![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
lees verder een gereguleerde economie is de enige optie, zoals elke sociaal-democraat allang weet. Laatst gewijzigd door Jedd : 23 oktober 2008 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Een staatsgereguleerde en staatsgeleide geldmarkt als vrije markt voorstellen vertelt veel over de zogenaamde expertise van Greenspan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hij nu zijn kar keert is weinig geloofwaardig. Niet meer dan een poging om zijn vel te redden. Hij weet dat het gaat mislopen.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij de oprichting van de amerikaanse centrale bank (1913):
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb de krant niet meer, maar tijdens mijn verlof las ik een interview van George Soros die ongeveer hetzelfde zei. (dwars tegen zijn eigen "winkel" in dus ![]() De gedereguleerde markteconomie heeft duidelijk haar limieten bereikt en mogelijk overschreden en heeft de reddende hand van de overheid nodig. Laatst gewijzigd door filosoof : 24 oktober 2008 om 01:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag hoorde ik op CNN dat Greenspan de crisis met een 'tsunami' vergeleek die eens om de honderd jaar kan komen. De boodschap lijk me duidelijk...het is gewoon een storm, iets van 'overmacht', en na de storm doen we gewoon verder. Zo wordt het 'systeem' gespaard, en de verantwoordelijkheid ergens in de buurt van God gelegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Greenspan is trouwens een van de mede-oorzaken van deze crisis...
Een vrije markt kan de regulatie van de geldmarkt niet counteren. Als hij dat werkelijk dacht, is hij naïef & dom.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo wentelde de VS haar gebrek aan SZ af op de rest van de wereld (juist zoals ze 25 jaar geleden hun inflatie exporteerden) Greenspan nam al eerder kritisch stelling tov het US regeringsbeleid, m.b.t. de oorzaak van de oorlog in Irak: http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle2461214.ece http://www.guardian.co.uk/world/2007...q.iraqtimeline http://nl.youtube.com/watch?v=aiWGqG...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=FksfWpoL8Y8 Laatst gewijzigd door filosoof : 24 oktober 2008 om 01:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() Dat kan wel. Maar nogal wat mensen hebben enorme schrik om in een gevangenis terecht te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Aha, misschien kunnen we ook gewoon geld bijdrukken ...
![]() ![]() ![]() Monetaire dwaasheid zonder grenzen, vooral de dwaasheid van wat sommige economie durven noemen ... massahypnose |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bill Ayers : 24 oktober 2008 om 08:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de mensen die dachten dat de markt zich wel zelf ging reguleren?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie is dat: 'de markt' en waarom zou hij 'enkel' (wat eventueel anders?) 'groei' (wat is dat?) verdragen?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Allezja, "wij" hebben een redelijk solide framework om de huidige crisis te verklaren, een framework dat is gebaseerd op economische theorie. 't Is dus niet dat we zomaar wijzen naar de overheid als schuldige... Dat in tegenstelling tot zij die naar "het kapitalisme" of "de markt" wijzen. Zij scanderen enkel holle slogans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebt u misschien ondertussen al door welke theorie wij poneren om te stellen dat de overheid hier wel degelijk een grote blaam treft? Heeft u zich daar al willen in verdiepen? Heeft u de theoretische analyses van ons al eens willen bestuderen/overwegen? Heeft u iets van dat gedaan? Dan ben ik hartstikke benieuwd naar uw kritische reflectie. Indien niet; dan stel ik voor dat je dat eens doet? Het zou eens iets anders zijn; onze theoretische analyses niet weerleggen met 'HET IS TOCH HET KAPITALISME!!!' maar met een argument waar de analyse verkeerd gaat. 't zoe ne ke wa anders zin! Er is niets zo gecontroleerd door overheidsinstellingen als de hoeveelheid geld. Percalion en daarna ik zitten hier al toch een tijdje daarvoor te waarschuwen. Percalion en ik zitten al jaren hier te zeggen dat zo'n beleid inherent slecht is en zal leiden tot recessies, dat deze overheidsinterventie alleen maar negatief kan zijn. En nu dat we in zo'n recessie zitten, heeft nog steeds de vrije markt gedaan! Alé, we hebben hier tch genoeg zitten waarschuwen, he? Als ge overigens eens een klapke wilt doen. Ik ben voor de regulering van een goudstandaard in het hedendaagse economisch bestek (alhoewel ik niet denk dat zo'n regulering nodig is: de markt zal daar zelf ook naar tendenderen, indien je haar vrij laat - wat nu niet is.) Ben jij ook voor een goudstandaard, dus het behouden van de koopkracht van het loon & spaargeld van de zwakkeren in de samenleving? Of ben je zo gedreven door macht & overheidsinterventie dat je weigert in te zien dat inflatie de zwaksten treft - en hard? Aan u de keuze welke analyse je maakt - maar leer toch eerst eens de argumenten?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 24 oktober 2008 om 10:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() berouw komt na de zonde
|
![]() |
![]() |