Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2008, 11:01   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Maagdenvlieshersteloperaties niet meer terugbetaald

Citaat:
Geen maagd worden op kosten van de staat!
Geen maagd worden op kosten van de staat. Dat is het devies van de Passionaria van de PS, senatrice Anne-Marie Lizin. Ze heeft een wetsvoorstel ingediend om maagdenvliesreconstructie niet meer te laten terugbetalen door het RIZIV.
Lees verder in GVA

----------------------------------------------------

Dit lijkt me nu eens eindelijk een redelijk voorstel. Ik begrijp alvast niet waarom het ooit wèl in het RIZIV terechtkwam.
Dit is géén "operatie", géén "herstel" (een maagd is iemand die nog geen sexuele betrekkingen heeft gehad, door het hymen terug op te trekken zodat het bij een volgende penetratie zeker zal bloeden "herstelt" men geen maagd, men "herstelt" geen maagdenvlies, men ONTWERPT gewoon iets dat zal bloeden als er gepenetreerd wordt).

Beter zou men meer reclame maken voor de "maagdenzetpil": die zorgt ervoor dat het net lijkt of er bloed uit de vagina komt
(joepiee... ze bloedt! oef! ik ben de eerste! en nu komt er nooit geen andere meer aan (o nee?).... enfin, de bloedpil maakt mannetjes content, meer zeker van zichzelf (geen vergelijking mogelijk ) en het idee dat ze voor altijd van HEM zal zijn. Noem het dan maar de mietjesbloedpil of zoiets. en nee, die hoeft ook niet te worden terugbetaald, wèl massaal op de markt gebracht en een pak goedkoper.
alle dagen maagd! (en schoonmoeder mag de lakens wassen).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 11:47   #2
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Lees verder in GVA

Dit lijkt me nu eens eindelijk een redelijk voorstel. Ik begrijp alvast niet waarom het ooit wèl in het RIZIV terechtkwam.
Dit is géén "operatie", géén "herstel" (een maagd is iemand die nog geen sexuele betrekkingen heeft gehad, door het hymen terug op te trekken zodat het bij een volgende penetratie zeker zal bloeden "herstelt" men geen maagd, men "herstelt" geen maagdenvlies, men ONTWERPT gewoon iets dat zal bloeden als er gepenetreerd wordt).

Beter zou men meer reclame maken voor de "maagdenzetpil": die zorgt ervoor dat het net lijkt of er bloed uit de vagina komt
(joepiee... ze bloedt! oef! ik ben de eerste! en nu komt er nooit geen andere meer aan (o nee?).... enfin, de bloedpil maakt mannetjes content, meer zeker van zichzelf (geen vergelijking mogelijk ) en het idee dat ze voor altijd van HEM zal zijn. Noem het dan maar de mietjesbloedpil of zoiets. en nee, die hoeft ook niet te worden terugbetaald, wèl massaal op de markt gebracht en een pak goedkoper.
Langs dees kanten gebruikten ze vroeger een varkensblaas gevuld met varkensbloed, maar ja dat zal geen optie zijn voor moslims zeker.
Jaja er is een tijd geweest dat bij de adel de dames maagd moesten zijn.
Victoriaans ofzo.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 14 oktober 2008 om 11:48.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 11:51   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Wat geeft het een fuck. Seks is seks, en liefde is liefde.
Oud 14 oktober 2008, 11:53   #4
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Langs dees kanten gebruikten ze vroeger een varkensblaas gevuld met varkensbloed, maar ja dat zal geen optie zijn voor moslims zeker.
Victoriaans ofzo.
heb je hier een bron voor ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 11:54   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees verder in GVA

was dat zo duur dan ?

en als dat zo'n geïntegreerd meisje nen hoop ambras kan besparen ...

om maar te zeggen ... bereikt ge wat ge wilt bereiken door dat af te schaffen ?
Oud 14 oktober 2008, 11:58   #6
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb je hier een bron voor ?
Tja als de verhalen van men grootmoeder meetellen wel en anders een beetje zoeken op het net he.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 12:07   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
was dat zo duur dan ?

en als dat zo'n geïntegreerd meisje nen hoop ambras kan besparen ...

om maar te zeggen ... bereikt ge wat ge wilt bereiken door dat af te schaffen ?
ik heb geen idee hoeveel zo'n zetpil kost. Maar laten we hier de zaken eens op een rijtje zetten.

- iemand die voor de eerste maal sex heeft bloedt daarom niet
- iemand die reeds sex heeft gehad is geen "maagd" meer
- iemand die het hymen laat opspannen zodat ze bloedt bij de volgende penetratie mag dat gerust laten doen, maar het is wel duurder dan een zetpil.
- mannetje rad voor de ogen draaien gebeurt zowel bij zetpil als bij opgenaaid hymen.

Het feit dat het voor die meisjes "onoverkomelijk" zou zijn als ze niet bloeden is iets dat tussen hun oren zit: als ze niet bloeden terwijl ze nog wel maagd zijn heb je hetzelfde effect bij de familie en echtgenoot.

Er zijn trouwens nog honderden truuken om te bloeden die worden toegepast in de landen met maagdencultus (moet wel, want meer dan de helft gaat sowieso niet bloeden als maagd).
Dit zijn o.a.: het opvullen van de vagina met netels, gebruik van kippenblaas+kippenbloed (ik denk dat Hoomer helemaal met bloedBADEN in zijn hoofd zit met zijn gevulde varkensblazen), het op voorhand laten vaststellen van de maagdelijkheid door een speciaal daartoe opgeroepen madam die een vingernagel héél lang laat groeien en bij onderzoek dus de vaginawand kan kwetsen waardoor het bloed ook rijkelijk vloeit.
Dat ze daarbij soms zo hard prikt dat niet enkel de vaginawand maar ook de darmwand wordt doorboord noemen ze vast collateral damage, maar geeft toe: het bloedende bewijs van maagdelijkheid vloeit dan wel overvloedig.

Degenen die menen dat ik dit uitvind zijn fout. Stond in een boek (ik meen "de gesluierde Eva" van een Egyptische schrijfster/arts die ondertussen naar VSA moest uitwijken).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 oktober 2008 om 12:15.
Oud 14 oktober 2008, 12:10   #8
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja als de verhalen van men grootmoeder meetellen wel en anders een beetje zoeken op het net he.
ik geloof er niks van.
Oud 14 oktober 2008, 12:14   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb geen idee hoeveel zo'n zetpil kost. Maar laten we hier de zaken eens op een rijtje zetten.

- iemand die voor de eerste maal sex heeft bloedt daarom niet
- iemand die reeds sex heeft gehad is geen "maagd" meer
- iemand die het hymen laat opspannen zodat ze bloedt bij de volgende penetratie mag dat gerust laten doen, maar het is wel duurder dan een zetpil.
- mannetje rad voor de ogen draaien gebeurt zowel bij zetpil als bij opgenaaid hymen.

Het feit dat het voor die meisjes "onoverkomelijk" zou zijn als ze niet bloeden is iets dat tussen hun oren zit: als ze niet bloeden terwijl ze nog wel maagd zijn heb je hetzelfde effect bij de familie en echtgenoot.

Er zijn trouwens nog honderden truuken om te bloeden die worden toegepast in de landen met maagdencultus (moet wel, want meer dan de helft gaat sowieso niet bloeden als maagd).
Dit zijn o.a.: het opvullen van de vagina met netels, gebruik van kippenblaas+kippenbloed (ik denk dat Hoomer helemaal met bloedBADEN in zijn hoofd zit met zijn gevulde varkensblazen), het op voorhand laten vaststellen van de maagdelijkheid door een speciaal daartoe opgeroepen madam die een vingernagels héél lang laat groeien en bij onderzoek dus de vaginawant kan kwetsen waardoor het bloed ook rijkelijk bloedt. Dat ze daarbij soms zo hard prikt dat niet enkel de vaginawand maar ook de darmwand wordt doorboord noemen ze vast collateral damage, maar geeft toe: het bloedende bewijs van maagdelijkheid vloeit dan wel overvloedig.

Degenen die menen dat ik dit uitvind zijn fout. Stond in een boek (ik meen "de gesluierde Eva" van een Egyptische schrijfster/arts die ondertussen naar VSA moest uitwijken).
tuurlijk zijn die uitvinders fout, maar hoeveel kost zo'n pilletje nu ?
me dunkt zijn er grotere potten te zoeken in de gezondheidszorg

ik noem er enkele :

Citaat:
Gehandicapten en uitkeringen

De jongste jaren stijgt het aantal Vlaamse gehandicapten met recht op tegemoetkoming (nu 2,5%) en komt het zo stilaan in de buurt van het Waalse niveau (2,7%). Maar de Vlamingen moeten het met lagere uitkeringen stellen. Dat blijkt uit cijfers die Sarah Smeyers (N-VA) opvroeg bij staatssecretaris voor Personen met een handicap Julie Fernandez Fernandez (PS). Voor Waalse gehandicapten is er (per inwoner berekend) gemiddeld 160,2 euro federaal geld per inwoner, voor Vlaamse gemiddeld 128,2 euro.

Strammere spieren

In De Standaard (16 aug.) noteerde Guy Tegenbos dat de federale uitgaven (ziekteverzekering) voor kinesitherapie in Wallonië 10 procent boven het Vlaamse cijfer liggen. Louis Ide (N-VA) kreeg hierover cijfers van federaal minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx (PS). Oorzaken: systematischer kine voor rusthuisbewoners, meer (duurdere en minder efficiënte) huisbezoeken.

Geen gelijkheid voor asielzoekers

Op basis van enkele antwoorden op parlementaire vragen besluit senator Louis Ide (N-VA) dat de gezondheidszorg voor asielzoekers in Brussel en Wallonië 22 procent duurder is dan in Vlaanderen. In Brussel blijkt de gezondheidszorg voor asielzoekers zelfs dubbel zo duur te zijn (129 procent) dan in Vlaanderen. Als men de gemiddelde maandelijkse kost bekijkt, is het verschil nog frappanter: 1.000 euro per maand per hoofd in de Vlaamse centra (6 centra) en maar liefst 1.838 euro per maand per hoofd in de Waalse centra (9 centra). Over de laatste vier jaar gezien lieten de Vlaamse centra een stijging noteren van 1 procent, de Waalse centra stegen in dezelfde periode met 34 procent.
Oud 14 oktober 2008, 12:19   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuurlijk zijn die uitvinders fout, maar hoeveel kost zo'n pilletje nu ?
me dunkt zijn er grotere potten te zoeken in de gezondheidszorg

ik noem er enkele :
ik vind dit uitvinders niet fout hoor, het hangt er gewoon maar vanaf hoeveel volk ze erin kunnen laten trappen.
En ja, de waalse ziekenkas is iets waar wij een punthoofd bij krijgen. maar daarom hoeven we in heel het land nog geen "kleren van de keizer" gaan terugbetalen;

Die zetpil zal in elk geval een pak minder duur zijn dan die optrekoperatie.
Dat men dat terugbetaalt als vagina-plastiek of zoiets lijkt me een belediging aan mensen die na geboortes half uit mekaar hangen of zo.
Wat volgt? schaamlipmanipulatie op kosten van de belastingbetaler? (dokter help help! mijn linkerschaamlip moet 0.5 mm korter! ).

Waar zitten in feite de fulmineerders tegen de plastische chirurgie aan schaam- en andere lippen? Ineens geen probleem om een randje dat volkomen natuurlijk aanwezig is, wat te laten opspannen zodat het héél fragiel wordt en zeker bloedt als er gepenetreerd wordt! En dan niet alleen op eigen kost, maar wel op kosten van de belastingbetaler die zelfs sommige noodzakelijke dingen niet meer terugbetaald krijgt!

Waarom hoor ik ze nu niet fulmineren voor de AFSCHAFFING van de nietbestaandemaagdenvliesherstellingen?

Laatst gewijzigd door circe : 14 oktober 2008 om 12:23.
Oud 14 oktober 2008, 12:48   #11
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad een schande dat dat ooit terug betaald is.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 13:21   #12
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Was iets van een 90 euro, staat vandaag in de GVA.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 13:23   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Was iets van een 90 euro, staat vandaag in de GVA.
die pil? of de opleg voor de herstelling van het niet bestaande vlies?

Oud 14 oktober 2008, 13:24   #14
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die pil? of de opleg voor de herstelling van het niet bestaande vlies?
Voor de reconstructie van het maagdenvlies.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 13:28   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wel dat ze het dan zelf betalen hé!
Kunnen ze gewoon eisen van hun eerste ontmaagders dat die eerst 90 euro op tafel legt... of nee, dat heet dan weer iets anders zeker.

Oud 14 oktober 2008, 15:33   #16
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunnen ze gewoon eisen van hun eerste ontmaagders dat die eerst 90 euro op tafel legt... of nee, dat heet dan weer iets anders zeker.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 22:06   #17
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Schandalig dat het RIZIV vroeger dit terugbetaalde! En dit op kosten van de belastingsbetaler! Foert met dat achterlijke gedoe! Maagdenvliesherstelling is barbaars en medisch onverantwoord! Net zoals genitale verminking zoals besnijdenissen die strafbaar zijn!
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 22:29   #18
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Victoriaans ofzo.
een kippehart? (een varkensblaas lijkt me onpraktisch groot)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 22:30   #19
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Voor de reconstructie van het maagdenvlies.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Schandalig dat het RIZIV vroeger dit terugbetaalde! En dit op kosten van de belastingsbetaler! Foert met dat achterlijke gedoe! Maagdenvliesherstelling is barbaars en medisch onverantwoord! Net zoals genitale verminking zoals besnijdenissen die strafbaar zijn!
welke riziv-code zou dat zijn volgens jullie?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 oktober 2008 om 22:33.
Oud 14 oktober 2008, 22:33   #20
filosoof
Banneling

Standaard

2x
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be