![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerste resultaten zijn binnen, hopelijk een teken aan de wand:
[...]Democratic presidential candidate Barack Obama emerged victorious in the first election returns of the 2008 presidential race, winning 15 of 21 votes cast in Dixville Notch, New Hampshire. [...]It was the first time since 1968 that the village leaned Democratic in an election. Bron: http://edition.cnn.com/2008/POLITICS...tch/index.html ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Het is misschien voorbarig om te zeggen dat het een landslide zal worden (ik hoop het doch dat is nog niet zeker). Wat dit wel bewijst en bevestigd is dat de voormalige battleground state New Hampshire sinds 2004 meer en meer Democratisch is gaan trenden.
New Hampshire was altijd wat een anachronisme. Een van de laatste republikeinse bastionnen in New England. Sinds 2004 toen Kerry er won (Bush won in 2000) is deze staat meer en meer links beginnen trenden, mede door influx van de vele inwijkelingen vanuit het "liberale" Massachussetts. Zo zeer zelf dat in 2006 de Democraten beide zetels in Congress veroverden en de Republikeinse incumbents versloegen, de Democratische gouverneur met 70 procent herkozen werd en de Democraten beide huizen van het deelstatelijk parlement veroverden (eerste maal sinds het begin van de 20ste eeuw). Dit jaar komt daar naar alle waarschijnlijkheid nog een zetel van US Senator bij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens mij gaat het morgen nog niet duidelijk zijn wie er nu echt gewonnen heeft. er gaan overal klachten komen en er gaat massaal herteld moeten worden. het is allemaal nog te nipt om al victorie te kraaien of om te gaan huilen....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ook "interessant" is in die Amerikaanse verkiezingen,is dat men meteen ook een gedeelte van kamer en/of senaat herkiest.Als daarvan geen gebruikt gemaakt wordt om "dood hout" te verwijderen uit betreffende instituten is dat geheel en al aan een ongeinteresseerde kiezer te wijten...
een gedeelte van kamer en senaat verkiezen na een paar jaar...dat lijkt me potentieel beter dan een referendum,wat hebben kiezers toch macht als ze dat echt willen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 4 november 2008 om 18:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Ik hoop alleszins dat senator Elizabeth Dole in NC vandaag met pensioen wordt gestuurd. De senaatsrace tussen Norm Coleman en komediant (ex Saturday Night Live) Al Franken in Minnesota is interessant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zit dat nu Horn ? Heb je nu de Amerikaanse nationaliteit ??
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik mag nog altijd federaal stemmen in Belgie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Even bij de les blijven, zijn er al verdere resultaten bekend?
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe is de sfeer daar in Texas, Horn ??
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Is wederzijds hoor. Dankzij het forum kom ik meer te weten over wat er gaande is in Belgie en wat er zich afspeelt in de Europese hoofden vis-a-vis de VS dan door enkel het lezen van De Standaard en HLN. En het is uiteraard ook een goede manier om mijn Nederlands op peil te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Horn, spreek jij ook dat vettig Texaans dialect ??
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk heel binnenkort. Sommige polls zijn al gesloten aan de oostkust. Ik volg het op www.msnbc.com en TV staat op CNN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() The Texas drawl? Als ik met een redneck klap wel. De sfeer is hier optimistisch maar het is dan ook een demokratisch bolwerk. Ik denk dat er vanavond goed afgefeest gaat worden. Rondom ons, zou ik vanavond wel niet rijden met een Obama-sticker. Vreemd is ook dat sommige rijken die ik ken, en altijd demokraat waren, voor de eerste keer republikeins zullen stemmen omdat ze vrezen dat hun belastingen serieus zullen verhoogd worden.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() 1% van de stemmen zijn binnen in Indiana. Obama leidt 50%-49%. Zegt iets gezien die staat normaal toch duidelijk republikeins stemt.
Kentucky daarentegen gaat voorlopig massaal voor McCain met 66%-33%. Niet echt een verrassing. Laatst gewijzigd door longhorn : 5 november 2008 om 00:49. |
![]() |
![]() |