![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Vanavond op het nieuws ... Fortis top geeft een feestje in één van de duurste etablisementen van Monaco. En gij nu ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En nu allemaal samen: dank u, Belgische regering! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De overheid kan er misschien nog een paar miljard in pompen ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit mensen nu eens definitief hun ogen openen rond die topmanagers. Eigenlijk zijn het harteloze dieven met enkel een hele dikke nek, gewoon klootzakken. Eigenlijk zijn het ook psychopaten want ze geven geen moer om anderen en op de koop toe zijn het parasieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ze hadden net hun spaargeld afgehaald misschien.
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() in feite ben ik ze ergens dankbaar... ze zetten het nu voor Jan Met De Pet nog eens duidelijk in de verf waarvoor een doorgedreven liberale vrije handel voor staat ik vrees alleen dat het niet zo zal doordringen als men onmiddellijk alleen deze miskleunen gaat indentificeren met ongedwongen hebzucht/oplichterij/bedriegers/etc.... terwijl zij enkel de goed ge-oliede radars van de hele machinerie representeren Laatst gewijzigd door praha : 10 oktober 2008 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doorgedreven vrije handel staat niet voor overheidssubsidies. Doorgedreven vrije handel protesteert daar net tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
verschrikkelijk onrechtvaardig _ ik begrijp de ideologische ingesteldheid van de republikeinen waarmee ze die eerste motie ongedaan deden dan ook perfect _ en een geeft ergens een verkeerd signaal van : doe maar op doch... haal je die hete aardappel niet uit het vuur dan weet je pertinent zeker dat het gelag op het einde _die topmanagers blijven meestal toch wel op de één of ander manier behoedt_ zal betaald worden door de zeer vele klanten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Het is natuurlijk oerdom en uiterst onhandig van Fortis verzekeringen om die incentivereis nú te laten doorgaan, maar uitzonderlijk is dit soort reisjes niet. Zowel in de bank- en verzekeringssector als in de medische wereld is het bon ton om goede klanten te belonen met dure cadeau's, al dan niet reizen.
Meestal wordt daar - om fiscale redenen - een zgn. "opleiding" aan gekoppeld. Daarom kwam de Fortis verantwoordelijke gisteren op tv ook rapjes verklaren dat "al de makelaars in Monaco met de nieuwe producten zouden leren werken". Ook bij de farma-industrie worden de snoepreizen steevast vermomd als "congressen" of "symposia". Er wordt dan een paar uur vergaderd en de rest van -bijvoorbeeld - het weekend is snoep. Is die praktijk verwerpelijk? Hij is op zijn minst verderfelijk, want het zorgt voor een opbod van "wie verwent het meest". In een sector waar ik vroeger nog heb gewerkt, gaven we journalisten een kleuren-tv mee na een persconferentie, kwestie van ze wat gunstig te stemmen om goede artikels te krijgen. Nu zie ik dat perskoelies in die sector tegenwoordig met een goede lunch tevreden moeten zijn. Het heeft dus alles te maken met de welvarendheid van de sector. Dit reisje bewijst dus vooral dat het Fortis-management, op het ogenblik dat de snoepreis voor de best verkopende verzekeringsmakelaars werd gepland, van oordeel was dat het bedrijf er nog prima voor stond. Zonder enige toekomstvisie dus blijkbaar. Professioneel geknoei van de bovenste plank, met andere woorden. En een gedroomde kans voor de advokaten van Deminor om Fortis aan te pakken: ze kunnen nu bewijzen dat Fortis zijn afspraken met de verzekeringsmakelaars te allen prijze is willen nakomen, alle crashes ten spijt. Ze moeten dan tegenover ook maar de aandeelhouders, die ze amper een maand geleden nog dividend hebben beloofd, ook maar woord houden. Of zijn die minder belangrijk dan de grote makelaars? Het antwoord laat zich raden. Geheel los van het feit of snoepreizen en andere incentives goede manieren om de verkoop te stimuleren: helemaal géén promotie meer voeren in moeilijke tijden, is ook onverstandig. Veel bedrijven in moeilijkheden besparen in paniek eerst op marketingkosten. Ze snijden daarmee de zuurstof van de zieke onderneming af, meestal met de dood van de patiënt tot gevolg.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 11 oktober 2008 om 08:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Spijtig voor al de mensen die aandelen van fortis hadden ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wat Fortis kan, kan Dexia nog veel grootser...
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor het gebleit hier al hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |