![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor de mogelijkheid voor vervroegde verkiezingen op regionaal niveau ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
19 | 63,33% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
11 | 36,67% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind het nog altijd niet kunnen dat Vlaanderen gegijzeld wordt door een onnozele wet dat regionale verkiezingen moeten samenvallen met Europese verkiezingen. Wie dat heeft uitgevonden ?
![]() Vervroegde Vlaamse verkiezingen had ons heel dat debacle en de overwinning van de Walen ons kunnen besparen. Ik vind dat die cinema lang genoeg geduurd heeft. Er moeten Vlaamse en federale verkiezingen komen in november. Die federale zijn toch ook al niet grondwettelijk omwille van BHV, dus waarom ons daar nog aan storen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Dit land moet dringend een reboot krijgen, dees is belachelijk
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Is niet mogelijk dacht ik, de Vlaamse regering blijft aan voor 5 jaar.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Federale verkiezingen in november ? Zó rap zijn ze niet in Brussel ! Niet grondwettelijk ? De vorige verkiezingen werden ook afgeschilderd als ongrond..."Men" zegt er niet bij dat de REGERING hierin het laatste woord heeft en alles grondwettelijk kan maken !!! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() dit is het beste voorstel dat ik dit jaar gelezen heb
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() verkiezingen in juni , dan gaan ze een ganse zomer herkauwen om te beginnen in september , wat n leven
wel nu : verkiezingen op 1 april , wat pallaveren ( als er nog te pallaveren valt ) en JMd kan als vlaams minister president beginnen op maandag 30/6/2009 en ik kan met een gerust gevoel den eerste op vakantie |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() verkiezingen in juni , dan gaan ze een ganse zomer herkauwen om te beginnen in september , wat n leven
wel nu : verkiezingen op 1 april , wat pallaveren ( als er nog te pallaveren valt ) en JMd kan als vlaams minister president beginnen op maandag 30/6/2009 en ik kan met een gerust gevoel den eerste op vakantie |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() maandag 29/6
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zomaar de regels aanpassen als het je beter uitkomt is niet echt democratisch vind ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Dat klopt; alleen Kamer en Senaat kunnen vroegtijdig ontbonden worden. De deelstaatparlementen en het Europees parlement niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() ik zeg ni vroegtijdig ontbinden , gewoon vroeger herkiezen en de nieuwe laten starten op de vervaldag vd ouwe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoog tijd dat men mij tot keizer voor het leven kroont.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen omdat het niets zou veranderen. Denkt u dat de modale Vlaming een grote TV-kijker van "De Zevende Dag" is? Denkt u dat de modale Franstalig een grote TV-kijker van "Mise au Point" of "Controverse" is? Nee, liever de spelletjes van Nagui en Jean-Luc Reichmann op zondagmiddag voor de Franstaligen en iets anders voor de Vlamingen. Waren de verkiezingen in België niet verplicht, ben ik er 100% zeker van dat de grote meerderheid in dit land niet zou gaan stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Indien er nu ongrondwettelijke verkiezingen plaats vinden, en indien dat illegale parlment "zichzelf dan goedkeurt" kunnen we eigenlijk met recht en rede van een staatsgreep spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Ik benvoor het koppelen van alle verkiezingen op het niveau van de Vlaamse en Europese verkiezingen. Maak dus ook van het federaal parlement een legislatuur parlement met een termijn van 5 jaar. Een van de redenen waarom de politieke toestand zo instabiel is zijn de steeds om de 1,5 �* 2 jaar wederkerende verkiezingscampagnes waardoor men zowel langs Vlaamse als Waalse kant schrik heeft om z'n nek uit te steken uit schrik om door de oppositie afgestraft te worden bij de volgende kiezing. Hierdoor blijft alles gewoon vaststeken. Op deze manier vermijdt je ook assymetrische regeringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik alvast niet.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Als je effectief goed bestuurt moet je toch geen schrik hebben van de volgende verkiezingen. Het is net omdat het volk telkens geschoffeerd en bedrogen wordt dat men schrik heeft van verkiezingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind zo'n legislatuurparlement dikke onzin. |
|
![]() |
![]() |