Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2008, 16:37   #1
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard australische jongens verkrachten stervend meisje

Citaat:
Australische jongens verkrachten stervend meisje (14)

Proces van start tegen jongens die stervend meisje misbruikten
In de Australische stad Alice Springs is het proces begonnen rond de dood van een veertienjarig meisje dat verkracht werd terwijl ze vocht voor haar leven. Drie jongens van 14 en 15 jaar en een meisje van 13 staan terecht voor doodslag en verkrachting.
Het veertienjarige meisje leed aan een levensbedreigende bloedziekte en verbleef al een tijdje in het ziekenhuis van Alice Springs, een stad in centraal-Australië. Op een dag was ze ongemerkt uit het ziekenhuis weggelopen.

Volgens het Australische Northern Territory News was het meisje op weg naar haar vriendje. Ze kwam op straat echter een vroegere liefdesrivale tegen. Er ontstond een ruzie en het 14-jarige meisje werd geslagen met een stuk hout.

Het meisje bloedde hevig en zeeg naar bewusteloos neer op het voetpad. Daarop verschenen drie jongens die haar naar het struikgewas droegen. Twee van de jongens, 14 en 15 jaar oud, trokken de broek van het meisje omlaag met de bedoeling seks met haar te hebben.

De twee jongens dachten naar eigen zeggen dat het meisje dronken of al overleden was. De derde jongen, ook 15 jaar oud, stond erbij en keek ernaar. Enkele uren later is het meisje aan haar verwondingen bezweken.

In de zaak wordt onder meer het ziekenhuis onder vuur genomen, omdat de personeelsleden pas 23 uur na de verdwijning van het meisje de politie hadden gewaarschuwd.

Ook het feit dat het zwaar bebloede meisje urenlang bewusteloos op een voetpad lag en geen enkele voorbijganger is blijven stilstaan, lokt veel reacties uit.
Is dit wat we hebben bereikt na 5000 jaar beschaving????????

Als mijne zoon dit ooit doet die maak ik met mijn eigen handen kapot!
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 16:57   #2
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht

Is dit wat we hebben bereikt na 5000 jaar beschaving ?
Oud 26 september 2008, 17:37   #3
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je zoon moet ook wel een erg slechte opvoeding hebben gehad wil hij zoiets gaan uitspoken. Sterk alcoholistische of gewoon onverschillige ouders kunnen wel oorzaak zijn van zulk gedrag.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 18:54   #4
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Je zoon moet ook wel een erg slechte opvoeding hebben gehad wil hij zoiets gaan uitspoken. Sterk alcoholistische of gewoon onverschillige ouders kunnen wel oorzaak zijn van zulk gedrag.
Er zijn meerdere verklaringen mogelijk. Ik zou niet te snel veroordelen. Er zijn al eerder kinderen uit de 'betere' kringen voor dergelijke zaken aangepakt.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 18:56   #5
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Er zijn meerdere verklaringen mogelijk. Ik zou niet te snel veroordelen. Er zijn al eerder kinderen uit de 'betere' kringen voor dergelijke zaken aangepakt.
Een 'verkrachtingsgen'?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 19:23   #6
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Even een kort voorbeeldje : mijn schoonouders hebben 4 kinderen, zijn een nogal streng katholiek gezin. Drie van hun kinderen geen probleem en eentje besluit te experimenteren met drugs onder invloed van kamaraden. Een hoop problemen. Verkeerde opvoeding ? Nee hoor, absoluut niet. Zoals ik al zei er spelen dikwijls andere zaken mee.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 19:29   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als één van mijn zoons OOIT zo iets doet,stop mijn beschaaft zijn en word ik terug een oermens. Ik zou hem ook zelf opruimen.
Moest één van mijn dochters ooit verkracht worden, dan word ik een genadeloze jager op de verkrachters.
Na zo iets stop de beschaving en terecht, zo iets kan niet bestraft worden met een paar jaar jeugdinstelling.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 19:47   #8
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook het feit dat het zwaar bebloede meisje urenlang bewusteloos op een voetpad lag en geen enkele voorbijganger is blijven stilstaan, lokt veel reacties uit.
Dit schandalig verhaal doet sterk denken aan de moord op Kitty Genovese in 1964
http://en.wikipedia.org/wiki/Kitty_Genovese
Dit gaf aanleiding tot de studie in de sociale psychologie van het 'bystander effect' en de diffusie van verantwoordelijkheid. De vraag kan gesteld worden in hoeverre het hier om een cultureel fenomeen van onze 'westerse' beschaving gaat. Als we niet verder geraken dat de oorzaak op het 'individueel' niveau te zoeken hebben we weinig bij te leren. Velen denken van zichzelf dat zijzelf wel zouden geholpen hebben. Zo weinig kent de mens zichzelf.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 september 2008 om 19:47.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 21:50   #9
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als één van mijn zoons OOIT zo iets doet,stop mijn beschaaft zijn en word ik terug een oermens. Ik zou hem ook zelf opruimen.
Moest één van mijn dochters ooit verkracht worden, dan word ik een genadeloze jager op de verkrachters.
Na zo iets stop de beschaving en terecht, zo iets kan niet bestraft worden met een paar jaar jeugdinstelling.
mee eens
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 22:33   #10
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
hier spreekt een Para,geen nood mijn beste,ik zou net hetzelfde doen als U...

3BN om U te dienen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 22:35   #11
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Of hoe een meisje op korte tijd verscheidene keren slachtoffer kan worden (van een ziekte, een vechtlustig wicht, psychopatische jongegasten, voorbijgangers die doen alsof ze niet bestaat, en ziekenhuispersoneel dat in slaap lijkt te zijn gevallen).

Oud 26 september 2008, 23:41   #12
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Is dit wat we hebben bereikt na 5000 jaar beschaving ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2008, 23:44   #13
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
hier spreekt een Para,geen nood mijn beste,ik zou net hetzelfde doen als U...

3BN om U te dienen...
ik dacht dat para's eerst hun zoon eens flink zouden roosteren alvorens te villen met hun zwitser zakmeske

Laatst gewijzigd door praha : 26 september 2008 om 23:44.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 00:13   #14
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ik dacht dat para's eerst hun zoon eens flink zouden roosteren alvorens te villen met hun zwitser zakmeske
Uw antwoord laat zijn hoe U bevooroordeeld bent mijn beste,niet meer en niet minder....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 08:40   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Wat ik dan met hem zou doen, is iets dat ik pas op dat ogenblik zal bepalen.

Maar het mes dat ik zou gebruiken zal zeker geen zwitsers zakmeske zijn.

Daar ik ook ex-zeeman ben, ken ik wel andere middelen en manier om hem tot beter inzicht te brengen en te laten ondervinden wat het is om pijn te moeten lijden tot je laatste ogenblik in het leven.
Oud 27 september 2008, 08:40   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Uw antwoord laat zijn hoe U bevooroordeeld bent mijn beste,niet meer en niet minder....
idd.
Oud 27 september 2008, 12:13   #17
Jedd
Banneling

Standaard

please tell me dat dit bericht een hoax is
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 12:35   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
please tell me dat dit bericht een hoax is
Omdat je hetzo mooie vraagt. Nee, spijtig genoeg is het een waar verhaal.

Citaat:
Stervend meisje (14) verkracht door drie jongens
Drie jongens en een 13-jarig meisje moeten in Alice Springs (Australië) terecht staan voor doodslag en verkrachting van een 14-jarig meisje. Ze sloegen de tiener bewusteloos met een stuk hout. Het slachtoffertje was eerder het ziekenhuis ontvlucht, waar ze werd behandeld voor een levensbedreigende bloedziekte. Het meisje overleefde de gruwel niet, ze stierf enkele uren later.

Vriendje
Het 14-jarige meisje had vrienden en familie niet verteld over haar ernstige bloedaandoening en de behandeling. Ze ging lopen in het ziekenhuis om haar 17-jarig vriendje te zien.

Liefdesrivale
Maar ze stuitte eerst op een 13-jarige liefdesrivale. Het kwam tot een ruzie en de jaloerse ex sloeg het zieke meisje meermaals met een stuk hout op het hoofd. Ze zeeg bewusteloos neer op het voetpad.

Onverschillig
Daar lag ze drie uur lang. Voorbijgangers verklaarden achteraf dat ze dachten dat de tiener gewoon een dronken roes aan het uitslapen was. Er is ondertussen veel kritiek op de onverschilligheid van zowel de voorbijgangers als het ziekenhuispersoneel dat het vertikte achter het 'ontsnapte' patiëntje aan te gaan. Dat het slachtoffertje een aboriginal-meisje was, maakt de controverse alleen maar groter.

Verkracht
De enige interesse die er was, zou het meisje fataal worden. Drie (minderjarige) jongens sleepten het (volgens hen nog steeds bewusteloze) slachtoffertje weg van de stoep en verkrachtten haar vervolgens op de sportterreinen van een nabijgelegen school.

Twee van de jongens verklaarden aan de rechter dat ze dachten dat het meisje dood was. De derde ontkent dat hij meedeed aan de verkrachting: hij stond erbij en keek er naar.

Het meisje stierf enkele uren later aan de gevolgen van de slagen op haar hoofd. (mvl)
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-jongens.dhtml

Of waar onze beschaving toe in staat is.
Oud 27 september 2008, 12:59   #19
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Ziekelijk. Opsluiten en sleutel weggooien.

Citaat:
Twee van de jongens verklaarden aan de rechter dat ze dachten dat het meisje dood was.
Dit moet dan een verzachtende omstandigheid zijn Serieus verkeerd bezig
Oud 27 september 2008, 13:12   #20
Depth of Field
Banneling

Standaard

Ter verdediging van de Alice Springs bewoners, toch even aanstippen dat hun stad en andere overspoeld wordt met alcoholische aboriginals die de drooglegging in hun eigen streek ontvluchten:

Citaat:
"Drunks staggering everywhere, smashed bottles, graffiti, broken shop windows … we are losing the war," says Anne Shepherd, Mayor of [Katherine] 300 kilometres south of Darwin.

Ms Shepherd has declared that her council will now enforce a zero-tolerance policy towards up to 300 Aborigines living rough in illegal camps on Katherine's outskirts.
http://www.theage.com.au/national/al...0926-4ow4.html

Verder kan ik geen Australische bron voor het verhaal vinden.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be