![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want ik rook!
Duitse artsen willen dat roken voortaan als een ziekte wordt gezien. Ze spreken deels ook uit eigenbelang. Een lifestyleprobleem? Dat gaat er bij de Duitse Bundesärztekammer niet in.'Rokers zijn ziek en dienen daarom ook als zieken behandeld te worden', stelde het College van Artsen onlangs tijdens een hoorzitting over verslaving. ‘De inschatting dat roken als lifestyleprobleem door een sterke wil of via groepsgesprekken op te lossen is, doet tekort aan het probleem’, aldus woordvoerder Hans-Jörg Freese. De eis om rokers als zieken te kwalificeren klinkt misschien nobel, maar er speelt ook eigenbelang mee. Voor de behandeling van ‘zieke rokers’ dienen er namelijk ook ‘vergoedingstechnische omstandigheden voor behandeling’ gecreëerd te worden. In normaal Nederlands: de artsen willen voor een uitgebreidere behandeling van rokers ook meer geld. http://www.depers.nl/buitenland/2466...ulp-nodig.html Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 23 september 2008 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk eerder dart ze terugbetaling van de "Krankenkasse" willen van dure behandelingen,in feite is dat ezen zuiver wiskundige zaak : reken uit wat rookverslavingen aan de gemeenschap kost, trek daar de accijnzen van af - indien het saldo nog altijd ongunstig is voor de gemeenschap zou het misschien financieël gunstig zijn om een ziektekosten gedekte behandeling te overwegen.
Anderzijds hebben die dokters wel degelijk een punt : nog steeds zorgen de sigaretttenfabrikanten ervoor dat ze de tabak zodanig bewerken dat de kansen op een fysieke verslaving zo groot mogelijk zijn. Dergelijke fabricage beletten schijnt zo goed als onmogelijk. Ook de simpele waarheid dat als je op je 15de met roken begint er een zeer grote kans is dat je het op je 45ste moet afleren indien je een lang gelukkig gezond leven wenst en dat het afleren van het roken je veel moeite en geld zal kosten heeft weinig invloed op de "harde rokerskern" - dus waarom die mensen die problemen hebben met "afkicken" niet helpen ?
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben dus ook compleet knetter
![]() Nu goed, van mij waren er het al velen eens ![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang het maar niet chronisch wordt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is roken een ziekte om mee thuis te blijven in ziekenkas? In dat geval begin ik terug te roken.
Zie je de controle dokter al langs komen? "Rook je nog meneer?" "Ja, nog zeker tien per dag." "Allez, ik zal u nog vier weken schrijven." Laatst gewijzigd door HAMC : 25 september 2008 om 09:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Misschien is bedoeld, dat je moet zot zijn om te roken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
De cijfers die je aanhaalt zijn niet helemaal juist maar toch wel ongeveer, ik begon op mijn twaalf met roken en ik ben gestopt op mij 47. Geld heeft het niet gekost, moeite destemeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Het is te zeggen, toen ik begon, in die tijd was je een janet als je niet rookte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Moesten ze zich werkelijk bekommeren om de mensen zouden ze gewoon sigaretten trachten te verbieden. Maarja, tis natuurlijk gemakkelijker om eerst zijn eigen zakken te vullen op het leed van de anderen.
De ene zijn dood is de andere zijn brood? Laatst gewijzigd door captain jack : 25 september 2008 om 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Wat is dat misschien? Nietnet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() rokers zijn eigenlijk zelfmoordenaars ( hart, longen ,bloedvaten, ogen, huid,... alles gaat er door kapot )
|
![]() |
![]() |