![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voor sommige misschien een domme vraag, maar ik kwam dit voor de eerste keer tegen in een online discussie tussen enkele webmasters. Er schijnt een gemeente te zijn met de naam "Brussel-Stad". Na een opzoeking verwarmt men die naam gemakkelijk met Brussel. Hoe zit het nu juist met die gemeente? Belang, taal, platteland,...
Routenet.be stuurt mij door naar Brussel... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Zal wel de officiële naam zijn voor het (historische) centrum van Brussel.
http://images.google.be/imgres?imgur...%3Dnl%26sa%3DN |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het hoofdstedelijk Gewest Brussel bestaat uit 19 gemeentes, waaronder Brussel-stad.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() En Brüsel heb je ook nog in/onder Brussel .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als ik naar deze zoekresultaten kijk, zie ik partijen deze naam gebruiken.
http://www.google.be/search?rlz=1C1G...q=brussel-stad Dat het 1 van de 19 gemeenten van het hoofdstedelijk Gewest Brussel is staat wel vast. Maar zoals Scherven A. Mok post kan het om een synoniem gaan voor het centrum. Maar er is nog steeds geen duidelijkheid over deze benaming. Want stel dat ik de trein wil nemen naar "Brussel-Stad", hoe moet ik daar geraken als zelfs Routenet.be mij Brussel aangeeft? En waarom gebruiken partijen die naam als het zo verwarrend is (Ik heb altijd maar 1 brussel gekend)? Laatst gewijzigd door Moby : 3 november 2008 om 13:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
met de trein: Brussel-centraal afstappen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben een Antwerpenaar en kom zeer zelden in Brussel. En dan doe ik het met de wagen, recht op mijn doel af. Wat kan men eigenlijk vertellen over Brussel-Stad (1000)? Vooral de gesproken taal interesseert mij. Er wordt verteld dat daar het Frans taal nr 1 is, maar als �*k naar Brussel ga spreek ik toch Nederlands. Maar die mensen zijn dan weer professionelen en die kunnen best buiten Brussel-Stad komen (pendelaars). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Londen is nog ingewikkelder!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke taal ze daar spreken, is een moeilijke vraag.
Voorbeeld: Laeken (voor de Vlamingen Laken) is geen zelfstandige gemeente, maar een deelgemeente van de stad Brussel. En wat ze daar soms brabbelen, kan je toch moeilijk Nederlands of Vlaams noemen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |