![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Als de leraar de klas binnenloopt staat iedereen. Daarna roepen ze met z'n allen:
türküm, doğruyum, çalışkanım, ilkem; küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak, yurdumu, milletimi özümden çok sevmektir. ülküm; yükselmek, ileri gitmektir. ey büyük atatürk! açtığın yolda, gösterdiğin hedefe durmadan yürüyeceğime ant içerim. varlığım türk varlığına armağan olsun. dizelerinden mütevellit tekerleme. ne mutlu türküm diyene! Ik ben een Turk, Ik ben rechtvaardig, ik ben hardwerkend Mijn plichten: houden van de jongeren, respecteren van de ouderen, het meer houden van mijn land en van mijn volk dan van mezelf Mijn doelen: omhoog gaan, vooruit gaan oh grote Ataturk! de weg die jij geopend hebt, de doelen die je ons hebt laten zien, ik zweer dat ik ze zal volgen zonder te stoppen Mijn bestaan is een gift aan het bestaan van het Turkse volk [een regel die ik niet begrijp.] Gelukkig is hij die zichzelf Turk noemt Wat vinden jullie hiervan? Zou het goed zijn als we zoiets ook in Nederland zouden doen (maar dan Nederlander ipv Turk)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() bah
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Nationalisme ... urgh .. geraken we daar dan nooit van af ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nederlanders zijn gemiddeld niet dol op fanatieke, semi-militaristische kreten en deelname aan rituelen.
"Doe maar gewoon, dat is al gek genoeg". Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Een prachtig voorbeeld van indoctrinatie.
De HitlerJugend had waarschijnlijk gelijkaardige gewoontes en rituelen. Ps. Dit is duidelijk K&K, of wou de Topicstarter discussieren over de verderfelijke invloed van extreem nationalisme? Laatst gewijzigd door parcifal : 30 september 2008 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]()
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Mooi en ja.
![]() |
#12 |
|
![]()
![]() |
#13 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Ik heb overigens een fout gemaakt in mijn vertaling
"houden van" moet zijn "beschermen van" Het wordt dus: Mijn plichten: beschermen van de jongeren, respecteren van de ouderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Volksnationalisme, liefde voor het eigen volk, solidariteit met de zwakkeren van het eigen volk, het belang van de gemeenschap en de unieke eigenheid van de eigen identiteit benadrukken. Dat mag voor mijn part al vanaf de kleuterklas, zonder in een superioriteitsnationalisme, laat staan imperialisme, te vervallen.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 30 september 2008 om 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Nee hoor grapje ![]() Ik ben geboren en getogen in de pacifistische cultuur van Nederland dus ik begrijp het heel goed. Noord Korea is natuurlijk een verwerpelijk land. Ik wens niemand een leven toe zoals de overgrote meerderheid van de Noord-Koreanen leven. Als je een fout maakt wordt je hele familie in een concentratiekamp gestopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Hier nog een video. Wat opvallend is, is dat de kinderen voor een overgroot deel blank zijn. In grote delen van Turkije komen grote groepen blanke mensen voor.
http://nl.youtube.com/watch?v=lzwg9O3G1fo Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 1 oktober 2008 om 00:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik ben een vlaming, Ik betaal en betaal nog es
Mijn plichten: houden van betalen, respecteren van alle toeristen, het meer houden van mijn land en van mijn buurvolk dan van mezelf Mijn doelen: arm worden en blijven oh grote AtaLeterme de weg die jij geopend hebt, de putten die je ons hebt laten zien, ik zweer dat ik ze zal vullen zonder te stoppen Mijn bestaan is een gift aan het bestaan van het waalse volk [een regel die ik niet begrijp.] Gelukkig is hij die zichzelf waal noemt |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Niet imperialistisch? Lees eens wat over Jong-Turken, Turan enzo. http://nl.wikipedia.org/wiki/Turan "Mein Kampf" verkoopt nog steeds heel goed in Turkije, zij het sinds enige tijd "onder de toonbank". http://www.downloads.nl/results/images/1/hitler+kavgam ![]()
![]() |