![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() ![]() Van Souad/Geschonden zijn alleen al in Frankrijk ruim 35.000 exemplaren verkocht. Het boek gaat over een Palestijnse vrouw die op 17 jarige leeftijd in brand gestoken werd door haar schoonbroer omdat ze haar familie had onteerd. Ze overleeft de aanslag en vlucht naar Europa. Souad is de eerste vrouw ter wereld die aan een eremoord ontsnapt is en ze is ook de eerste die het aandurft om er over te getuigen. In haar boek doet ze uitgebreid verslag over wat het is om als vrouw te leven in een moslimland. "Meisjes betekenen ginds niets, ze zijn erger af dan vee. Wij vrouwen kenden alleen een leven van marteling en van angst om dood te gaan. We mochten zelfs niet naar een man kijken of we zouden de familie onteren." Vandaag de dag verblijft Saoud in Amsterdam omringd door bodyguards die erop toe zien dat ze niet zonder masker wordt gefotografeerd. "Als mijn familie zou weten dat ik leef, zou ze mijn hoofd komen afhakken en ermee door het dorp lopen." Het boek grijpt naar de keel, laat niet meer los. Volgende uittreksels geven een idee van de bloedstollend rauwe werkelijkheid in een klein dorp op de Westelijke Jordaanoever. Bij ons is het een vloek als een meisje te worden geboren. Een echtgenote moet eerst een zoon baren, minstens één. Er zijn hooguit twee of drie meisjes nodig voor het vee, voor het werk in huis en op het land. Ik herinner me hoe mijn vader zijn riem uitdeed en schreeuwde: "Waarom zijn de schapen alleen teruggekomen?" Hij grijpt me bij de haren en sleurt me over de grond. Als ik op mijn knieën lig, slaat hij. (...) Een dag zonder slaag was niet normaal. Mijn vader was de almachtige. Degene die bezat, besliste, ons sloeg en martelde. Mijn moeder lag op een schapenvacht. Ze was aan het bevallen. Toen hoorde ik geschreeuw, van mijn moeder en de baby, en heel snel pakte mijn moeder de schapevacht en verstikte het kind. Ik werd door een vreselijke angst verlamd. Ik hoorde mijn oudste zus tegen mijn moeder zeggen: "Als ik meisjes krijg, zal ik het net zo doen als jij." Zo heeft mijn moeder zeven meisjes uit de weg geruimd. Ik rende weg om mij te verstoppen, het bloed op mijn benen af te vegen en me weer netjes aan te kleden, terwijl hij rustig zijn kleren in orde bracht. Daarna smeekte ik hem mij niet te laten vallen, het huwelijk zeer snel te regelen. Voor een meisje dat geen maagd meer is, is er geen uitweg meer. Doodsbang sta ik achter de muur te luisteren. Mijn moeder praat tegen mijn schoonbroer: "We kunnen het onze zoon niet vragen, hij zal het niet kunnen en is te jong. Jij moet Souad voor je rekening nemen, maar je moet je in één klap van haar ontdoen." Ik heb mijn terdoodveroordeling vernomen. Plotseling voel ik iets kouds op mijn hoofd. Het moment daarop sta ik in brand. (...) Ze slepen me naar de fontein van het dorp, het water stroomde over me heen terwijl ik brulde van angst. Ik ruik de geur van gegrild vlees. (...) Ik ga sterven, dat is goed. Bron: GVA
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Maar die hoofddoek dragen ze wel uit vrije wil, volgens Abou Jahjah toch. 8)
![]() |
#3 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja zo zie je maar, zou men nu deze vrouw als een VB'er gaan beschouwen? Of misschien wel een rascist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Uit de hoek van de multiculturele heilsprofeten blijft het weer opmerkelijk stil.
![]() [size=1]Zwijgen is toestemmen.[/size]
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ga het boek alvast lezen. Ik wil weten hoe de grote vijand van het Westen met 'zijn' vrouwen omgaat. Ik wil meer inzicht in hun manier van denken en 'redeneren' krijgen.
Dan begrijp ik misschien voor eens en voor altijd waarom moslims zich hier maar niet kunnen aanpassen. Voor sommigen misschien omdat er hier geen vrouwen in brand worden gestoken als ze 'ongehoorzaam' zijn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @ Wolf:
Een moslima getuigd?
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() ....en er zijn er die vinden dat dat allemaal komt omdat de voetpaden te smal zijn....
Neen, het is niet de islam, neen het zijn niet de allochtoontjes, neen, neen! De voetpaden zijn te smal, dat is het...nietwaar Piano en Dejohan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Dat is dus iets wat ik nooit begrepen heb, in de jaren 60, 70 tig waren de dollemina's uiters actief. Gelijke rechten voor man en vrouw wat niet meer dan juist is. Nu 30 jaar later is het bijna of deze (onze) generatie vrouwen in slaap ligt....WAAR ZIJN JULLIE die het moeten opnemen tegen dat mannelijk moslim geweld......
En dat men vanuit de linkse hoek waar toch heel wat vrouwen radicale standpunten in nemen betreffende gelijkheid voor iedereen. Waar zijn die??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() En Filosoof blijft zwijgen in alle talen.....
![]() Zou hij nog steeds aan het googlen zijn op zoek naar een Westers equivalent om aan te tonen dat de Westerse vrouw niet beter af is dan de moslima's. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Neen, hoor. Onze Forumgod slaapt. Hij heeft tot vijf uur vanochtend van die 'strontwieheeftmegescheten-berichtjes' zitten versturen...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |