![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik moest aan de grap van Kamagurka denken bij dit bericht: 'De leider van de wereld wordt verkozen door een handvol Amerikanen. En dat noemen ze dan democratie'. De presidentiële verkiezingscampagnes beginnen meer en meer op 'spel zonder grenzen' te lijken. Een hindernissenparcours waar iedereen vrij en ongehinderd de meest belachelijke obstakels mag plaatsen om de kandidaten te doen struikelen. Als TV nog wat belangrijker wordt, kan zo zelfs Mickey Mouse zelve ooit president worden als 'figuur die de Amerikanen het meeste vertrouwen inboezemt'. Want als ik op grond van het bovenstaande doorredeneer, waarom nog eigenlijk een president? Althans, waarom die man van macht voorzien? Als men wint omdat men het beste de rol van president kan spelen, waarom hem (of haar, ooit) dan ook niet meer geven dan wat men aan een acteur zou toevertrouwen: een goed geschreven scenario, in dit geval met genoeg tekst voor vier jaar. Alleszins beter dan ethische staatsbullebakkerij, terrorisme-oorlogen en 'high income taxcuts' in een saus van budgetontsporingen. Ceremonies en rituelen, meer niet. Mr. President, just say the lines, shake the hands, wave around a bit and back in yr. box. Decentraliseren en Washington afbouwen. Het zwaartepunt terug naar de staten. Waarom niet?
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De democratie van de USA is doodziek. Door en door corrupt. Maar ze zijnn wel zo gesofistikeerd, dat ze de corruptie in de wettelijkheid geïntegreerd hebben... Dat is het probleem, en niets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat zich in Europa graag de "progressieve zijde" noemt heeft altijd al last gehad met het feit dat mensen het bij democratische verkiezingen aandurven om niet voor de "juiste" kandidaten te stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Tuurlijk is het zo. Een president is een bliskemafleider voor de werkelijke macht achter de schermen, die niet veranderd om de 4 jaar. Zo wordt het volk de illusie van de keuze voorgespiegeld.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Wat heeft de Europese "progressieve zijde" te maken met een rechtse populist als Ron Paul?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Presidenten zijn gewoon super-lobby-isten geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() en de VS is helemaal geen democratie. Toch straf dat deze politiestaat zich dan geroepen voelt om "democratie" op te gaan leggen in het midden oosten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zou toch denken dat die Amerikanen na twee eeuwen stilaan een en ander beginnen door te krijgen.
Hoeveel keer zij zich al aan de zelfde steen hebben gestoten...
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Heeft niemand het dan door dat heel de wereld geregeerd word door die dommerikken,alles dat er nu gaande is in de wereld,de banken de oorlog alles gewoon.
volgens mij,en ik ben niemand,weet ik ook maar zouden we niet beter af zijn als de wereld eens zijn eigen bonen zou doppen zonder die grootslacht eu ![]() Zef hoop ik dat de wereld een betere plaats word om te leven,maar een land zoveel macht,DAT KAN NIET GOED ZIJN,vooral als die dan ook nog door geld en olie en wapens geregeerd worden. DENK HET NIET. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voordat je een slag in de lucht maakt, is het een aanbeveling om de evolutie van de Amerikaanse confederatie naar de huidige federatie te bestuderen. Maar wat ik niet begrijp is dat er niet meer partijen een kans maken een stukje macht te veroveren in de VS. Het blijft altijd maar bij de Republikeinen en de Democraten. In Europa komen partijen op, bvb de Groenen, en verdwijnen partijen, bvb Communisten. In Amerika blijft het onveranderlijk hetzelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Toch wil 'men' Vlaanderen/België met een president opzadelen. 't Griezeld mij.
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, het begrip president is betekenisloos als de context niet verduidelijkt wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder heeft hij natuurlijk een goed punt door te stellen dat het politiek systeem daar een lachertje is.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afijn, mocht je kommunist zijn, dan zul je wel denken dat Noord-Korea het voorbeeld is dat de V.S. moet volgen om een echte democratie te zijn. In het andere geval ben je waarschijnlijk eerder geneigd om Hitler en zijn 1000-jarige rijk te prijzen. Begrijp je nu een beetje waarom ik jouw berichten niet echt lees? Laatst gewijzigd door Antoon : 29 september 2008 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() En dan? De eerste Amerikaanse unie die werd gevormd was ook a-historisch.
Citaat:
Californië b.v. daagde het presidentieel beleid al uit op sommige vlakken, zelfs met een zogenaamde populist uit dezelfde partij als de president aan het roer. En ze zijn er daar blijkbaar zeer tevreden over. Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat versta ik dus niet onder bestuderen.
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |