![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komaan, voor de dag ermee.
Iedereen heeft er eentje, dus dit wordt een overdonderend succes! Wat voor brievenbus heb jij? Was ze duur? Gaat er veel in? Krijg je ze makkelijk open? Blijft de post goed droog? Hoe groot is de gleuf? Hoe hoog staat de gleuf? Staat de gleuf horizontaal of verticaal? Schuine gleuf? Go!
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een mooie zwarte, geen franjes, geen huisje, een gewone zwarte brievenbus, op twee stangen bevestigd, tamelijk diep zodat er vrij grote enveloppes in kunnen. Goed beschermd tegen regen en wind, staat niet in de weg, want ingepast in de struiken
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal zelf maar beginnen zeker?
Ik heb zo'n metalen bakje met de gleuf bovenaan, afsluitbaar met een klepje. Mijn gleuf is ongeveer vier cm breed en 30 cm lang. (jaja, ik heb deze zin ook twee keer moeten lezen maar ik laat 'em staan.) Grijs van kleur, goedkoop in aanschaf, waterdicht zolang de postbode wat meewerkt (klepje dichtdoen).
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() onze brievenbus zit in onze deur. zo'n oude, véél te kleine brievenbus. te klein naar de nieuwe normen, we zouden een nieuwe moeten placeren, maar dan moeten we een volledig nieuwe deur kopen. zolang dat we onze post nog krijgen, doen we niets.
wel een gevolg: soms liggen de reclamebladen op de grond voor de deur.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() een metalen brievenbus in onze muur die eigenlijk slecht afgewerkt is, maar ja het typeert wel het huis
![]()
![]() |
#6 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() opt appartement zo een lelijke appartementsdoos... Thuis zo een lelijk "huisje" tsimpelste van tsimpelste in metaal zo dat hangt aan de muur. Wij zijn duidelijk geen brievenbus mensen
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ga Nele voor zijn:
"mannen hé ![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik ging dat niet zeggen!
![]() |
#10 | |
|
![]() gaan van gleuf tot gleuf tot dat hun zak leeg is...
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar hier niet ze maat. Of hij moet zich tussen de struiken wringen en dat gaat moeite kosten
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
![]() "lievensgevaorlijk" ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Een gemetselde, met dezelfde bakstenen als die voor ons huis gebruikt zijn natuurlijk, die heel vooraan staat op ons perceel en vlak naast de inrit. Bovenop de gemetselde rechtopstaande rechthoek ligt natuursteen en uit datzelfde materiaal bestaat ook de brievenbusgleuf die horizontaal in het metswerk steekt. De holte in het metselwerk voor de brieven is groot genoeg, de brieven blijven er ook droog.
De gleuf mocht denk ik wel iets breder zijn gezien soms "de gids" erbovenop ligt. Maar ik heb zelf nog nooit geprobeerd er iets in te wringen dus mogelijk was de postbode gewoon gehaast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Appzrtementsbrievenbus:
Makkelijk te herkennen: mijn klepje hangt er al half af door bruut ochtendgeweld ![]() Voor de rest, wit van buiten, alu vanbinnen. Kan net iets teveel binnen, en de facturen weten dat precies ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Soms kun je aan de brievenbus zien met welk volk je te maken hebt
![]() ![]()
![]() |
#19 |
Burgemeester
|
![]() Ik haat post! Facturen, reklame...
En geen brieven meer, zoals in de goeie tijd, toen er nog brieven werden geschreven. Nu sturen ze wel een mailtje, of een sms's, maar een brief schrijven? Vergeet het maar. Dat doen ze nu niet meer. Terwijl dat wel heel tof kan zijn, zo'n brief. Zowel het schrijf- als het leesproces kan erg onderhoudend zijn. Nu, dat is afhankelijk van het soort brief. Ik bedoel maar: een doodsbrief is niet zo leuk als een brief van een verre vriend. Tenzij de doodsbrief beschrijft dat iemand die je niet mag dood is gegaan. Hier ga ik efkes een nieuwe alinea beginnen want anders is het echt niet meer leuk om te lezen, want ik haat het zelf om teksten zonder alinea's te lezen. Het feit dat de post niet meer zo leuk is als vroeger, zorgt er ook voor dat ik 's ochtends met minder plezier naar mijn brievenbus stap. Nu, ver is het niet. Dus het weegt procentueel niet fel door in mijn algemene staat van geluk, maar elk detail telt, of niet soms. Daarbovenop is het erg enerverend als er niets in mijn brievenbus zit, want dan ben ik helemaal voor niets naar de brievenbus gegaan. Ja, de krant, die zit er altijd in. Maar, het kan soms ook zijn dat er weinig interessant in de krant staat. En toch, heb ik er een beetje bang van, van zo'n brievenbus. Want, je weet maar nooit wat je erin kan aantreffen. Een aanmaning, Een boete, een factuur... Toch, het blijft een interessant gegeven, een brievenbus. Elk huis heeft er één en ze verschillen vaak enorm. Daarom heeft BigF ook ongetwijfeld deze draad gestart. Ik vermoed dat hij wil peilen naar de diversiteit van de Vlaamse brievenbus. Op zich niets mis mee. Maar, een mens vraagt zich af waarom. Wat wil hij hiermee bereiken? Gaat het hem inderdaad om de resultaten van deze kleinschalige enquête? Of is het hem om de eer, de roem en het lof te doen? Wil hij via deze weg ongeopende deuren intrappen? De toekomst zal het moeten uitwijzen. Volgens mij strand zijn onderzoek op een denkbeeldige zandbank. Voor hij het goed en wel beseft gaat het over tetten, bier, tenen, en andere zever. Maar, ook daarover kan je post krijgen, dus ergens is het makkelijk om on-topic te gaan. Ook vind ik deze alinea lang genoeg. In feite is de hele tekst lang genoeg. Misschien een beetje te lang, maar dat is niet zo erg. Ik moet hem toch niet lezen. Dat ben jij, de lezer, die ik toch een schouderklopje wil geven. Niet iedereen houdt het immers vol om zulke zever te blijven lezen. En over wat dan nog... Brievenbussen.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ik vroeger woonde hebben van die "jongeren" zo eens mijn gemetselde brievenbus afgebroken. Al een chance dat ik er nog op tijd stond om ze te verjagen, of ze hadden zo'n steen door de raam gegooid, en termopan als ge dat stuk gooit, dat geeft een knal ze.