![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stop met het ondertitelen van Nederlandse series op de VRT en Vlaamse series op de Nederlandse Publieke Omroep.
Flikken (Gent) kan ik als Nederlander prima verstaan, voor doven en slechthorende kan latijd nog een beroep worden gedaan op ondertiteling via teletekst. Van de week zag ik Flikken Maastricht op de VRT ook met ondertitels. Bij voorbaat dank! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() VRT
Auguste Reyerslaan 52 1043 Brussel tel 02-741.31.11 NV van Publiek Recht BTW BE 0244.142.664 RPR Brussel
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() ik vind het doodnormaal dat Nederlandse series op de Vlaamse TV ondertiteld worden, want de gebezigde taal is allesbehalve Nederlands.
het Nederlands telt nl ook letters al B, V & Z die in Noordnederland onbestaande zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Goede actie, ik heb me altijd gestoord aan het ondertitelen van Baantjer
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem bij ondertieten is ook dat ogen en oren met elkaar in conflict komen, je wilt tegelijkertijd zowel luisteren als lezen. Indien die ondertitels voor sommigen toch nodig is kan dat toch via teletekst ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Toppunt van een zorgenloos leven: u beginnen te storen aan de aanwezigheid van ondertitels bij televisieprogramma's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, indien men wenst kan men het steeds via teletekst ondertitelen. Ik bekijk vb. BBC steeds met engelse ondertiteling(888) als ondersteuning.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat me stoort is dat Baantjer op de VRT ondertitels krijgt, maar als ze een franstalig politicus op radio 1 laten horen dan wordt er achteraf zelfs niet eens gezegd wat die uitgebroebeld heeft. Dan verwachten ze wel dat je dat allemaal maar begrepen hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er bij Nova een interview met Leterme is wordt deze echter NIET ondertiteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Boycot gewoon de gevestigde media. Luister er niet naar, kijk er niet naar. Zwijg erover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben wel het monopolie op de frequentieband. Ik kan in de auto moeilijk naar internetradio luisteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Moet je maar niet met de auto rijden. Het lawaai van een auto is een nog grotere schande dan ondertiteling op tv. Ik kan er voor kiezen geen tv te kijken maar ik kan er niet voor kiezen jouw lawaai af te zetten (zonder risico voor mijn vrijheid).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() er is in het hollands ook geen verschil tussen de 'ch' van chemie en de 'g' van gaan.
dat klinkt alletwee als dezelfde doodsreutel uit een perkamenten keelwand, nl: 'ccccchhhhhhhhhrrrrrrrrrrrrr' het vlaams klinkt ook schoner, voller en beschaafder dan het hollands. alle niet-nederlandstaligen vinden dat. Laatst gewijzigd door Mitgard : 25 oktober 2008 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ze in Witse dan zo per se een "natuurlijk" taalgebruik willen weergeven, dat ze dan eens beginnen met de mensen Hals te laten spreken.
Laatst gewijzigd door Burkide : 25 oktober 2008 om 14:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik citeer: Citaat:
Uiteraard is dit niet wereldprobleem nummer één, maar van mij mag hier best iets aan gedaan worden. Al was het maar een petitie.
![]() |
![]() |