Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2008, 06:41   #1
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard jongeren LDD klagen wegens te weinig subsidies

De jongeren van LDD vinden dat Bert Anciaux hun onheus behandelt. Ze krijgen een subsidie van slechts 40.000 euro terwijl de 500 jongeren van Spirit (of hoe dat heet nu) 80.000 euro krijgen.

Ik zou gedacht hebben dat LDD die subsidies zou weigeren uit principe, wegens het gedachtegoed waar ze voor staan.

oja, bron : de zondag, allen naar de bakker

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 14 september 2008 om 06:42.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 07:31   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De jongeren van LDD vinden dat Bert Anciaux hun onheus behandelt. Ze krijgen een subsidie van slechts 40.000 euro terwijl de 500 jongeren van Spirit (of hoe dat heet nu) 80.000 euro krijgen.

Ik zou gedacht hebben dat LDD die subsidies zou weigeren uit principe, wegens het gedachtegoed waar ze voor staan.

lIBERAAL ZIJN EN DAN NOG SUBSIDIE'S EISEN?KNOOPT DAT MAAR EENS AAN ELKAAR Hé
Oud 14 september 2008, 13:05   #3
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Er zijn enkele plaatselijke LDD afdelingen die subsidies weigeren. Het is maar dat je het weet.

De redenering is overigens niet echt inconsistent. Je zou jezelf immers benadelen ten opzichte van je concurrenten indien je de subsidies weigert. Vergelijk het een beetje met de communisten: niemand eist dat ze alle zaken die een vrije markt bedrijf hen levert, weigeren, puur omdat het niet consistent zou zijn met hun ideologie.

Overigens; zo liberaal is LDD nu ook weer niet, dus ik vind het al chapeau dat sommige afdelingen subsidies weigeren.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 21:26   #4
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de zogenaamde liberalen van de ldd zullen, als ik de peilingen mag geloven, veel stemmen halen bij de volgende verkiezingen
dat verkiezingsresultaat zal de ldd in staat stellen om u en mij te bestelen omdat ze zogezegd mensen vertegenwoordigen
zij zullen met die diefstal geen zier inzitten
ze zullen de dotaties met vreugde incasseren en daarna met veel overtuiging en met uw en mijn geld zogezegd oppositie voeren of zogenaamd deelnemen aan het beleid

Laatst gewijzigd door Dope : 15 september 2008 om 21:29.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 06:11   #5
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:

LDD-jongeren verdienen geen subsidies maar internering.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 07:37   #6
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
lIBERAAL ZIJN EN DAN NOG SUBSIDIE'S EISEN?KNOOPT DAT MAAR EENS AAN ELKAAR Hé
Zo van 's morgens vroeg al beginnen roepen, zeg...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 12:27   #7
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Ik vergeet ook altijd hoe Spirit heet, tegenwoordig.

Met subsidies heb je altijd dit soort paradoxen. Het punt is natuurlijk dat subsidies eigenlijk afgepakt geld zijn. Anciaux & co pakt geld af van de belastingbetalers, en geeft dan een deel terug aan sommigen, naar eigen goesting en voorkeur; de Staat in volle actie, dus. Punt is dat die LDD-ers natuurlijk ook belastingbetalers zijn, Anciaux heeft ook bij hen fiscusgewijs legaal gepikt, en dan ontstaat vlot de neiging om uw part terug te eisen. Het is zoals de frammesons die tegen subsidie aan kerken waren, maar uiteindelijk toch zelf ook subsidies aannamen. De juiste oplossing is natuurlijk om �*lle staatsubsidies af te schaffen.
Oud 16 september 2008, 18:00   #8
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Enkel wat de volksgemeenschap beschermt, verdedigt, rijker maakt (niet enkel op materieel vlak),... verdient subsidie en andere steun. Juist daarom dat politiek moet bedreven worden door een open elite met de steun van een eenheidspartij die het volledige volk omvat. Aangezien daarin geen plaats is voor andere politieke partijen (past enkel in de parlementaire plutocratie), dienen zij ook geen subsidies te krijgen. Liberale personen verdienen enkel internering om hen burgerzin en gemeenschapszin bij te brengen. Liberale organisaties worden uiteraard buiten de wet gesteld. Brrr... alweer "totalitair"...
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 18:20   #9
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Enkel wat de volksgemeenschap beschermt, verdedigt, rijker maakt (niet enkel op materieel vlak),... verdient subsidie en andere steun. Juist daarom dat politiek moet bedreven worden door een open elite met de steun van een eenheidspartij die het volledige volk omvat. Aangezien daarin geen plaats is voor andere politieke partijen (past enkel in de parlementaire plutocratie), dienen zij ook geen subsidies te krijgen. Liberale personen verdienen enkel internering om hen burgerzin en gemeenschapszin bij te brengen. Liberale organisaties worden uiteraard buiten de wet gesteld. Brrr... alweer "totalitair"...
Ik hou het op 'ondoordacht', 'naïef', 'utopisch' en 'puberaal'.

16 jaar, jij?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 19:18   #10
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

wat een mietjes. subsidies, toch zo een vies woord voor die mannen
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:22   #11
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:

Hilarisch.
Oud 16 september 2008, 20:28   #12
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe erg is het niet gesteld met de particratie als ze niet kunnen overleven zonder subsidies.
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 15:53   #13
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
LDD-jongeren verdienen geen subsidies maar internering.
dit is de meest ongefundeerde en absurdste uitspraak die ik het afgelopen jaar gehoord heb...

no comment
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 15:55   #14
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Bestaan die dan?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 17:50   #15
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
dit is de meest ongefundeerde en absurdste uitspraak die ik het afgelopen jaar gehoord heb...

no comment
Ik vond ze meer dan terecht. Een pluim voor Félicien.
Oud 17 september 2008, 18:50   #16
nun
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik vond ze meer dan terecht. Een pluim voor Félicien.
Iedereen die niet met de grote volkspartij akkoord is interneren, en als ge daartegen zijt, dan zijt ge nen egöist.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 19:24   #17
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
Iedereen die niet met de grote volkspartij akkoord is interneren, en als ge daartegen zijt, dan zijt ge nen egöist.
Iedereen die geen dikke egoïst is, moet maar creveren?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be