![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() http://www.telegraaf.nl/vrouw/actuee...oeders___.html
PvdA wil voor "slechte" moeders de prikpil verplichten.... ik zie soms ook wel ouders waarvan ik denk dat ze beter geen kinderen hadden gehad maar gaat dit niet ver...? Zet je hier geen deur open naar facisctische maatregelen?
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() IQ en EQ-test en financiele doorlichting voor toekomstige ouders. sta ik 100%achter. doorgaans zijn het de mensen met de minste kansen in deze maatschappij die het meeste kweken. ok we hebben ook ongeschoolde arbeiders en straatvegers nodig maar toch niet zoveel en we zijn al met zoveel op deze planeet dat we dringend aan geboortebeperking moeten doen.
ps. alvorens je me persoonlijk aanvalt toch al meegeven dat ik nooit of te nimmer kinderen wil op deze wereld zetten, een in mijn ogen heel egoistische daad als je nu nog kweekt |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De natuur is ons al een tijdje aan het zeggen dat we met tevelen zijn. Wie volgt hier de natuur?
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, maar zeggen gij moogt een kind en gij niet, dat ligt moeilijk, wie zijn 'wij' om daarover te beslissen?
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ja, de vernietiging van onze wereld is maar klein bier vergeleken met zo'n beslissing.
'k moet zeggen 'k kreeg kippenvel toen ik mijn antwoord las, edoch
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Walgelijk.
De jaren dertig zijn terug. Zucht... ![]()
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk niet dat dat de oplossing is voor de wereld...
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't is te hopen van niet
![]()
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Lijkt mij eerder iets typerend aan (extreem-)links. Eerst de Chinese communisten die het aantal kinderen beperken, dan PvdA'ers die bepaalde mensen willen verbieden kinderen te krijgen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
en ik ben wel een linkse maar dit vind ik maar niks hoor
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Dit is overigens een zeer beladen ethische kwestie maar wel eentje waarover er eens een maatschappelijk debat zou moeten gevoerd worden zonder te vervallen in taboes. Het probleem is wel dat we niet weten waar het eindigt en dat het hier gaat over een weg inslaan die kan eindigen bij iets wat lijkt op de uitvoering van de wensen van de eugenetische beweging of zelfs sterker, de wensen van iemand als Hitler. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 oktober 2008 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Gedwongen/verplichte adoptie in dit geval dus? Btw, een anticonceptiepil nemen of in laten spuiten is geen kindermoord. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En anticonceptiemiddelen zijn natuurlijk geen kindermoord, aangezien het kind nog niet verwekt is op dat moment. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ik had in het achterhoofd meer het soort gevallen die eigenlijk - om het "netjes en genuanceerd" uit te drukken (waar ik niet meer toe in staat ben de laatste tijd) ![]() Als je wat mensen kent die werkzaam zijn in de sociale sector, of erger: via via wat 'randgevallen', hoor je echt schrijnende situaties. Mensen die onbeschermde seksuele contacten hebben, een vrouw die dan zwanger is maar niet weet van wie, het kind houdt en het kind dan een leven staat te wachten van de ene naar de andere instelling omdat het steeds wordt weggehaald wegens mishandeling of verwaarlozing... Dat scenario herhaalt zich een aantal keren ... Daarmee wil ik geen staalhard en kil oordeel vellen over die moeders. Natuurlijk is het niet gemakkelijk om een kind groot te brengen, zeker niet als de omstandigheden iet ideaal zijn (alleen, vaak arm, jong, werkloos(?), geen diploma, ongunstige woon- en familiale omstandigheden,...). Dat zijn dingen die voorkomen. Er zijn zelfs nog veel meer schrijnende gevallen te bedenken, maar gelukkig ook veel minder schrijnende. Het is omdat ik zo enkele situaties "ken" dat ik door verontwaardiging toen ik de vreselijke verhalen over die kinderen hoorde ook al gekomen ben tot uitspraken als "is een moederschapstest geen beter idee?" of overmand door emoties misschien zelfs "is verplichte sterilisatie een optie?". ![]() (Naar het schijnt gebeurt die verplichte sterilisatie in de praktijk soms wel 'onder de tafel door' omdat men zich min of meer gedwongen ziet na kind nummer zeven dat zwaar toegetakeld elders moest worden ondergebracht...) Langs de andere kant heb je mensen die dolgraag een kind willen, maar bv onvruchtbaar zijn, alleenstaand, holebi of wat dan ook en daardoor geen kind kunnen krijgen maar dit hoogstwaarschijnlijk toch met de beste zorgen zullen proberen te omringen en er heel veel kans is dat ze hier pakken beter in zullen slagen itt de gevallen die ik hierboven noemde... deze mensen worden uitgebreid getest en dan soms 'afgekeurd', terwijl anderen die zelfs niet geïnteresseerd zijn in kinderen er wel regelmatig per ongeluk maken en dit dan houden. Daarom vind ik dat dit debat wel mag plaatsvinden. Citaat:
![]() De morning-afterpil wordt genomen als de kans op een bevruchting bestaat. Als ze haar werk moet doen, is er al een bevruchting plaatsgevonden. En ja, ik vind ook dat als je veiligheidshalve het leven maar beter kan definieren van zodra de bevruchting is plaatsgevonden, want dan heeft die cel alle mogelijkheden in zich om een individu te worden. In die zin kan het innemen van die pil wel moord zijn. (Maar het kan ook zijn dat je niet bevrucht bent.) Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 oktober 2008 om 16:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |