![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Waarom? Daarom.
Citaat:
Citaat:
Maar het op een forum zeggen is opeens verboden wegens racisme. Hierbij mogen de moderatoren men beide accounts verwijderen. Basta! Hellfigger Zoals de titel het al zegt, ik ben het beu. Vroeger kon men nog op de snee debateren maar door de huidige bangedrag had ik me beperkt tot one-liners. Spijtig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Mauthausen op google > afbeeldingen zoekt zie je dat het meer dan een 'strafkamp' was.
Haider had zijn ogen uit zijn kop moeten schamen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mauthausen was missch niet direct 'officieel' een vernietigingskamp, echter: het was een wáár slachthuis: daar speelden zich de gruwelijkste taferelen af die zich onder mensen konden voordoen. Ontelbaren hebben er de dood gevonden, hebben er gruwelijkheden ondergaan, werden er voor het leven verminkt, ed.
Mauthausen was een plaats waar een mensenleven helemaal van geen enkel tel was, méér nog: het was de plaats waar onmenselijkheden ongeremd plaats konden vinden. Een zwarte bladzijde in de geschiedenis van onze 'beschaving'. Dat Haider dat minimaliseerde is schandalig. Missch is zn dodelijk ongeval een straf vanuit de toorn van de duizenden gekwetsten en overblijvenden, die met zn uitspraak diep gekwetst werden?
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat hier niet meteen over wat Mauthausen al dan niet was, denk ik...
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ik trouwens wikipedia zelf eens spreken over de definitie van een vernietigingskamp: Citaat:
U merkt dat Mauthausen er niet bij staat. De vernietigingskampen waren gewoon slachterijen. Strafkampen en concentratiekampen zijn niet bepaald grappig te noemen en de meesten die er binnen gingen, kwamen er niet meer levend uit of kwamen er uberhaupt nooit meer uit tenzij het kamp wordt afbroken rond hun lichamen. Niks goed te praten aan zo'n kamp. Verre van. Hellfigger had op dit punt gelijk. Het doel van een vernietigingskamp was het vernietigen. Concentratiekampen en strafkampen hadden tot doel om ongewensten goedkope en uiteraard onmenselijke arbeid te laten verrichten zonder daarbij te kijken op mensenlevens, want het waren toch ongewensten. Ik moet zeggen dat ik hier een beetje ogen trek. Mits wat termvervaging kreeg Hellfigger hier strafpunten voor iets dat eigenlijk correct was. Net als Mauthausen waren er de Goelags in de USSR waar je je letterlijk dood moest werken en als je sterk genoeg was misschien nog uitkwam, die Goelags waarover C2C altijd zo verheerlijkend kon over doen en in bijna elk van zijn posts elke oplossing zag in een Goelag voor liberalen, kapitalisten, het hele westen, enz... Diezelfde riep hier trouwens dat de doden onder Stalin het gevolg waren van slecht werkende verwarmingskacheltjes. Dan vind ik persoonlijk de semantische discussie van Hellfigger veel minder erg want op zijn minst riep Hellfigger nooit op tot het bannen van alles wat hem niet zint naar een meestal dodelijk strafkamp. Uiteindelijk heb ik in die discussie Hellfigger nooit een strafkamp of concentratiekamp of vernietingskamp horen verdedigen. En weet je waarom C2C een ban kreeg? Persoonlijke aanval tegen Chipie in K&K... let's hear it for the moderation. ![]() Citaat:
Citaat:
Maar goed, het spijt me dat alweer iemand weg gaat. Binnenkort blijft er alleen nog een geband forumspook over. ![]() PS: bij dit bericht... Hellfiggers stijl en soms provocerende berichtjes zijn mijn stijl niet. Maar zeker in het eerste geval vind ik het onverdiend.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 22 oktober 2008 om 19:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 22 oktober 2008 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was maar een flauw afkooksel van Breendonk tijdens de oorlog.
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat de wetenschappelijke literatuur wel degelijk het onderscheid maakte tn uitroeiings - en concentratiekampen en ik geloof niet Mauthausen tot het lijstje vd eerste behoorde.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Uiteraard, maar Mauthausen geen uitroeiingskamp noemen is geen vorm van negationisme en zou toch niet mogen leiden tot een ban of strafpunten wgs ... negationisme.
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() De partij die voor het afschaffen van die muilkorfwetten is, krijgt mijn stem. Het zal wel een blanco stem worden zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste moderators,wees echt waar blij dat jonge mensen nog over de wandaden van(bepaalde Duitsers) willen praten,het laat zien dat deze slachtoffers niet vergeten worden door onze jonge mensen,waar ik en vele Joden dan weer veel bewondering voor hebben (o ja mijn vader was en Jood)
Ik ijver eerder dat wij samen met "Hellfigger" een eerlijk debat blijven onderhouden over de Joden vervolging,jonge mensen dienen het verleden niet te vegeten ![]() Een wet interpreteren kan je op verschillende manieren doen,Joden die het goed bedoelen met de Joodse zaak zullen mij hier in gelijk geven In naam van meer dan 8.000.000 mensen die zijn uitgemoord duveltje382
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() lijkt mij een onterechte ban te zijn. Die hopelijk nog ongedaan gemaakt wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Wie zegt dat die ban definitief is? Het kan ook een ban voor een weekje of zoiets zijn?
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mens moet toch echt gelukkig zijn dat hij geband is, dan...
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tjah, forumregels kan je net zoals wetten in het dagelijkse leven interpreteren zoals je zelf wil, bij de ene wat strikter dan bij de ander.
Eigenlijk, is dit al racisme
![]() |
#20 |
Super Moderator
|
![]() De discussie ging helemaal niet over het feit of Mauthausen al dan niet een vernietigingskamp was. De discussie ging over de uitspraak van Haider dat Mauthausen geen concentratiekamp, maar een strafkamp was. En daarin bleken zowel Erlich als jij Haider te volgen. Beweren dat Mauthausen geen concentratiekamp is, is wel degelijk negationisme. Het is nogal makkelijk om daar achteraf een draai aan te geven.
|
![]() |
![]() |