakken naar believen

...

Dat gezeur over ..wij moeten met zijn allen langer werken...
De oudere (??) werknemers worden gedumpt wegens te duur & met het argument dat ze de jongere ook een kans moeten geven. die jongeren die vandaag denken dat ze tot hun 75 en ouder zullen moeten werken
gaan zwaar verschieten dat ze op hun 45 of jonger ploteseling hun job aan een jongere moeten afgeven.
De laatste plaats waar ik dat verwachtte was in de politiek -
maakt er iemand eens een lijstje van oudere politici van minder dan
50 jaar die uitgerangeert worden om een plaatsje aan een jongere te gunnen ?
Oud 26 maart 2004, 16:06   #8
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

meer dan 400000 werklozen voor 10000 jobs als je dat niet kan invullen snap ik het niet zenne
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 16:10   #9
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
meer dan 400000 werklozen voor 10000 jobs als je dat niet kan invullen snap ik het niet zenne
In België wordt je aangemoedigd om niet te werken. Meer moet je er niet achter zoeken.
Oud 26 maart 2004, 16:27   #10
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
"De Belgen staan voor de keuze"
Spirit staat ook voor de keuze: ophoepelen of ophoepelen. 8)
Oud 26 maart 2004, 17:34   #11
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

ga u gezever maar eens vertellen tegen al die mensen die recent ontslagen zijn.
en er zijn hier in vlaanderen ook mensen van vreemde origine belg of niet die geen werk hebben ,zouden we dan niet eersrt zorgen dat de mensen in belgie werk hebben.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 17:39   #12
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
zouden we dan niet eersrt zorgen dat de mensen in belgie werk hebben.
Het is niet omdat er in België mensen zijn die niet willen werken dat we geen mensen naar hier kunnen laten komen die wél willen werken.
Oud 26 maart 2004, 17:54   #13
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

wacht tot ge zelf ontslagen word of 50+bent we zullen dan eens zien hoeveel kans ge nog maakt op de arbeidsmarkt.
ge moet altijd niet zo overtuigd zijn van uw eigen gelijk,uit ervaring leert ge.
en het is me al dikwijls opgevallen dat wat politiekers zeggen dikwijls uit eigenbelang gebeurd.
denkt ge nu echt dat die mensen die naar hier zouden komen om te werken, al ons vuil werk zullen komen doen,en wat als zij dan op hun beurt ontslagen worden, welke kas gaat dit dan betalen.
problemen lost men niet op door er andere te maken.
Oud 26 maart 2004, 18:13   #14
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
wacht tot ge zelf ontslagen word of 50+bent we zullen dan eens zien hoeveel kans ge nog maakt op de arbeidsmarkt.
ge moet altijd niet zo overtuigd zijn van uw eigen gelijk,uit ervaring leert ge.
en het is me al dikwijls opgevallen dat wat politiekers zeggen dikwijls uit eigenbelang gebeurd.
denkt ge nu echt dat die mensen die naar hier zouden komen om te werken, al ons vuil werk zullen komen doen,en wat als zij dan op hun beurt ontslagen worden, welke kas gaat dit dan betalen.
problem lost men niet op door er andere te maken.
Waarom moeten mensen een uitkering hebben als ze niet willen werken?
Oud 26 maart 2004, 18:21   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Bovendien zegt dhr. Lestaeghe dat we mensen moeten zoeken van buiten de Europese Unie, uit landen waar nog een goed onderwijs en een grote bevolkingsgroei is. Tot slot vindt hij dat oudere werknemers sowieso langer aan het werk moeten blijven.

Helaas dat goed onderwijs over het algemeen tot het gevolg heeft dat de mensen die kinderen kunnen maken dit langer uitstellen, en het aantal beperken.
Om zo een hogere levensstandaard NU te kunnen verwezelijken.

Vanwaar komen de meesten nu naar hier gekropen, gereden of gevlogen?Desnoods containerladingent egelijk?

Eneuh, ik heb me er al lang bij neergelegd dat ik tot mijn dood ga moeten werken, en ik zie er niet tegenop.Waar ik wel tegenop zie is het feit dat ik meer dan de helft van mijn verwezelijkingen qua werk afgeef aan de staat en zo een negatieve spiraal in gang houd.
Oud 26 maart 2004, 18:21   #16
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al eens over nagedacht om uw eigen plaats te creeren op de arbeidsmarkt?
Oud 26 maart 2004, 18:32   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
zouden we dan niet eersrt zorgen dat de mensen in belgie werk hebben.
Het is niet omdat er in België mensen zijn die niet willen werken dat we geen mensen naar hier kunnen laten komen die wél willen werken.
Natuurlijk willen ze hier komen werken maar hoelang ?
Tot ze uitkeringsgerechtigd zijn ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 19:03   #18
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

TomB
Europees Commissievoorzitter

Geplaatst: Vr Maa 26, 2004 19:21 Onderwerp: Re: Het is niet omdat er in België mensen zijn die niet will

--------------------------------------------------------------------------------

doornroosje schreef:

Al eens over nagedacht om uw eigen plaats te creeren op de arbeidsmarkt?

droom stil verder jongen
Oud 26 maart 2004, 19:20   #19
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

boer_bavo
Minister

Geplaatst: Vr Maa 26, 2004 19:13 Onderwerp: Re: Het is niet omdat er in België mensen zijn die niet will

--------------------------------------------------------------------------------

.

Waarom moeten mensen een uitkering hebben als ze niet willen werken?
-------------------------------------------------------------------------------------
dus al die werkelozen in belgie zijn luiaarts volgens u.
ik dacht nochtans dat de regering ook geen jobs heeft voor deze mensen.
ikzelf beste heb 36 jaar gewerkt bij belgacom, weet ge wel das die firma die het begrotingstekort gespijst heeft met 5 miljard euro, en nu ben ik op brugpensioen omdat ze 11000 mensen hebben laten afvloeien sinds 1997.
gaat gij die jobs creeren.
straffe gast

-------------------------------------------------------------------------------------
Oud 26 maart 2004, 19:47   #20
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
"De Belgen staan voor de keuze: ofwel langer werken, maar dan echt veel langer, of meer migranten toestaan", zegt VUB-demograaf Ron Lestaeghe in Het Nieuwsblad (20/03/04). Hij waarschuwt dat er grondig moet ingegrepen worden om de pensioenen betaalbaar te houden. Momenteel onderzoekt de kamercommissie Sociale Zaken hoe de vergrijzing betaalbaar gehouden kan worden, maar volgens Ron Lestaeghe zijn er geen honderd manieren om dit te doen. "Zelfs meer kinderen per gezin zijn niet onmiddellijk een oplossing. Hij zou het een goede zaak vinden mochten er jaarlijks 10.000 migranten meer het land instromen dan de 15.000 die nu gemiddeld worden toegelaten. Bovendien zegt dhr. Lestaeghe dat we mensen moeten zoeken van buiten de Europese Unie, uit landen waar nog een goed onderwijs en een grote bevolkingsgroei is. Tot slot vindt hij dat oudere werknemers sowieso langer aan het werk moeten blijven.
Onze pensioenen, door de vergrijzing van onze bevolking, zouden in het gedrang komen binnen X-jaar: dat wil ik wel geloven, zoiets moet uit te rekenen vallen. Nog veel meer duizenden migranten naar hier laten komen zal dit op termijn oplossen??? Wanneer we zien wat voor een fantastische aanwinst voor onze maatschappij ze nu al verwezenlijken (... toch een groot deel onder hen) begrijp ik het niet goed... Of men zou goed moeten bepalen en controleren WIE er het land binnenkomt en onder welke VOORWAARDEN !
Zoals we nu bezig zijn vrees ik dat onze pensioenen nog vlugger in het gedrang zullen komen! Er ligt letterlijk en figuurlijk een bom onder...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be