Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2008, 17:12   #1
Basta!
Banneling

Standaard Ik ben het beu!!!!!!!!!

Waarom? Daarom.

Citaat:
Beste Hellfigger, Je hebt een nieuw privébericht van Akira ontvangen, getiteld "Re: Je hebt een berisping ontvangen op Politics.be", in het forum Politics.be. Dit is de tekst van het gestuurde bericht: ***************

Beste Hellfigger, Strafkamp is geen synoniem van concentratiekamp. Jorg Haider beweerde dat Mauthausen geen concentratiekamp, maar wel een strafkamp was (daar ging de discussie dan ook over). Met u bericht "Mauthausen van een strafkamp, niet meer en niet minder" schijnt u die visie te steunen. En dat is wel degelijk negationisme.
Met vriendelijke groeten,Akira

---Citaat (oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger)--- Ik weet heel goed wat een concentratiekamp is. Wat mij stoort is dat men valse informatie verspreid en ik strafpunten krijg op basis van deze valse informatie. Men beweerd dat Mathausen een vernietigingskamp was terwijl het een strafkamp ( of concentratiekamp ) was. De enige website die Mathausen linkt met het vergassen van mensen is Wikipedia terwijl andere websites (onder andere Joodse websites) het beschouwen als een strafkamp (of concentratiekamp). Hier vind u informatie dat mijn stelling bevestigd en niet van onze linkse medeforummers die zich enkel baseren op wikipedia.

http://www.joodsmonument.nl/article-274149-nl.html
Ik geef men fout toe met de verwarring strafkamp en concentratiekamp maar de discussie ging feitelijk over dat Mathausen een vernietigingskamp was of niet.

Citaat:
Beste Hellfigger, Je hebt een nieuw privébericht van Starfire ontvangen, getiteld "Je hebt een berisping ontvangen op Politics.be", in het forum Politics.be. Dit is de tekst van het gestuurde bericht:

Dear Hellfigger, You have received an infraction at Politics.be. Reason: Racisme

-------Geachte, Gelieve het forumreglement en de wet te respecteren. Discriminatie o.b.v. uiterlijke kenmerken is niet toegestaan. Stellen dat gehandicapten niet geboren mogen worden is een inbreuk op het forumreglement en de wet.

Mvg, Starfire

------- This infraction is worth 8 point(s) and may result in restricted access
Maar men mag wel wettelijk gezonde foetussen aborteren, men mag advies geven om gehandicapte of niet-levensvatbare foetussen te aborteren en vervolgens het advies in daden vormen.
Maar het op een forum zeggen is opeens verboden wegens racisme.

Hierbij mogen de moderatoren men beide accounts verwijderen.

Basta!
Hellfigger

Zoals de titel het al zegt, ik ben het beu.

Vroeger kon men nog op de snee debateren maar door de huidige bangedrag had ik me beperkt tot one-liners.
Spijtig.
Basta! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 17:55   #2
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Als Mauthausen op google > afbeeldingen zoekt zie je dat het meer dan een 'strafkamp' was.
Haider had zijn ogen uit zijn kop moeten schamen.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 18:21   #3
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Mauthausen was missch niet direct 'officieel' een vernietigingskamp, echter: het was een wáár slachthuis: daar speelden zich de gruwelijkste taferelen af die zich onder mensen konden voordoen. Ontelbaren hebben er de dood gevonden, hebben er gruwelijkheden ondergaan, werden er voor het leven verminkt, ed.
Mauthausen was een plaats waar een mensenleven helemaal van geen enkel tel was, méér nog: het was de plaats waar onmenselijkheden ongeremd plaats konden vinden. Een zwarte bladzijde in de geschiedenis van onze 'beschaving'.

Dat Haider dat minimaliseerde is schandalig. Missch is zn dodelijk ongeval een straf vanuit de toorn van de duizenden gekwetsten en overblijvenden, die met zn uitspraak diep gekwetst werden?
Oud 22 oktober 2008, 18:31   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Het gaat hier niet meteen over wat Mauthausen al dan niet was, denk ik...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 19:46   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basta! Bekijk bericht
Ik geef men fout toe met de verwarring strafkamp en concentratiekamp maar de discussie ging feitelijk over dat Mathausen een vernietigingskamp was of niet.
Ik heb dat flard van die discussie met een half oog gevolgd, en Hellfigger had ondanks de spraakverwarring tussen "concentratiekamp" en "strafkamp", mijns inziens wel gelijk dat het geen "pur sang" vernietigingskamp was, waar Auschwitz dat bijvoorbeeld wel was.

Laat ik trouwens wikipedia zelf eens spreken over de definitie van een vernietigingskamp:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
Het verschil tussen een vernietigingskamp en een concentratiekamp is dat gevangenen in een concentratiekamp langere tijd te werk werden gesteld en dat de mogelijkheid bestond dat ze na enige tijd werden vrijgelaten.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vernietigingskamp

U merkt dat Mauthausen er niet bij staat. De vernietigingskampen waren gewoon slachterijen. Strafkampen en concentratiekampen zijn niet bepaald grappig te noemen en de meesten die er binnen gingen, kwamen er niet meer levend uit of kwamen er uberhaupt nooit meer uit tenzij het kamp wordt afbroken rond hun lichamen. Niks goed te praten aan zo'n kamp. Verre van.

Hellfigger had op dit punt gelijk. Het doel van een vernietigingskamp was het vernietigen. Concentratiekampen en strafkampen hadden tot doel om ongewensten goedkope en uiteraard onmenselijke arbeid te laten verrichten zonder daarbij te kijken op mensenlevens, want het waren toch ongewensten.

Ik moet zeggen dat ik hier een beetje ogen trek. Mits wat termvervaging kreeg Hellfigger hier strafpunten voor iets dat eigenlijk correct was. Net als Mauthausen waren er de Goelags in de USSR waar je je letterlijk dood moest werken en als je sterk genoeg was misschien nog uitkwam, die Goelags waarover C2C altijd zo verheerlijkend kon over doen en in bijna elk van zijn posts elke oplossing zag in een Goelag voor liberalen, kapitalisten, het hele westen, enz... Diezelfde riep hier trouwens dat de doden onder Stalin het gevolg waren van slecht werkende verwarmingskacheltjes.

Dan vind ik persoonlijk de semantische discussie van Hellfigger veel minder erg want op zijn minst riep Hellfigger nooit op tot het bannen van alles wat hem niet zint naar een meestal dodelijk strafkamp. Uiteindelijk heb ik in die discussie Hellfigger nooit een strafkamp of concentratiekamp of vernietingskamp horen verdedigen.

En weet je waarom C2C een ban kreeg? Persoonlijke aanval tegen Chipie in K&K... let's hear it for the moderation.

Citaat:
Maar men mag wel wettelijk gezonde foetussen aborteren, men mag advies geven om gehandicapte of niet-levensvatbare foetussen te aborteren en vervolgens het advies in daden vormen. Maar het op een forum zeggen is opeens verboden wegens racisme.
Heeft iemand de discussie gevolgd waarover hellfigger het hier heeft? Indien zo, mag u me altijd een PM sturen met wat hij toen net heeft gezegd. Zijn verdediging is rationeel, maar ik weet niet wat zijn stelling toen was die werd bestraft. De verdediging is goed... nu nog weten wat de dader deed.

Citaat:
Vroeger kon men nog op de snee debateren maar door de huidige bangedrag had ik me beperkt tot one-liners.
Spijtig.
Ja. Nu vind ik wel dat je er soms de zweep moet opleggen als moderatie, maar zeker in je eerste zaak deed je niks verkeerd tenzij ik een opmerking verkeerd heb gelezen.

Maar goed, het spijt me dat alweer iemand weg gaat. Binnenkort blijft er alleen nog een geband forumspook over.

PS: bij dit bericht... Hellfiggers stijl en soms provocerende berichtjes zijn mijn stijl niet. Maar zeker in het eerste geval vind ik het onverdiend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 22 oktober 2008 om 19:50.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 20:21   #6
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom? Daarom.

Maar men mag wel wettelijk gezonde foetussen aborteren, men mag advies geven om gehandicapte of niet-levensvatbare foetussen te aborteren en vervolgens het advies in daden vormen.
Maar het op een forum zeggen is opeens verboden wegens racisme.

Hierbij mogen de moderatoren men beide accounts verwijderen.

Basta!
Hellfigger

Zoals de titel het al zegt, ik ben het beu.

Spijtig.
Spijtig van de blonde avatar-bimbo...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 21:41   #7
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Mauthausen was missch niet direct 'officieel' een vernietigingskamp, echter: het was een wáár slachthuis: daar speelden zich de gruwelijkste taferelen af die zich onder mensen konden voordoen. Ontelbaren hebben er de dood gevonden, hebben er gruwelijkheden ondergaan, werden er voor het leven verminkt, ed.
Mauthausen was een plaats waar een mensenleven helemaal van geen enkel tel was, méér nog: het was de plaats waar onmenselijkheden ongeremd plaats konden vinden.
Een zwarte bladzijde in de geschiedenis van onze 'beschaving'.

Dat Haider dat minimaliseerde is schandalig. Missch is zn dodelijk ongeval een straf vanuit de toorn van de duizenden gekwetsten en overblijvenden, die met zn uitspraak diep gekwetst werden?
Ik vrees dat dit de praktijk was in Mauthausen ja.

Laatst gewijzigd door system : 22 oktober 2008 om 21:42.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 21:44   #8
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
hebben er gruwelijkheden ondergaan, werden er voor het leven verminkt, ed.
Klinkt zoals Lokeren of Breendonk na de oorlog.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 22:07   #9
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Klinkt zoals Lokeren of Breendonk na de oorlog.
Was maar een flauw afkooksel van Breendonk tijdens de oorlog.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 22:11   #10
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Als Mauthausen op google > afbeeldingen zoekt zie je dat het meer dan een 'strafkamp' was.
Haider had zijn ogen uit zijn kop moeten schamen.
Hellfigger ook.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 06:56   #11
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Hellfigger, Strafkamp is geen synoniem van concentratiekamp. Jorg Haider beweerde dat Mauthausen geen concentratiekamp, maar wel een strafkamp was (daar ging de discussie dan ook over). Met u bericht "Mauthausen van een strafkamp, niet meer en niet minder" schijnt u die visie te steunen. En dat is wel degelijk negationisme.
Met vriendelijke groeten,Akira
Negationisme is het ontkennen of minimaliseren vd Holocaust. Mauthausen een strafkamp of concentratiekamp (itt een uitroeingskamp) noemen heeft met negationisme niets van doen, wgs geen implicatie op de grootte-orde van uitroeiing van Joden en andere door het naziregime ongewensten.
Ik dacht dat de wetenschappelijke literatuur wel degelijk het onderscheid maakte tn uitroeiings - en concentratiekampen en ik geloof niet Mauthausen tot het lijstje vd eerste behoorde.
Oud 23 oktober 2008, 07:20   #12
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mauthausen was missch niet direct 'officieel' een vernietigingskamp, echter: het was een wáár slachthuis:
()
Uiteraard, maar Mauthausen geen uitroeiingskamp noemen is geen vorm van negationisme en zou toch niet mogen leiden tot een ban of strafpunten wgs ... negationisme.
Oud 23 oktober 2008, 12:48   #13
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Was maar een flauw afkooksel van Breendonk tijdens de oorlog.
Een zeer, zeer flauw afkooksel. Wees daar maar zeker van.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 17:01   #14
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

De partij die voor het afschaffen van die muilkorfwetten is, krijgt mijn stem. Het zal wel een blanco stem worden zeker?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 17:24   #15
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Beste moderators,wees echt waar blij dat jonge mensen nog over de wandaden van(bepaalde Duitsers) willen praten,het laat zien dat deze slachtoffers niet vergeten worden door onze jonge mensen,waar ik en vele Joden dan weer veel bewondering voor hebben (o ja mijn vader was en Jood)
Ik ijver eerder dat wij samen met "Hellfigger" een eerlijk debat blijven onderhouden over de Joden vervolging,jonge mensen dienen het verleden niet te vegeten
Een wet interpreteren kan je op verschillende manieren doen,Joden die het goed bedoelen met de Joodse zaak zullen mij hier in gelijk geven
In naam van meer dan 8.000.000 mensen die zijn uitgemoord

duveltje382
Oud 23 oktober 2008, 23:07   #16
Jedd
Banneling

Standaard

lijkt mij een onterechte ban te zijn. Die hopelijk nog ongedaan gemaakt wordt.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 23:11   #17
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Wie zegt dat die ban definitief is? Het kan ook een ban voor een weekje of zoiets zijn?
Oud 24 oktober 2008, 09:45   #18
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Die mens moet toch echt gelukkig zijn dat hij geband is, dan...
Oud 24 oktober 2008, 09:53   #19
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Tjah, forumregels kan je net zoals wetten in het dagelijkse leven interpreteren zoals je zelf wil, bij de ene wat strikter dan bij de ander.
Eigenlijk, is dit al racisme
Oud 25 oktober 2008, 11:08   #20
Akira
Super Moderator

Akira's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De discussie ging helemaal niet over het feit of Mauthausen al dan niet een vernietigingskamp was. De discussie ging over de uitspraak van Haider dat Mauthausen geen concentratiekamp, maar een strafkamp was. En daarin bleken zowel Erlich als jij Haider te volgen. Beweren dat Mauthausen geen concentratiekamp is, is wel degelijk negationisme. Het is nogal makkelijk om daar achteraf een draai aan te geven.
Akira is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be