![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Engeland hebben uitspraken die door sharia-tribunalen gedaan worden sinds kort de zelfde rechtsgeldigheid als die van een normale rechtbank. Als beide (moslim) partijen ermee instemmen dat hun zaak behandeld wordt door een sharia-tribunaal kan er een bindende uitspraak uitrollen die discriminerend is voor vrouwen op grond van sexe.
Dit is een (snelle) vertaling van een bericht dat gisteren geplaatst werd in de Times Online: UK's first official Sharia courts Citaat:
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6957 ---------------------------------------------------------------------- Het is overduidelijk dat we in Europa op een hellend vlak zitten. Ik zie nergens maar dan ook nergens een halt toegeroepen aan de verdere islamisering, integendeel. Ik zie niet dat de derde en vierde generatie islamitische immigranten zich hebben aangepast aan de hier dominante judeo-christelijke humanistische cultuur, integendeel. Ik zie geen enkele vorm van verrijking in een 1400 jaar oud vastgeroest zandcultuurpatroon waar met de nodige terreur aan wordt vastgehouden. Ik zie enkel dat de Europese steden in sneltempo verloederen en binnen een aantal decennia even grote puinhopen zullen zijn als de thuislanden waar de migranten door werden uitgestuurd. Ik zie gewoon het einde van het Avondland.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 september 2008 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is gewoon een manier op geschillen tussen "dat soort" op te lossen.
Gij ziet natuurlijk dingen als stenigingen volgen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tevens vraag ik me af of degenen wiens handen en voeten werden verwijderd datn verder kunnen genieten van een kaffer-westerse invaliditeitsuitkering. ![]() Het voordeel zal alvast zijn dat onze gevangenissen niet meer zo propvol zitten: gezien de nomadische oorsprong van deze woestijngodsdienst was het in die tijd niet opportuun om mensen ergens in een gevang te steken natuurlijk. Vandaar de "lik op stuk" straffen, doodstenigen voordat ze terug wegtrekken of ineens aan iedereen duidelijk maken dat je met een dief te doen hebt. Net alsof we dat nu niet weten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Circe, ik begrijp uw punt. Ik ben ook voor de volledige secularisering van de maatschappij.
Maar ge moet daarom geen slecht ge-photo-shopte, fake fotos verspreiden, dat heeft geen zin. We weten hoe irrationeel, tiranniek, misdadig en ziekmakend religie is. Ge moet dat zo grafisch niet verduidelijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vraag het na bij Rik Torfs : er bestaat zoiets als "Kerkelijk (katholiek) recht" - iemand die "voor de kerk" getrouwd is, kan in principe niet "voor de kerk" scheiden - het civiele recht heeft altijd nog voorrang. Ik kan me best voorstellen dat er bij een erfenisverdeling volgens de Sharia een echtgenote benadeeld zal zijn (in de UK is er slechts één wettige echtgenote) & sdie zal dan zeer terecht een erfenisregeling kunnen afdwingen op basis
van het gewone civiele recht. Indien er één land in de EU is waar lijfstraffen worden ingevoerd op basis van de Sharia, zal dat land normaal automatisch uit de EU verwijderd worden wegens in strijd met het europees charter van de mensenrechten. Tot op heden zijn moslimfundamentalisten er nog niet in geslaagd om een volledige Shariawetgeving in alle staten met een meerderheidsbevolking van moslims op te leggen, landen met een zeer theocratische wetgeving zijn : Israël, Iran en Saoedi Arabië. De Islamietische landen met een civiele wetgeving hebben vanzelfsprekend een wetgeving die beïnvloed is door de Sharia .. de sharia zelf is een systeem dat eveneens aan diverse interpretaties onderworpen is.
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() In wezen is het afdwingbaar maken van uitspraken van sharia-rechtbanken een racistische maatregel. Het zal door een aantal mensen inderdaad gezien worden als
Citaat:
Maar ook op andere domeinen gaat het om een 'wetgeving' die vandaag de dag enkel nog thuishoort in geschiedenislessen. En dan ben ik nog niet eens begonnen aan een argumentatie over het belang om als burger van een seculiere samenleving er bezorgd over te zijn dat de wetgeving van die samenleving seculier blijft. Sterker nog: in plaats van een nieuwe jurisprudentie op basis van religieuze teksten toe te laten, moeten we er met zijn allen juist voor ijveren de laatste restanten van eerdere religieuze invloeden uit de huidige wetgeving te halen. Wat dat stenigen betreft: zo'n vaart zal het wellicht inderdaad niet lopen. Immers, we mogen die islamitische sharia-'geleerden' met z'n allen dan wel achterlijk noemen, dom zijn ze allerminst. Maar nogmaals: ook zonder in hysterische overdrijvingen te vervallen zijn er voldoende argumenten om elke invoering van welke religieuze jurisprudentie dan ook radicaal af te wijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Voor louter rituele rechstspraak (voor de show en voor de feel-good) mag er voor mijn part met de Sharia gespeeld worden, zoals de Katholieken dat doen. Maar dat moet in de privé-sfeer blijven. In onze rationele maatschappij bestaan er al lang geen katholieke rechtbanken meer die burgerlijke zaken behandelen alsof ze op gelijke voet staan met de seculiere rechtspraak. Dat moet ook zo zijn voor de Sharia.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uit de verschillende reportages die ik er al over op TV gezien heb, is dat momenteel bij moslimvrouwen wel anders. En uit al de voorbeelden die ik zo gezien heb blijkt een zaak overduidelijk: de vrouw heeft een op z'n zachts gezegd wankele rechtspositie in die 'rechtbanken'. En de interpretatie van de sharia die er gevolgd wordt is - even zacht uitgedrukt - niet de meest progressieve. Nogmaals: dat alleen al zou moeten volstaan om die sharia radicaal te verwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb geen enkele probleem om religies te verwerpen - indien iemand om welke reden dan ook zich onderdanig ten dienste stelt van iemand anderes bepaalde regels al dan niet volgend - moet dat kunnen. Dat kan voor alle religies om maar iets te noemen : het bloedtransfusieverbod bij getuigen van Jehova, de zelfkastijdingen bij Opus Dei enz..
.. De "ontkerkelijking" heeft bij ons inderdaad als gevolg dat de overgrote meerderheid van kerkgangers "het kerkelijk recht" aan zijn laars lapt ; ik voorzie dan ook dat in Europa waar de civiele rechtspraak ook in burgerlijke zaken maatgevend is de invloed van Sharia rechtbanken, indien ze zich niet in de interpretatie op het gebruikelijke europese civiele recht richten, steeds meer niet dan wel gevolgd zal worden. er zal een groot verschil zijnj tussen de Sharia uitspraken in de UK dan de Sharia uitspraken in de UK bvb. omdat in principe de rechter-rechtsgeleerde in dat systeem zeer onafhankelijk optreedt.
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 16 september 2008 om 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
deze vrijheid afschaffen staat gelijk aan de ondergang van onze samenleving. Het starten van een "heilige oorlog" is een verfoeilijk kenmerk van het islamietisch geloof : waarom zou je precies het allerslechtste in deze godsdienst willen overnemen ?
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Groot-britannie, go for it !
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() Neemt gij mij als achterlijk? Ik zei zojuist dat het MAAR bedoelt is voor mensen met een andere mentaliteit. Daar hebben wij geen last van. En door hen dit niet te gunnen worden zij niet gedwongen westerser te worden. Zo werkt dat nu eenmaal niet. Er zullen geen officieel getolereerde stenigingen komen. Man, wat een mentaliteit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelieve verder te behandelen onder internationale politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() dit gaat er idd ver over
er zijn ook geen kerkrechtbanken/inquisitie meer - de rechtbank is iets dat behoort tot de staat en wij kennen hier zoiets als scheiding van kerk en staat als moslims door een moslimrechtbank berecht willen worden dan mogen ze zich daar van mij gerust aan onderwerpen, in een moslimland dat de scheiding kerk en staat nog niet heeft doorgevoerd.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 september 2008 om 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is dit gefotoshopped. Gewoonlijk worden de vrouwen slechts tot hun middel ingegraven zodat ze hun borsten nog kunnen blootstenigen. Ik heb trouwens ooit een échte video opname gehad van zo'n steniging, maar het is tegen de forumregels om zoiets te plaatsen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als twee katholieken uit elkaar gaan maar toch volgens katholiek recht willen blijven leven, dan volstaat het om gewoon niet meer te hertrouwen. Dat is een vrije keuze. Ook als één van beide katholiek-af is, kan de andere ten eeuwigen dage blijven denken dat ze/hij gehuwd is. wat uw vergelijk met bigamie en erfenissen hierbij doet begrijp ik niet. Welke vrouw is volgens U benadeeld? en wie krijgt gelijk van de Engelse rechtbank? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, dank zij de vroegere kolonisatie en protectoraten zijn in alle islamitische landen de rechtssystemen gebaseerd in eerste instantie op de westerse wetten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 september 2008 om 14:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Me dunkt hadden ze vier generaties geleden geen behoeft aan sharia en nu wel! en jij ziet daarin een trend om het europese civiele recht te willen aanvaarden????? knap jong! Ooit al gehoord van de VERPLICHTING om zich te onderwerpen aan de wetten van het land? of ga jij ervan uit dat het voor muzelmannen een keuze is ? Citaat:
|||
![]() |
![]() |