![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Piano,
ik zie op je webstek over Eichmann dat je stelt dat de nazi's de Poolse elite geliquideerd hebben. Ten dele zal je wel gelijk hebben, maar het ware wetenschappelijk opportuner te meldden dat er zo'n 4.000 vooraanstaande Polen zijn vermoord door de Russen bij Katyn en een ander deel in Siberië terecht is gekomen. Waarom staat dat niet in die tekst? Nu krijg je een zeer eenzijdig beeld. En niet dat ik de nazi's wil goedpraten, maar het gaat er over hoe je met geschiedenis omgaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In die tussenperiode (1.09.1939-22.06.1941) was het gebied waar Katyn ligt (kort bij Smolensk) in handen van de Sovjets. De slachting bij Katyn vond plaats in maart 1940, en valt volledig op rekening van de Sovjets te schrijven. Ik dacht toch dat dit voor de historici al een tijd een uitgemaakte zaak was? Ik weet dat daar erg lang een controverse rondom is geweest, en dat die slachting in Katyn aanvankelijk door de Sovjets aan de Duitsers werd toegeschreven. Maar dat is ondertussen weerlegd. De nazi's deden dat al tijdens de inval in Rusland, en dat werd later bevestigd door de historici. Eichmann heeft dus helemaal niks te zien met wat er in Katyn is gebeurd. Waarom moet ik daar dan melding van maken op die bewuste site over Eichmann?
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. Het alleen de Duitsers waren die Polen aangevallen hebben. 2. Het enkel maar Duitsers waren die massaslachtingen hebben aangericht. Al was het maar als voetnoot, het zou het stuk over Eichmann, wat op punt van bronnen en ander materiaal vrij degelijk oogt, waarheidsgetrouwer maken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
Ik ken persoonlijk genoeg rechtse en extreemrechtse websites (ook Nederlandstalige) die beantwoorden aan jouw verzuchtingen: 5 woorden over de collaboratie versus 5000 woorden over de volksrepressie in september 1944, en dat met het enige doel de collaboratie te minimaliseren. Het is maar hoe je 'de waarheid' beziet en hoeverre ze beantwoord aan je eigen beeld van 'de waarheid'. Natuurlijk werden er door de Sovjets ook massamoorden en deportaties gehouden. Ook waren de nazi's niet de eersten die pogroms onder de joden hielden. Zelfs in de jaren die voorafgingen aan de Duitse bezetting van Polen en het westelijke deel van Rusland, werden de joden vervolgd door zowel de Polen, de Wit-Russen als door de Russen. Ik zal daar zeker nog wel aandacht aan besteden, maar dat is een verhaal apart (los van de nazi's en los van de Nieuwe Orde -vroeger en nu) en ik kan nu nog niet zeggen wanneer dat op mijn webstek komt te staan, want het is zeker geen prioriteit. Ik geloof ook niet dat je beseft hoeveel werk en research dat er achter elk webonderdeel van me achter zit. Als ik in dit tempo kan afwerken wat ik allemaal heb geprogrammeerd (zie de indexen) ben ik zeker al tot het einde van dit jaar bezig. Momenteel werk ik aan het deel over het Verdinaso, waarbij ik talloze werken (zowel voor- als tegenstanders) doorworstel. De ene zegt wit en de andere zegt zwart, geen gemakkelijke opgave om daaruit 'de waarheid' te reconstrueren. Over een aantal gegevens (omtrent het Verdinaso) bestaat gelukkig een bepaalde concensus, en die pik ik er als eerste uit. Er bestaan ook de eigen uitgaven (bvb Hier Dinaso!) en wat daar instaat kan natuurlijk ook niet ontkend worden. En zoals ik al hierboven afdoende uiteen heb gezet, heeft Eichmann helemaal niks te maken met de slachting in Katyn. Het is in elk geval zo dat, wanneer ik het verhaal van de slachting in Katyn zou vertellen, ik opnieuw een apart webonderdeel zou moeten aanmaken. Naast Het Waanzinnige Derde Rijk, zou ik het dan bvb De Waanzin van Stalin (of zoiets) kunnen heten. Maar dan ben ik over iets totaal anders bezig. Maar daar heb ik voorlopig geen tijd voor, want andere zaken gaan voor.
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() He shoots,he scores
![]()
![]() |
#7 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vraag niet dat je de nazi's goedpraat, maar ook dat je zaken in die context (over de rest doe ik geen uitspraak) niet mag weglaten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer iemand een boek schrijft over het bakken van taart, dan ga je toch niet zeiken omdat hij 'vergeet' te vermelden dat je in dezelfde oven ook rosbief kan bakken?
Het is weldegelijk correct, maar niet relevant.
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Uw revisionisme betreffende de rosbief is wansmakelijk en toont duidelijk uw voorkeur voor het zwakke rosbief tov. de fiere eigen Taart. Nog steeds wordt de taart het veroorzaken van obesitas verweten, terwijl de rosbief daar zeker ook tot heeft bijgedragen! Maar dat wordt door het links rosbiefisme gemakkelijkheidshalve vergeten! *insert personal attack* ZO, nu ga ik afloggen en me wentelen in mijn eigen wijsheid en het gelukzalige gevoel de Taart weer eens verdedigd te kunnen hebben tegenover de zwakke Rosbief-activisten/hippies.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hoort niet in een fiere Vlaamse oven. Daar bakken we enkel leeuwefillet in! Rosbief hoort enkel thuis in een gasoven, of in een camion op transport naar Rendac. Jullie multicultilinkiwinki's zouden alles toelaten. Eigen vlees eerst!
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() the Piano's mening over het Blok mag dan al heel éénzijdig zijn en dikwijls onjuist, zijn replicatie van de geschiedenis is wel degelijk gedetailleerd, objectief en genuanceerd. Blijkbaar hebben sommigen daar last mee, nietwaar Jan Hyoens?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() De Russen hebben trouwens 22.000 Poolse officieren afgemaakt en geen 4000. Ik denk gewoon dat iedere oorlog waanzin is, om welke reden die ook gevoerd wordt. kijk naar nog niet zolang geleden Rwanda...misschien niet vergelijkbaar...maar toch een teken dat we nog niks geleert hebben.
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me nochtans duidelijk dat in een studie over Eichmanns misdaden, de crapuulstreken van een ander niet relevant zijn, tenzij de omvang en reikwijdte van het werk een vergelijkende studie behelst over schurkenstreken over heel de aardkloot tijdens periode x-y-z van vorige eeuw o.i.d.
![]() |
![]() |