![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op naar een nieuw sociaal Amerika!
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een man met dezelfde alure en uitstraling als Ghandi, Kennedy en Mandela.
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat zou 'change' betekenen.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 20 januari 2009 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel vond ik het een schande dat ze hem als Afro Amerikaan aankondigde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je had liever gezien als Chinees?
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vond het wel tof dat hij "and non-believers" zei, dat wordt in de VS héél vaak vergeten.
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() He talks the talk, but does he walk the walk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel zal afhangen van zijn nieuwe kabinet en vooral medewerking van de al dan niet nieuw benoemde ambtenaren.
Eén ding was wel duidelijk: er moet wat veranderen.
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar god, dat is het ook het leuke. Iedereen kan zijn eigen interpretatie eraan geven. Pas later, na zijn termijn(en) kan worden beoordeeld wat de werkelijke bedoeling was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is mij ook opgevallen. Al blijft "god" nog steeds de belangrijkste plaats opeisen. Maar een niet-gelovige is in de VS blijkbaar niet meer de "vreemde diersoort" van weleer. Ten tijde vd "koude oorlog" werd een niet-gelovige in de VS al snel verdacht van spionage voor de USSR.
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik vind het allemaal mooi en wel. En dat een Afro-Amerikaan president is van de VS, is alleen maar toe te juichen. Het werd tijd en deze mensen hebben dat ook dubbel en dik verdiend.
Dit gezegd zijnde, zie ik niet in waarom we altijd zo veel moeten opkijken naar de USA. Immers de laatste 50 jaar hebben we alleen maar miserie met de Amerikanen. -Oorlogen (die ze meestal verliezen), folterpraktijken, brutaal optreden. -Antipathiek optreden op internationaal vlak en zeer onbekwaam in internationale betrekkingen. -Ze raadplegen de bondgenoten nauwelijks in wat ze allemaal in het geheim bedisselen op internationaal vlak en stellen de (zogenaamde) bondgenoten vaak voor gedane feiten. - Amerikaanse economie is een puinhoop en die puinhoop exporteren ze naar Europa. En wij zitten nu met de gebakken peren. -Hun hotdog-cultuur is nauwelijks het vermelden waard en hun TV-feuilletons zijn gewoon rotzooi die onze jeugd vergiftigen. -Hun religieus christelijk extremisme is te vergelijken met dat van het moslimextremisme zoals in Iran. -Op wetenschappelijk vlak halen ze prestaties door er enorme sommen tegen aan te gooien en Europese (en andere) brains naar Amerika te lokken met massa's dollars, want zelf kunnen ze het niet. -Enz, enz. Neen, niet veel in Amerika om naar op te kijken de laatste decennia. Laten we ons dus afwenden van Amerika en Europa sterker maken. D�*�*r ligt onze toekomst. Van HUS (hypocriete uncle Sam) moeten we niets verwachten. Ook niet met Obama. Laatst gewijzigd door system : 20 januari 2009 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een sociaal Amerika? D�*�*r zal veel volk naar komen kijken...
Nooit goed begrepen wat de heisa rond Obama moet voorstellen. Vooral de ophemeling vanuit de linkerzijde vind ik bizar. Kun je pakweg net zo goed De Decker als een linkse beschouwen.
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() "The question we ask today is not whether our government is too big or too small, but whether it works, whether it helps families find jobs at a decent wage, care they can afford, a retirement that is dignified," vond ik ook een aardige uitspraak. Op de eerste plaats gaat het erom welke taken we van de overheid verwachten. Het is onzin bij voorbaat al te stellen dat de overheid kleiner zou moeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind de inauguratie wat mager qua protocollair spektakel. Ik heb het meer voor een groots opgezette keizerskroning waarbij de keizer gekroond wordt door een kardinaal of de paus hemzelf ! Na de kroning in de kerk volgt dan een grote militaire parade waarbij de keizer de troepen schouwt en waarbij de legertop de onvoorwaardelijke trouw uitspreekt en daarna een eedaflegging in het parlement.
Een van de (weinige) goede punten van Amerika is dat het een staatshoofd heeft die werkelijk regeert, net zoals Frankrijk bijvoorbeeld. Ik ben tegen protocollaire staatshoofden of die nu koning of president zijn maakt niet uit. Ik vind het weggesmeten geld. Ook geen staatshoofd zoals in Zwitsersland vind ik ook maar een saai gedoe naar het volk toe. Het volk houdt wel van een groots opgezet spektakel. Trouwens een sterk staatshoofd als boegbeeld maakt een natie alleen maar sterker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad, ik dacht er net hetzelfde over. De idolatrie van de linkse media (VRT) heeft enkel met Obama's huidkleur te maken. Ze gaan nog raar opkijken als ze gaan vaststellen dat de inhoud niet klopt met hun linkse projecties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier de in het Nederlands vertaalde toespraak.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/10551...ack-Obama.html